Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet lastenhankintaa epäröivistä 35v. pariskunnista?

Vierailija
22.12.2023 |

Ajatteletko että ovat fiksuja tai ovatpa hölmöjä, kun hedelmällisyys laskee koko ajan ja olis jo aika joko tehdä tai olla tekemättä ikuisesti

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vanhoja perheen perustamiseen. Olisi kannattanut miettiä noita asioita jo 15 vuotta sitten. 😊😄

Joo, teinithän ne onkin parhaita mahdollisia vanhempia 🙄.

Miksi vanhempien pitäisi olla jotenkin erityisiä? Ennen vanhaan kaikenlaiset ihmiset tekivät lapsia ja useimmiten nuorina. Nykyisin lapsia tekevät keski-ikäiset ylemmän keskiluokan edustajat, eivätkä heidän lapsensa sen paremmin kasvatettuja ole. Koulut ovat kaaoksessa jne.

"Nykyisin lapsia tekevät keski-ikäiset ylemmän keskiluokan edustajat"

Puhu pukille 😂. Tuo väite on täyttä potaskaa.

Vierailija
142/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Revi ne silmät irti sieltä omasta persreiästä ja lopeta se itsekeskeinen paskanjauhaminen. Katso välillä vähän ympärillesikin."

Blaablablaablaablaa. Ja taas besserwisseröidään ja hyökätään kärsineiden kimppuun. Taitaa tuottaa sinulle suurta tyydytystä. Kuule, ei minulla ole mitään velvollisuutta lopettaa itsekeskeistä jauhamista tai katsoa ympärille. Saan olla just niin itsekeskeinen kuin huvittaa.

Toivottavasti sulla ainakaan ei ole lapsia 😄.

Toivottavasti ainakaan sulla ei ole lapsia, vanhempia, sisaruksia, ystäviä, kavereita eikä lemmikkejä. 😄

On mulla, sori vaan 😉. Mutta mä en olekaan noin itsekeskeinen kuin tuo yksi julistaa olevansa.

"Sinua huonompaa vanhempaa saa varmaan etsiä kivien ja kantojen alta. 😄"

Tuo yksi on näköjään SINÄ itse, kun noin makeasti kolahti! Osui ja upposi siis kommentti, kun tunnistat olevasi liian huono vanhemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on hyvin kasvatettu, vaikka totta kai kun muuhun ei pystytä, niin yritetään tahalleen valehdella muuta. Tuollainen on loppujen lopuksi yleistä. Buhahaa vaan kun monen "paremman" (tarkoitan nyt koulutusta ja taloudellista asemaa) perheen lapsi se vasta on kieroon kasvanut.

Ja mitä tulee siihen, että lapsi saa kaiken mitä halua kun sille ostetaan enemmän kun naapurin Mikolle. Kuulkaas ei se ihan niin mene. Ja monesti se, joka on saanut enemmän kun joku muu, saattaa olla loppupeleissä vähemmän itsekäs kun se joka on elänyt köyhyydessä tai "jämptinä" vanhemmat kielltäneet lähes kaiken "turhan tuhlauksen." 

Yhdestäkin perheestä valehdeltu, että perheen äiti on saanut lähes kaiken pienestä pitäen ja nyt on kasvattanut lapsensakin niin, antaa ostaa ihan mitä vaan keksii pyytää. Urpot! 

Niin, helppoa on tomppeleille antaa vaikka mikä kuva, koska joillekin on todellakin pöyristyttävää se, että joku saa vanhemmiltaan enemmän kun joku muu. Ja jos noin on, on heti hemmoteltu kakara joka on saanut kaiken. 

Jollekin voi olla ihan normaalia, että vanhempi pystyy auttamaan jopa taloudellisesti aikuisia lapsiaan ja tekee sen jopa omasta tahdostaan ja joillekin on ihan normaalia ostaa 10 paitaa vuodessa lapselle uutena, jollekin ei.

Hahhahaa, kaiken se saa kun vaan pyytää. Jopa joo. Kyllä ne on ihan sovittu etukäteen mitä ostetaan ja mitä ei. Urpoille on helppo lietsoa, mitä vaan

Valheita, vääristelyjä ja kun pyörii vuosikymmeniä urpot on ihan hullaantuneita niistä. Järjestäytynyt vaino selittää paljon, mutta tomppelit ei älyä ei. 

Vierailija
144/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somppueliitissä voi olla esim. 30 v. isomummoja. Ja vaikka paperit revittiin niin sai keksiä ikänsä.

Vierailija
145/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on hyvin kasvatettu, vaikka totta kai kun muuhun ei pystytä, niin yritetään tahalleen valehdella muuta. Tuollainen on loppujen lopuksi yleistä. Buhahaa vaan kun monen "paremman" (tarkoitan nyt koulutusta ja taloudellista asemaa) perheen lapsi se vasta on kieroon kasvanut.

Ja mitä tulee siihen, että lapsi saa kaiken mitä halua kun sille ostetaan enemmän kun naapurin Mikolle. Kuulkaas ei se ihan niin mene. Ja monesti se, joka on saanut enemmän kun joku muu, saattaa olla loppupeleissä vähemmän itsekäs kun se joka on elänyt köyhyydessä tai "jämptinä" vanhemmat kielltäneet lähes kaiken "turhan tuhlauksen." 

Yhdestäkin perheestä valehdeltu, että perheen äiti on saanut lähes kaiken pienestä pitäen ja nyt on kasvattanut lapsensakin niin, antaa ostaa ihan mitä vaan keksii pyytää. Urpot! 

Niin, helppoa on tomppeleille antaa vaikka mikä kuva, koska joillekin on todellakin pöyristyttävää se, että joku saa van

Kielenkäyttösi ja juttusi kyllä paljastaa, ettet ole ihan se penaalin terävin kynä...

Vierailija
146/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että älkää hankkiko. Me ollaan miehen kanssa samanikäisiä, yhdessä olla oltu riparilta asti, eikä ikinä haluta lapsia. Elämä on hyvää nyt. Voidaan mennä ja tulla miten halutaan, molemmilla työ jonka voi hoitaa etänä, ei tarvitse stressata riittääkö rahat lapsen hankintoihin, ei tarvitse olla vastuussa kuin itsestään. 

Tuttavapiirissä oli yhteen aikaan tajuton vauvabuumi, tuntui että vähintään kerran kuussa tuli jonkinlainen vauva uutinen ja olin iloinen joka ainoasta ja ollaan päästy yhden ihanan tytön kummiksikin. Mutta toisaalta kun samojen parien joukossa alkoi parin vuoden päästä erobuumi niin se jotenkin sinetöi meille päätöksen olla lapsettomia. 

N35

En usko että ne eronneet kuitenkaan katuu lapsiaan. Kun lapseton eroaa niin hän menettää koko perheen kerralla. Äidit ei koska heille jää kuitenkin lapset. 

Miksi ne lapset jäisi automaattisesti äidille? 

Vierailija
147/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko lapsellista vielä 40 lähestyvänä miettiä. Parikymppisenä nuo asiat mietitään. Jos ne oikeasti haluis lapsia olisivat jo tehneet, eli antaisivat vaan olla. Sit juostaan epätoivoisina hoidoissa ja itketään.

Jaa? Ei aiemmin oikein voitu. Kohtasin mieheni, kun olin 35. Mies oli silloin 38. Entuudestaan oltiin harrastuksien puitteista jollain lailla tuttuja.

Mentiin vajaa vuoden kuluttua naimisiin. Nyt meillä on kolme lasta. Olin pari kuukautta vaille 42, kun meidän perheen kuopus syntyi.

Ihan luonnonmukaisesti on lapsemme saaneet alkunsa. Aluksi oli kaksi tai kolme sellaista alkuraskauden keskeytymistä. Varmaan elimistöni haki uutta hormonaalisia tilaa. Olihan ne kyllä ikäviä- en ennen sitä ollut ollut mitenkään raskaana, niin kaikki kropalle uutta. Niin ajattelen- ja, että luonto hoiti asiaa ja tehtäväänsä.

Vierailija
148/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia, mutta, jos empivät, niin kannustan kokeilemaan, että tuleeko lapsia- kun ei se ole mikään itsestäänselvyys, että lapsia tulee.

Lasten aika on nyt. Ei ole kaupan hyllyllä.

Vierailija
149/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että vielä 10 vuotta aikaa saada lapsi

Ajattelutapasi on väärä. 35v ensisynnyttäjä on jo iäkäs.

Vierailija
150/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että vielä 10 vuotta aikaa saada lapsi

Ajattelutapasi on väärä. 35v ensisynnyttäjä on jo iäkäs.

Ei todellakaan ole. Normaali lisääntymisikä on 30+.

Vierailija
151/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo yksi on näköjään SINÄ itse, kun noin makeasti kolahti! Osui ja upposi siis kommentti, kun tunnistat olevasi liian huono vanhemmaksi."

Minäpä minä. Kas, meitä minä-henkilöitä on aika paljon keskustelupalstoilla. 🤣 

Tietääkseni kirjoitin sinun olevan huono vanhempi, en minun. Pohjautuu ihan esille tuomiisi teksteihin. 

Vierailija
152/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai stana näitä typeriä vinkujia, jotka eivät kestä toisten ihmisten negatiivisia tunteita ja niiden kohtaamista, vaan alkavat suoraan vttuilla, haukkua ja naljailla.  Sano nyt vielä, että tahattomasti lapseton on itsekäs, jos

A) ei adoptoi (koska mystisesti juuri lapsettomien pitää ryhtyä maailmanpelastajiksi eikä saa haluta vain ainoastaan biologista lasta)

B) ei mene terapiaan (koska terapia on ainoa toimiva keino jokaiselle - ei todellakaan ole. Myös esimerkiksi tämä on ihan voimaannuttava tapa lähestyä asiaa. Vttuilu takaisin idiooteille, jotka kuvittelevat tietävänsä jotain. Joudut jatkossakin diilaamaan sen kanssa, että olen palstalla ja saatan olla vttumainen. Minä vain käsittelen asioita tavoilla, jotka sopivat minulle. 

Vierailija
153/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuohon ikään mennessä pitäisi tietää haluaako lapsia vai ei. Ja jos haluaa lapsia, niin lapset olla pääsääntöisesti tehtynä jo. 

Mutta tosiaan ei toisten elämä kuulu minulle.

Vierailija
154/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko lapsellista vielä 40 lähestyvänä miettiä. Parikymppisenä nuo asiat mietitään. Jos ne oikeasti haluis lapsia olisivat jo tehneet, eli antaisivat vaan olla. Sit juostaan epätoivoisina hoidoissa ja itketään.

Jaa? Ei aiemmin oikein voitu. Kohtasin mieheni, kun olin 35. Mies oli silloin 38. Entuudestaan oltiin harrastuksien puitteista jollain lailla tuttuja.

Mentiin vajaa vuoden kuluttua naimisiin. Nyt meillä on kolme lasta. Olin pari kuukautta vaille 42, kun meidän perheen kuopus syntyi.

Ihan luonnonmukaisesti on lapsemme saaneet alkunsa. Aluksi oli kaksi tai kolme sellaista alkuraskauden keskeytymistä. Varmaan elimistöni haki uutta hormonaalisia tilaa. Olihan ne kyllä ikäviä- en ennen sitä ollut ollut mitenkään raskaana, niin kaikki kropalle uutta. Niin ajattelen- ja, että luonto hoiti asiaa ja tehtäväänsä.

Miten niin ei voi aiemmin miettiä haluaako lapsia? Päätös ei mitenkään riipu onko puolisoa vai ei. Itse päätin jo teini-ikäisenä, että haluan lapsia. 

Vierailija
155/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan luonnonmukaisesti on lapsemme saaneet alkunsa. Aluksi oli kaksi tai kolme sellaista alkuraskauden keskeytymistä. Varmaan elimistöni haki uutta hormonaalisia tilaa. Olihan ne kyllä ikäviä- en ennen sitä ollut ollut mitenkään raskaana, niin kaikki kropalle uutta. Niin ajattelen- ja, että luonto hoiti asiaa ja tehtävään

Minäpä päätin jo lapsena

Vierailija
156/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että kiire tulee. Luonto on asettanut ihmiselle rajat ihan tarkoituksella.

Miehellä ei ole vielä mikään kiire 35-vuotiaana. 

Kyllä on, jos haluaa ydinperheen, sen sijaan että perheessä on usean suhteen lapsia. 

Vierailija
157/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että kannattaa harkita tarkkaan. Jos päättää hankkia, niin tuumasta toimeen. Jos ei, niin olla sitten siihen tyytyväinen. Mielestäni rahallisella tilanteella ei ole niin merkitystä, mutta elämän pitäisi olla muuten tasapainoista, jos lapsia hankkii.

Vierailija
158/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Mut noin yleisesti onhan tää epävarmuus kaikesta varmasti osasyy ja hallitus vain pahentaa tilannetta "uudistuksillaan". Entistä helpommin saadaan potkaistua työntekijät pihalle, määräaikaisuuksien työsoppareiden tekemistä helpotetaan jne. Miten tähän maailmaan uskaltaa lapsia tehdä? Orpon hallitus pitää huolen että syntyvyys laskee entisestään.

N31

Vierailija
159/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että kiire tulee. Luonto on asettanut ihmiselle rajat ihan tarkoituksella.

Miehellä ei ole vielä mikään kiire 35-vuotiaana. 

Kyllä on, jos haluaa ydinperheen, sen sijaan että perheessä on usean suhteen lapsia. 

Miehen sperman laatu heikkenee jo 25v. eteenpäin

Vierailija
160/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin lapsena haluavani lapsia. Tai en edes päättänyt, vaan tiesin haluavani. Siitä huolimatta jouduin lapsettomuushoitoihin. 

Tiesin samoin myös lapsena haluavani talon mahdollisimman nuorena. Sain sen hankittua, mutta en nuorena. Tiesin samoin myös, että haluan mielekkään ja hyvän työn. No, sitä kohti edelleen mennään. Joillain kaikki asiat varmaan onnistuvatkin sormia napsauttamalla, toisilla ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi