Heräsin viideltä. Muita?
Kunhan kello tulee kahdeksan, pitäisi vielä valmistella joulua. Missä vaiheessa teillä on valmistelu?
Kommentit (41)
Huomenta! Heräsin klo 06:00 kuten joka aamu nyt n. parin kuukauden ajan. Olen tässä rauhallisesti pistänyt päivää käyntiin, parhaillaan hoidan aamun cardiot pois alta samalla kun selaan palstaa ja tuumin päivän aikataulua.
Puoliltapäivin tulee lähdettyä sukulaisiin jouluksi, lahjatkin paketoin vasta perillä, joten sen suurempaa kiirettä ei enää tässä vaiheessa ole.
Kuten lähes joka aamu.
Lumiaura herätti 3.40 ja sen jälkeen pilkin reilun tunnin. Nyt odottelen että mies herää ja voidaan aloittaa siivous. Ip haetaan ruokatoimitus. Kuopus tulee illalla kotiin jouluksi😍
Kinkku ja tortut paistetaan vasta huomenna
Heräsin viideltä minäkin mutta se on mulle ihan normaali aika. Kävin jo hautuumaalla ja lenkkeilin samalla. Nyt on rosollin porkkamat kiehumassa ja kinkku uunissa. Ruokien valmistelua tänään, kaikki muut hoidettu.
Nousin myös ylös viideltä. Olen siivonnut ja kohta lähden kauppaan. T. Aamuvirkku
Heräsin neljältä, tuskin nukuinkaan....Kiva kuulla, että joku muukin sai raivokohtauksen. Minä menin mökille eilen valmistelemaan joulua. Siivosin, tuuletin vuodevaatteet, pyykkäsin ym. Mies naputti@nalkutti ensin sitten leikki mykkää.. Kun yritin sanoa jotakin, vihelteli ivallisesti joululauluja, mulkoili. Minuun mittani tuli täyteen. Vuosien vähättely, arvostelu, minun js tyttäreni haukkuminen oli kasaantunut kuin suuri paise sisälleni, joka nyt puhkesi. Huusin ja raivosin, en kyennyt asiallisesti keskustelemaan. Hyppäsin autooni ja ajoin takaisin kaupunkiin. Nyt ja näin 17 vuoden yhteiselo päättyi.
Nukun nykyään 3 tuntia, valvon seuraavat 3 ja nukun taas 3 tuntia, ihan pöllöä, mutta kaikkeen tottuu. Lääkeitä muuteltiin kk sitten, sitä ennen nukuin n. 7 t yhtä putkea. Koko ajan hiukan väsy. T, eläkkellä onneksi jo.
Lähes kaikki valmiina. Tänään teen perunalaatikon ja laitan kinkun uuniin. Imurointi, lattioiden pesu ja lakanoiden vaihto. Lasten nukkumaan mentyä täytyy vielä paketoida pari lahjaa.
Kuudelta heräsin. Lomalla kurjaa on se, että ensimmäiset päivät herää aina yhtä aikaisin kuin töihin mennessä, vikoina päivinä alkaa vihdoin nukkua pidempään ja sitten pitää jo taas alkaa herätä töihin. Sama juttu aina viikonloppuna; arkisin herätyskelloon herätessä väsyttää vaikka kuinka, mutta viikonloppuna herää itsekseen ennen arjen herätysaikaa. Mikä ihme siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Heräsin neljältä, tuskin nukuinkaan....Kiva kuulla, että joku muukin sai raivokohtauksen. Minä menin mökille eilen valmistelemaan joulua. Siivosin, tuuletin vuodevaatteet, pyykkäsin ym. Mies naputti@nalkutti ensin sitten leikki mykkää.. Kun yritin sanoa jotakin, vihelteli ivallisesti joululauluja, mulkoili. Minuun mittani tuli täyteen. Vuosien vähättely, arvostelu, minun js tyttäreni haukkuminen oli kasaantunut kuin suuri paise sisälleni, joka nyt puhkesi. Huusin ja raivosin, en kyennyt asiallisesti keskustelemaan. Hyppäsin autooni ja ajoin takaisin kaupunkiin. Nyt ja näin 17 vuoden yhteiselo päättyi.
Pystytkö olemaan joulun ajan erillään miehestä, esim. mies siellä mökillä ja sinä kotona kaupungissa? Jos vielä jaksat ja ehdit, niin käy ostamassa jouluruoat ja suklaat itsellesi (ja tyttärellesi?), ja vietä joulu vaikka sohvan pohjalla elokuvia katsellen, uhraamatta ajatustakaan exällesi. Roskat on viimeinkin viety ulos.
Pyhien tai vaikka vuoden vaihteen jälkeen voit alkaa järjestelemään itsellesi uutta elämää, mutta jos mitenkään pystyt, yritä tämä joulun aika "olla vaan". Voimia <3
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Mitä/mistä "mies naputti@nalkutti"?
Onko mökki miehen vqi teidän yhteinen?
Mä heräsin hiukka ennen viittä. Lepäilin vielä tunnin verran sängyssä, muistelin näkemääni vähän erikoista unta.
Laitoin hellaan tulet ja pilkuhiljaa huone lämpeni. Valmistelin jo pitkään aikomaani maalausprojektia (wanha keinutuoli on odotellut pintasilausta keittiössä, maalikin oli jo lämpiämässä), mutta lunta oli tullut niin paljon yöllä, että katsoin tärkeämmäksi mennä kolaamaan pimeää pihaa. Eli kiikkustuoli saa vieläkin odottaa.
Nyt, 2,5 tunnin jälkeen olen sisällä tauolla. Vaihdoin hikisen aluspaidan kuivaan ja nautin virvoketta.
Saunan lämmitys tänään tai huomenna. Toin saunopuut eilen vajasta sisään lämpiämään.
En vietä joulua erityisen perinteisesti. Ruokaa on varattuna, kuten aina, sellaista mitä muutenkin syön. Eilen tein ison kalakeiton kattilaan, siitä riittää vielä. Huomenna aattohartaus ja jouluna aamukirkko.
Heräsin kahdeksalta ja en ole valmistellut joulua mitenkään. Itse vietän joulun kohokohdat muualla.
Laitoin pyykkiä pesuun ja päivittelen tietokonetta tällä hetkellä.
Heräsin just. Kello on 11.09.
Muu perhe nukkuu vielä. Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Mä heräsin hiukka ennen viittä. Lepäilin vielä tunnin verran sängyssä, muistelin näkemääni vähän erikoista unta.
Laitoin hellaan tulet ja pilkuhiljaa huone lämpeni. Valmistelin jo pitkään aikomaani maalausprojektia (wanha keinutuoli on odotellut pintasilausta keittiössä, maalikin oli jo lämpiämässä), mutta lunta oli tullut niin paljon yöllä, että katsoin tärkeämmäksi mennä kolaamaan pimeää pihaa. Eli kiikkustuoli saa vieläkin odottaa.
Nyt, 2,5 tunnin jälkeen olen sisällä tauolla. Vaihdoin hikisen aluspaidan kuivaan ja nautin virvoketta.
Saunan lämmitys tänään tai huomenna. Toin saunopuut eilen vajasta sisään lämpiämään.
En vietä joulua erityisen perinteisesti. Ruokaa on varattuna, kuten aina, sellaista mitä muutenkin syön. Eilen tein ison kalakeiton kattilaan, siitä riittää vielä. Huomenna aattohartaus ja jouluna aamukirkko.
Miltä vuosisadalta oikein kirjoittelet? 1800-luvulta? Kuulostaa tunnelmalliselta. Hyvää joulua!
Kinkun nousin ottamaan uunista klo 4.45 aamulla
Jotkut ovat kuule heränneet ennen kahta aamuyöllä. Älkääpäs ylpeilkö kello 5 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin viideltä. Sain eilen raivokohtauksen eikä verenpaine tunnu laskevan. Ihmettelen ihmisten motiiveja. Varmaan jokaisella omansa mutta nyt en pysty muuta kuin ihmettelemään.
Miksi sinä jouluna raivoat?
Saan raivokohtauksen kerran vuodessa. Tänä vuonna niitä on ollut muutama. Se kertoo turhautumisesta, pettymyksestä ja sisälle kertyneestä pahasta olosta. En ole niistä ylpeä mutta jollei muuten saa ääntänsä kuuluviin niin saadaan se sitten näin.
Jos olet parisuhteessa tai sinulla on perhe, niin toivon todella että läheisesi hankkiutuvat toksisesta seurastasi eroon. Kenenkään ei tarvitse kärsiä raivoajan henkistä väkivaltaa. Puolisosi ja mahdollisten lastesi kannattaa ottaa yhteyttä viranomaisiin ja hakeutua tarvittaessa turvakotiin.
Laitoin viideltä kinkun uuniin ja jatkoin unia. Kohta on kinkku valmis. Meillä syödään kinkku kylmänä, niin eiensi yönä tarvitse sitä huolettaa. Muuten on kaikki valmiina. Arvon vielä, teenkö bataattilaatikon itse. Ainekset olisi, mutta valmistakin löytyy.
Mun isä herää aina viiden aikoihin. Menee myös aikaisemmin nukkumaan.
Itsepäs menen tosi useasti keskiyön jälkeen nukkumaan. Ja tavallisesti heräilen 7-10 aikoihin viikonloppuisin.
Mitä väliä heräämisillä, kun ei oteta huomioon monenko aikaan mennään nukkumaan?
Heräsin minäkin mutta miten se liittyy jouluun? Herään aina liian aikaisin. Lahjat on ja paketoin ne kun jaksan, tekis mieli skipata koko joulu ja törpötellä kotona yksinään.
Vielä särpin aamukahvia ja kohta lumitöihin. On tullut paljon lunta ja se on kosteaa, tuskin tarvitsee erikseen jumppailla tänään.