Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette laittaneet reserviin kuuluvan miehenne kuntokuurille jotta tämä olisi sotakunnossa vuoden kuluttua?

Vierailija
23.12.2023 |

Kuten se yksi asiantuntija suositteli. Ei suklaata ja kinkkua tänä jouluna!

Kommentit (244)

Vierailija
181/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanpuolustustahto on 20% eli onnea niille 20% jotka sinne rintamalle menevät.

Pakottaa ei oikein voi koska se johtaa samaan tilanteeseen kuin pakkotyö tai mikä tahansa pakottaminen = ei motivaatiota ja on vaaraksi kaikille ja tekee kaikkensa sabotoidakseen. Ei siinä vaiheessa ole enää mitään menetettävää.

Pari ihmistä pitää mesta julkisesti niin kyllä se onnen kokeileminen rintamalla alkaa maistumaan. 

Rauhanaikainen kuolemanrangaistus poistui lopullisesti Suomen laista vuonna 1949 ja sodanaikainen vuonna 1972.

Vierailija
182/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin suomeen tulee tasa-arvoinen asevelvollisuus? Itse miehenä en halua sotia eikä armeija kiinnosta yhtään, joku innokas naisoletettu voi mennä minun puolesta rintamalle.

miehenä en voi ymmärtää tätä naisvihaa. Kaikki tietää miten naiselle käy vihollisjoukkojen käsissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Lähden vaan hyvissä ajoin pois koko maasta

Reserviläinen on antanut sotavalan.

Ihanko vapaaehtoisesti? 

Kyllä. Ei kukaan pakota.

Vierailija
184/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin viisas ja hommasin itselleni c miehen paperit, ei tarvi mennä leikkimään sotaleikkejä ja jos sota syttyy niin koitan paeta maasta ruotsiin ja sitä kautta eurooppaan. Täällä maassa ei ole minulle mitään puolustettavaa. 

M30

Ei tarvitse paeta vaan voi siirtyä evakko joukkoihin kun lääkäri katsoo ettet ole asepalveluskelpoinen.

Vierailija
185/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomen kansalaiset ovat lain mukaan maanpuolustusvelvollisia riippumatta siitä, ovatko miehiä, naisia, armeijan käyneitä, sivareita, tai asepalveluksen käymättömiä sukupuoleen tai mihinkään muuhunkaan seikkaan katsomatta. Vaikka olisit vapautettu rauhan aikana "armeijasta" hullun tai "homon" papereiden takia, niin sori vaan, sotatilanteessa olet tykinruokaa vaikka sitten soppamiehenä kentällä, ellet asetta osaa käyttää.

Joten kaikki te naiset ja vali-vali-miehet joudutte vielä rintamalle riippumatta valituksistanne.

Sotatilanteessa asevelvollisten työvelvollisuusmääräys arvioidaan uusiksi.

Tämä tarkoittaa vapautusta mm. terveydellisistä syistä.

Asevelvolliset tarkoittaa: vakinaisessa palveluksessa, sekä reservissä että varareservissä olevat.

Maanpuolustusvelvollisuus ja sen mukainen työmääräys ei anneta henkilöille joka ei voi työn vaatimaksi ajaksi poistua kotoaan jatkuvaa huolenpitoa tarvitsevan lapsen tai muun henkilön hoitamisen vuoksi.

Työmääräys arvioidaan tekijän mukaan.

Tämä tarkoittaa vapautusta mm. terveydellisistä syistä.

Määräystä on noudatettava ellei siihen ole terveyteen taikka muuten pätevää syytä.

Valmiuslakirikkomuksesta tulee sakkoa.

Jokainen joka ei ole arvioinnin mukaan maanpuolustuskelpoinen lähetetään evakkoon ellei hän itse toisin halua.

Missään tilanteessa ei ole kuolemanrangaistusta.

-Vänrikki vuodelta 1982 ja OTL.

Vierailija
186/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulissit romahtaa. Tuo reservi on ihan naurettavan pieni.

Joo, eihän meitä ole kuin rapiat 870 000. Teretulemast helvettiin rysy.

Vierailija
187/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi naisten vuoro sotia

Ei oikeastaan, koska tämä on jotain mitä miehet taas haluaa tehdä koska ne on geneettisesti virheellisiä. Uskoisin, että naiset venäjälläkin on sitä mieltä että tämä on ihan skeidaa ja on parempaakin tekemistä. Joten ei kiinnosta.

Naisia kiinnostaa laittaa miehet sinne sotimaan ja kuolemaan puolestaan. 

Ei ole meidän sota. Se on miesten sota. Miehet haluaa sotia. Ei kuulu meille. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että maailmassa miehillä on liian vähän kotitöitä ja liikaa vapaa-aikaa kun on aikaa miettiä muiden kimppuun hyökkäämistä. Teidät pitäisi laittaa kotona kaikki tossun alle ja töihin. Tulisi rauha maailmaan.

Jännä juttu tämä myytti, et miehet ne on niin sotaisia ja naiset rauhaa rakastavia, kun huomioidaan, et kuningattaret selvästi halukkaampia aloittamaan sotia

"Study Reveals Queens Were MUCH More Willing To Pursue Violence Than Kings. Scientists have discovered historical queens were 38.8% more likely to declare war than kings. Professor of Psychology and author Steven Pinker claimed men instigated almost all the world's wars and genocides.8.5.2023"

Vierailija
188/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin suomeen tulee tasa-arvoinen asevelvollisuus? Itse miehenä en halua sotia eikä armeija kiinnosta yhtään, joku innokas naisoletettu voi mennä minun puolesta rintamalle.

miehenä en voi ymmärtää tätä naisvihaa. Kaikki tietää miten naiselle käy vihollisjoukkojen käsissä.

Mites niille miehille käy? Kyllä mua aikuisena naisena iljettäis laittaa omaa nippanappa-täysi-ikäistä poikaa sinne, kun olen henkisesti ja fyysisesti ihan kunnossa tekemään samaa kuin miehetkin. Ja näistä oikeuksista taistellut näkyvästi ja kuuluvasti. Halveksin äitejä, jotka on valmiita laittamaan lapsensa tuollaiseen. Kun kuuntelin veteraanien juttuja, siellä oli TEINIPOIKIA ahdistuksissaan kitumassa ja kuolemassa.

Tasa-arvo ei ole, eikä voi olla, sitä valitaan sen mukaan, mitä etuja saa itselleen.

Vierailija
189/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites niille miehille käy? Kyllä mua aikuisena naisena iljettäis laittaa omaa nippanappa-täysi-ikäistä poikaa sinne, kun olen henkisesti ja fyysisesti ihan kunnossa tekemään samaa kuin miehetkin. Ja näistä oikeuksista taistellut näkyvästi ja kuuluvasti. Halveksin äitejä, jotka on valmiita laittamaan lapsensa tuollaiseen. Kun kuuntelin veteraanien juttuja, siellä oli TEINIPOIKIA ahdistuksissaan kitumassa ja kuolemassa.

Tasa-arvo ei ole, eikä voi olla, sitä valitaan sen mukaan, mitä etuj

Luuletko olevasi ensimmäinen äiti maailmanhistoriassa joka ei halua laittaa poikaansa sotaan?

Vierailija
190/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ei ole, e

No yllättävän moni on kuule sitä mieltä, et kun on kersansa pihalle puskenut, niin se riittää hänen puoleltaan tasa-arvon nimissä. 

Moni erityisesti keski-ikäinen nainen ei esim kannata tasa-arvoa asevelvollisuuteen. 

Vierailija
191/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaha, russakako täällä taas on lietsomassa kaikesta mahdollisesta toisarvoisestakin  vastakkainasettelua ja näihin mukaan menette... luulisi olevan muutakin hommaa jouluaattona 

Vierailija
192/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaaha, russakako täällä taas on lietsomassa kaikesta mahdollisesta toisarvoisestakin  vastakkainasettelua ja näihin mukaan menette... luulisi olevan muutakin hommaa jouluaattona 

Eikös rssät vietä joulua vasta parin viikon päästä?

Vierailija
193/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se joillekin niin pelottava ajatus, jos miehetkin alkaa pitämään puoliaan.

Turha kuvitella, ettei sillä ole seurauksia, jos tätä samaa menoa jatketaan

Vierailija
194/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös rssät vietä joulua vasta parin viikon päästä?

niinpä, mutta kenties tarkoitettiinkin teitä trollin mukaan menijöitä, eli kommentoijia. Teiltähän tuo trolli aikaa varastaa, se on sen hommaa.

Vierailija
195/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasol on veteraanin juoma.

Vierailija
196/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasol on veteraanin juoma.

Vierailija
197/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Lähden vaan hyvissä ajoin pois koko maasta

Sivarit hiljaa!

Vierailija
198/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilaspassi on jo palautettu ja ostettu kausikortti ruotsinlaivalle, jos itärajalta alkaa kuulua kovempaa ääntä..

Vierailija
199/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulissit romahtaa. Tuo reservi on ihan naurettavan pieni.

Joo, eihän meitä ole kuin rapiat 870 000. Teretulemast helvettiin rysy.

Mutta monellako on kelvolliset varusteet?

Vierailija
200/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi naisten vuoro sotia

Onko olemassa yhtään sotaa, joka olisi naisen aloittama? Miehet näitä sotia haluaa vuosituhannesta toiseen.

Eihän niitä montaa varmasti ole, koska yleensä miehet ovat olleet hallitsijoita. Mutta ainakin Margaret Thatcherin muistamme kaikki, ja Falklandin sodan. Thatcher oli hyvin kovaotteinen politiikassaan muutenkin. Ja olihan joskus muinoin Katariina Suuri joka syöksi oman miehensäkin vallasta ja soti turkkilaisia vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi