Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena ihmettelen miten teillä on aikaa aatonaattona olla jossain av-palstalla!

Vierailija
23.12.2023 |

Taidatte olla perheettömiä luusereita. 

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vanhempien luona joulu, ihan kutsuttuna. Jouluun panostus=kauppareissu meidän toimesta+lumityöt.

30v (onnellisesti) lapseton pariskunta

Ja kun vanhempasi kuolevat joulunne on yksinäinen ja hiljainen. 

Meinaatko tosiaan että lasten tekeminen estää tuon?

Sanonpa vaan että pahemmalta tämä tuntuu kun on ne lapset, eikä niitä kiinnosta paskan vertaa miten yksin jouluni vietän.

Ohis

Vierailija
42/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne ihmettelee aina kaikennäköisiä. Ei ole tässä maailmassa ensimmäinen kummasteltava asia.

Suurempi ihmetys on, että aiheesta valittaja (AV) ;D AP (=aina palstalla) tekee keskustelun aiheesta, jotta itse voi roikkua palstalla pidempään, koska tulee vastauksia ja kaikkee sillai jännää.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikone käy, ja kohta laitan kinkun uuniin. Sitten puuhastelen taas jotain järjestelyhommaa. Aamulla teen skagenröran ja kävelen lähikauppaan ostamaan vihersalaattitarvikkeet. Muita ruokatouhuja ei oikeastaan ole. 

Vierailija
44/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tässä valmiissa maailmassa pitäisi hötkyillä?

Vierailija
45/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kaupassa ostamassa ruokaa ja itse otan aurinkoa terassilla, viihdytän itseäni lukemalla tätä palstaa. Se antaa hyvän kuvan siitä, että ei todellakaan kannata palata sinne veronmaksajaksi. 

Vierailija
46/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etukäteen suunnitellut kaikki joulujutut valmiiksi. Vietämme tämän joulun miehen kanssa kaksin. Aikuiset lapset asuvat perheineen kaukana. He kävivät alkukuusta vierailulla. Jouluna rauhoitumme ja viihdymme harrastustemme parissa. Minä palstailen ja mies korjaa jotain vanhaa vekotinta, jonka itse olisin jo heittänyt roskikseen. Meidän elämämme on hiljentynyt ja rauhoittunut. Syödään hyvin ja ollaan vaan.

Vierailija
47/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on aikaa.

Vierailija
48/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi aikaa? En varmasti ala lietsomaan itseäni turhaan stressiin. 

Pieni kinkku on uunissa. Seuraavaksi täytyy tyhjentää tiskikone, kuoria perunat ja valmistaa rosolli mutta sehän on nopeaa kun ostin valmiita punajuuri- ja suolakurkkukuutioita. Sen jälkeen saakin taas löhöillä ja olisiko sitten kinkku valmis. Sitten keitän perunat ja teen kastikkeen, herneet tulee mikrossa ja laatikot on valmiita. Syönnin jälkeen saakin taas vaikka palstailla loppuillan. 

Asun tosiaan yksin, syön tänään kotona jouluaterian kun huomenna ja joulupäivänä käyn sukulaisilla kylässä. Hyvää joulua kaikille, pidetään palstallakin joulurauha ja ollaan ystävällisiä toisillemme. 

Vierailija
49/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela enkä vietä joulua. Simple as that.

Vierailija
50/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ostettu ja paketoitu jo marraskuussa, joulukuusi koristeltu, paikat siivottu. Ruuat ehtii kokata huomennakin. Meillä on lasten lisäksi yhden kumppani joulunvietossa. 

Vierailija
51/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitylit lämmittää joulupuurosta aattoillan jouluateriaan asti jouluruuat mikroaaltouunissa

https://yle.fi/a/74-20066307

Vierailija
52/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vanhempien luona joulu, ihan kutsuttuna. Jouluun panostus=kauppareissu meidän toimesta+lumityöt.

30v (onnellisesti) lapseton pariskunta

Ja kun vanhempasi kuolevat joulunne on yksinäinen ja hiljainen. 

Tuskinpa. Meillä molemmilla on sisaruksia ja läheisiä ystäviä, joiden kanssa myös voitaisiin viettää joulua. Tänä vuonna näin.

Jouluruuat saa muuten valmiina kaupasta ja jos ei jouluruoka maistu, voi käydä vaikka ravintolassa.

Vierailija
53/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa sulle. Koti siivottu, ruuat osaksi tehty, osa laitetaan huomenna. Leivottukin jo on. Lapset menee aattona puolisoidensa perheeseen, on aina vuorovuosisysteemi. Ensi vuonna sit meille. Olemme mieheni kanssa kahden. Meidän molempien vanhemmat ovat jo kuolleet. 

Vierailija
54/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ymmärrä miten tuo on sukupuoleen sidottu? Vai vihjaatko, että naisen kuuluu olla laittamassa ruokaa ja siivoamassa? Mulla on mies sitä varten, ja itse istun viinilasin kanssa sohvalla tekemässä metatyön. Kyllä siinä ehtii muutakin.

Vierailija
55/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on helppo ja ihana joulu.

olen nelikymppinen äiti, jonka aikuiset lapset viettävät joulunsa seurustelukavereidensa luona.

kaksi kissaa viettää joulua kanssani, käyn myös vanhalle äidilleni viemässä joulukukat ja arpoja. 

Itse keitän riisipuuron ja ostan valmiin Valion rusinasopan siihen.

valvon koko jouluyön ja kävelen aikaisin aamulla joulukirkkoon. 

katson vanhoja jouluohjelmia tyyliin vuodelta 1972.

Linnuille ostin ruokaa ja kissalle. 

lapset jo saaneet lahjansa.

Vierailija
56/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toki koittaa kerätä mun kuolleiden perheenjäsenten tuhkat ja koittaa saada niihin jotain henkeä, mustakin ois kiva jos olisi vielä rakkaimmat jouluna läsnä.

Uhriudu, uhriudu, niin kirkkaimman kruunun saat!

Ei oo kruunua näkynyt. Senkin voit laittaa postiin.

Vierailija
57/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vioi ap kulta, sehän on järjestelykysynys. Olen töissä päivät pitkät 9-17.00 ja kotona aikaisintaan klo 18.00. Lapset on ala-asteella.Ostan aina joulukuusen torista, kotiin tuotiin sovitusti viime sunnuntaina. Ja silloin sunnuntaina leivottiin 50 pikkupullaa. Maanantai-iltana syönnin jälkeen (teen kerralla ison satsin ruokaa,niin oli valmiina) koristelimme kuusen. Tiistai-iltana muut kodin joulukoristeet paikaoilleen. Ke-iltana paketoin ja suljin lahjasäkin,,,lapset oli kavereilla kylässä pari tuntia.( lahjat olen ostanut pitkin syksyä). 

torstaina kone hyrskytti ja pesi pyykkejä, ei ollut paljon ,kun jo edellisenä viikkona pestiin tehtiin valmistaikinasta pipareita ja lapset sai tarpeeksi syödä taikinaa👍😀.

Perjantaina normi kevyt viikkosivous , pesin vessat ja lattioita pyyhin. Kappalistan annoin miehelle ,että ostaa kerralla kaikki jouluruuat,,, kinkkua emme jurri harrastakkaa,mutta kyllä ÄITIEN TEKEMIÄlaatikita ect.

Ja tänään ,,,nukuttiin kaikki pitkään, haahuillaan oloasuissa, torttuja mussutan 1 1/2 vk sitten leivottua maustekakkua,,, joululaulut soi spotifysta,,,leppoisaa ihanaa. 

Huomenna on aatto ja pukki tulee ,jos on oltu kilttejä. Katsotaan joulupukin kuumaa linjaa, lumiukkosatua jne ,kuka herää. Minä ainakin nukun niin pitkään  kun nukuttaa ja katson ne sit vaikk joulupäivänä tai milloin vaan haluan.

Me ei rampata kylässä eikä hautuumailla. Isovanhemmat tulevat tuosta vajaan kymmenen km päästä .

mä olen niin jouluihminen ja mies ei ollenkaan niin paljon, mut tekee homman het kun pyydän👍

Vierailija
58/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi aikaa? En vietä joulua, minulle se on päivä muiden joukossa. Ei lapsia, joulukoristeita, jouluruokia tai muutakaan hössötystä.

Mies töissä, itse olen lomalla. Herään aattona sitten kun jaksan ja syön jotain ihan muuta kuin jouluruokaa. Vanhemmatkin lopettaneet kaiken hössöttämisen ja ostavat nykyisin ne valmiit kinkkusiivut ja muutaman pienen laatikon valmiina kaupasta. Mitään vierailuja ei harrasteta puolin tai toisin. Kaikki viettävät pyhät omissa oloissaan 😊

Vierailija
59/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ei tarvisi enää kuin tyhjentää tiskikone ja pyyhkiä keittiön pöytä. Se onkin v-mä'inen kivitaso, jossa näkyy joka ainoa tahda. Älkää laittako semmoista.

Vierailija
60/94 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna valmiiseen pöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi