Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet lastenhankintaa epäröivistä 35v. pariskunnista?

Vierailija
22.12.2023 |

Ajatteletko että ovat fiksuja tai ovatpa hölmöjä, kun hedelmällisyys laskee koko ajan ja olis jo aika joko tehdä tai olla tekemättä ikuisesti

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Paitsi että lapsettomuuhoidoissa voi ravata sitten yksityisellä omilla rahoillaan, ei ruuhkauttamassa julkista puolta. Ja onhan se vähän outoa siinä iässä enää miettiä, kun 35v. on jo lääketieteellisesti riskisynnyttäjä. Mutta ei kuulu mulle ja en oikeastaan ajattele mitään. Vähän ehkä outoa kun omat lapset on 11 -ja 13v., sitten kun olen 35v. 

Vierailija
162/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi edes miettivät kakaran hankintaa. Vain riemuidari pilaa vapaaehtoisesti elämänsä kakaroilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan auta ketään. Kaupassa joltain lapselta tippui pipo lattialle. Kuljin ohi huomauttamatta asiaa perheelle. Siinähän hankkivat uuden pipon tai etsivät sen kaupasta. Ei ole minun asiani.

Vierailija
164/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan tätäkin tarmokasta ja lapsirakasta nuorta naista niin paljon enemmän, ei noista lähes keski-ikäisistä edelleen miettijöistä ole koskaan vanhemmiksi ollutkaan. 

"Eemi on tosi vilkas ja tykkää halia. Hän on maailman ihanin ja suloisin minimies, enkä vaihtaisi tätä elämää mihinkään muuhun.

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/17f7a340-0ffd-4ca6-b001-e74b…

Onpa outo juttu - missä lapsen isä ????

Artikkelista:

"Kun Eemi-vauva oli kahdeksan kuukauden ikäinen, Nea ja Eemi muuttivat perhetukiyksiköstä Nean äidin luokse. Samoihin aikoihin seurustelusuhde lapsen isän kanssa päättyi. Nea on lapsensa ainoa huoltaja."

Taattua wt-osastoa siis.

Vierailija
165/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele mitään. Paitsi että lapsettomuuhoidoissa voi ravata sitten yksityisellä omilla rahoillaan, ei ruuhkauttamassa julkista puolta. Ja onhan se vähän outoa siinä iässä enää miettiä, kun 35v. on jo lääketieteellisesti riskisynnyttäjä. Mutta ei kuulu mulle ja en oikeastaan ajattele mitään. Vähän ehkä outoa kun omat lapset on 11 -ja 13v., sitten kun olen 35v. 

Olet pariutunut nuorena. Kaikki eivät löydä paria nuorena, jotkut eivät ikinä. Tuurikauppaa loppujen lopuksi, millaiseksi syntyy ja tilanne kehittyy.

Vierailija
166/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan auta ketään. Kaupassa joltain lapselta tippui pipo lattialle. Kuljin ohi huomauttamatta asiaa perheelle. Siinähän hankkivat uuden pipon tai etsivät sen kaupasta. Ei ole minun asiani.

Tällainen hyvänmielen välikommentti 🤔

Vierailija
167/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen hyvänmielen välikommentti 🤔

Jokainen voi ihan itse huolehtia omista asioistaan.

Vierailija
168/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele mitään. Mut noin yleisesti onhan tää epävarmuus kaikesta varmasti osasyy ja hallitus vain pahentaa tilannetta "uudistuksillaan". Entistä helpommin saadaan potkaistua työntekijät pihalle, määräaikaisuuksien työsoppareiden tekemistä helpotetaan jne. Miten tähän maailmaan uskaltaa lapsia tehdä? Orpon hallitus pitää huolen että syntyvyys laskee entisestään.

N31

Vaikka jäisit pysyvästi toimeentulotuen varaan niin lapsillasi olisi silti paremmin asiat taloudellisessa mielessä kuin 90% prosentilla maailman lapsista.

Vierailija
169/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko lapsellista vielä 40 lähestyvänä miettiä. Parikymppisenä nuo asiat mietitään. Jos ne oikeasti haluis lapsia olisivat jo tehneet, eli antaisivat vaan olla. Sit juostaan epätoivoisina hoidoissa ja itketään.

Tuohan juuri ei ole "lapsellista" kun lapsia ei kuviossa ole, Einstein!

Vierailija
170/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin ahdistunut yhteiskunnan odotuksista ja aikatauluista (joo vaikka olisivatkin biologisia osin) että mietin it se mu rhaa. Oon 32, juuri saamassa yliopisto-opintoni valmiiksi ja samaan aikaan jo osin töissä ja samassa kunnolla kiinni työelämästä. Burn out ja korona-ajan masennus takana. Ja nyt tuntuu että olen jo vanha ja ruma ja en ehdi enää saada edes lapsia vaikka haluaisinkin. Mieskin pitäisi ehtiä löytää ja ei haluaisi minkä rentun kanssa tahansa perhettä perustaa.

En osaa elää, tää on mulle liian kiireistä ja vaikeaa, en ehdi keskittyä kunnolla mihinkään (tai siksi osin opinnoissakin meni aikaa kun halusin oiekasti sisäistää ja oppia ja lisäksi olen ollut usean vuoden jo osin alan töissäkin).

Mutta en kestä tätä nykyajan hektisyyttä, tuntuu että juuri olen vasta päässyt aikuisuuteen niin olen jo vanha ja jäljessä kaikesta.

Haluaisin vain mennä rotkoni rauhaan ja jättää tää ihme kisa jonka mukana en pysy 

Vierailija
171/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
172/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään riskisynnyttäjä ole tuon ikäinen. Ja miten niin outoa, ihan yleistä on saada lapsia 35-v. ja vähän vanhempana. Vain yksinkertainen pitää outona sitä, että jonkun toisen elämässä asiat eivät tapahdu juuri samalla aikataululla kuin sinulla on tapahtunut. 

Vierailija
173/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että toivottavasti he saavat päätöksen pian tehtyä, kun kiire jo on.

Toisaalta en usko että kovin moni tuossa iässä enää epäröi.

Vierailija
174/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että menkää nyt panemaan. Ei tuu lapsia jos ei osaa panna.

Vierailija
175/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin ahdistunut yhteiskunnan odotuksista ja aikatauluista (joo vaikka olisivatkin biologisia osin) että mietin it se mu rhaa. Oon 32, juuri saamassa yliopisto-opintoni valmiiksi ja samaan aikaan jo osin töissä ja samassa kunnolla kiinni työelämästä. Burn out ja korona-ajan masennus takana. Ja nyt tuntuu että olen jo vanha ja ruma ja en ehdi enää saada edes lapsia vaikka haluaisinkin. Mieskin pitäisi ehtiä löytää ja ei haluaisi minkä rentun kanssa tahansa perhettä perustaa.

En osaa elää, tää on mulle liian kiireistä ja vaikeaa, en ehdi keskittyä kunnolla mihinkään (tai siksi osin opinnoissakin meni aikaa kun halusin oiekasti sisäistää ja oppia ja lisäksi olen ollut usean vuoden jo osin alan töissäkin).

Mutta en kestä tätä nykyajan hektisyyttä, tuntuu että juuri olen vasta päässyt aikuisuuteen niin olen jo vanha ja jäljessä kaikesta.

Haluaisin vain mennä rotkoni rauhaan ja jättää tää ihme kisa jonka mukan

Sama, tosin olen jo 41v, ei lapsia, ei puolisoa (ei ole ollut koskaan), työpaikka on 0h sopimus.

Mutta, minä olenkin ns. hyvin pärjäävä autisti. En riehu, sekoile tai tuijota seinää, olen liiankin tunnollinen ja kiltti, mutta en ns. pysy muiden perässä. Kuormitun liian helposti, tarvitsen hirvittävästi unta palautuakseni 8h työpäivästä (vaikka olisi miten helppoa hommaa), minulla ei ole kunnianhimoa vaan viihtyisin parhaiten puuhastellen jotain, josta maksettaisiin.'

Mitä vanhemmaksi tulen, sen suuremmaksi kuilu minun ja normaalin minun ikäisen välillä kasvaa.

Vierailija
176/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko lapsellista vielä 40 lähestyvänä miettiä. Parikymppisenä nuo asiat mietitään. Jos ne oikeasti haluis lapsia olisivat jo tehneet, eli antaisivat vaan olla. Sit juostaan epätoivoisina hoidoissa ja itketään.

Tuohan juuri ei ole "lapsellista" kun lapsia ei kuviossa ole, Einstein!

Sinä olet varmaan niitä "tulevaisuuden toivoja", jotka ovat romahduttaneet Suomen pisa-tulokset...

Vierailija
177/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä jos miettii perusteellisesti, mutta ei kannata pettyä kun ei lasta sitten kuulu ja hyvin äkkiä tulee hoidoissakin ikä vastaan ja kun se tie on kuljettu loppuun, on liian vanha saamaan edes adoptiolasta.

Vierailija
178/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että toivottavasti päätyvät oikeaan ratkaisuun. Jos tekee lapsen vaan siksi, että pelkää katuvansa myöhemmin tekemättä jättämistä, niin siinä tulee helposti tehtyä väärä päätös.

Vierailija
179/195 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietäisin, että he nimenomaan epäröivät? Ehkä he eivät ole koskaan halunneet lapsia. Ehkä he ovat yrittäneet lasta jo vuosia. Ehkä heillä on fysiologinen syy, jonka takia lapsia ei voi tulla (esim. kohdunpoisto).

Parempi olla ajattelematta mitään muiden yksityisasioista. Menee vaan turhaan aivokapasiteettia.

Vierailija
180/195 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että luonto on fiksu!

Ihmisellä on tarkoitus olla arvoja, tavoitteita yms. 

Olen itse ikäluokkaa 35-40 ja huomaan että todella iso osa ikäisistäni on kuin kaloja haaleassa vedessä - mihinkään ei osata sanoa mitään. Mikään ei kiinnosta. Ei uskalleta sitoutua. Kaikki on "emmätiiä".

On hyvä, että luonto ei päästä näitä jatkoon vaan karsii heidät pois geenipoolista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän