Keikkapaikkoja kaatuu konkursseihin - alaikäisten pääsy?
Keikkapaikkoja kaatuu konkursseihin, koska yleisö ei juo kuten ennen | Kulttuuri | Yle
Josko nyt pikkuhiljaa Suomessakin vapautuisi live kokemukset alaikäisille; Samoin festarit, jotka muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta ovat Suomessa K18
Mallia Keski-Euroopasta ja Ruotsista, jossa aikuisen kanssa pääsee lapset livemusaa tarkastamaan ja nuoret yksinkin jo ennen täysikäisyyttä.
Mikä siinä musasan kuuntelussa nyt on niin turmiollista täällä Suomessa? Vai onko se ikuinen viinanpirun pelko mikä pidättelee. Some ja netti ovat täynnä huomattavan enemmän törkyä.
Kommentit (7)
Jos keikkapaikalle pääsee alaikäiset, niin keikkapaikka on ihan kusessa anniskelun ja anniskelun valvonnan kanssa. Erillinen baari, jonne poket. Ja keikkapaikat elää sillä anniskelulla. Lippujen hinnat nousisi entisestään, joten ei niitä alaikäisiä tulisi.
Olin teini 80-luvulla ja keikoille pääsi myös alaikäiset. Sitten tuli anniskeluoikeudet, eikä enää päässyt.
Lasten konsertit ovat eri asia. Keikkapaikat eivät pelastu kokiksen myynnillä. Enkä ainakaan itse haluaisi lapsia keikoille.
Vierailija kirjoitti:
Olin teini 80-luvulla ja keikoille pääsi myös alaikäiset. Sitten tuli anniskeluoikeudet, eikä enää päässyt.
Näinhän se meni, samoin festareille pääsi. Itse olin keikalla eka kerran joskus 13-14 vuotkaana. Isoista nimistä tuli alaikäisenä nähtyä ainakin AC/DC ja Alice Cooper. Ja varmaan kaikki vähänkään rokimmat kotimaiset.
Valitettavasti keikkapaikat eivät tee tulosta pelkillä lipputuloilla vaan suurin osa tai melkein kaikki tulee alkoholin myynnistä
Suomessa asiaa hankaloittaa tarpeettoman jäykkä ja ankara alkoholilaki. Jos esim. klubikeikalle päästetään alaikäisiä, alkoholin anniskelualue pitää rajata, eikä alkoholijuomia saa viedä anniskelualueen ulkopuolelle. Usein se tarkoittaa, että jos haluaa nauttia juomia, joutuu olemaan jossain karsinassa, josta näkee ja kuulee keikan huonosti.
Mikä pointti ap? Keikkapaikat kaatuu koska yleisö ei enää ryyppää päätä täyteen. Alaikäisillekö pitäisi sallia alkoholi?
Nuoriso kuuntelee musiikkia netistä, ei livekeikat kiinnosta koska ne eivät kuulosta samalta kuin älylaitteen kautta tuleva musiikki.