Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin pitäisit itseäsi menestyneenä ja mikä on oma todellisuutesi?

Vierailija
07.12.2024 |

Oma menestyksenmittarilistani:

-Koulutus: vähintään yksi jatko-opintotutkinto ja yksi ulkomainen tutkinto / Todellisuus on yksi suomalainen perustason korkeakoulututkinto ilman jatko-opintoja

-Työelämä: VP taso tai miljoonilla myyty oma yritys / Todellisuus on keskitason manageri muutamalla alaisella

-Asuminen: koko Helsingin keskusta iso arvoasunto tai merenranta okt ja päälle vapaa-ajan asunto saaristossa kaikilla mukavuuksilla / Todellisuus on yksi arvoton okt kehyskunnassa ja vaatimaton kuivan maan mökki, josta pelkkiä kuluja

- varallisuus: vähintään miljoonan salkku, josta merkittävät pääomatulot/ Todellisuus on muutaman kymppitonnin eläkesäästöt, jotka ei riitä edes ruokaan sitten joskus

-ulkonäkö: pituus yli 175 ja paino max 55/ Todellisuus on nippa nappa 160 ja paino alkaa kutosella

- perhe: kunnioittava ja pirteä parisuhde/ Todellisuus on väljähtynyt ja paikoilleen urautunut tylsyys

- lapset: menestyneitä yksilöitä, jotka olisi lahjakkaita ja taitavia jossain/ Todellisuus on tavallisia tallaajia

- harrastukset: Suomen mestaritaso jossain urheilulajissa tai muuten arvostettu asema harrastajien piirissä/ Todellisuus on ei mitään lahjakkuutta yhtään missään

-ajankäyttö: työ- ja vapaa-ajan tasapaino ja urheilua vähintää 2h/päivässä. /Todellisuus on iltaisin sohvaan jymähtämista

-ruokavalio: itselaitettua, terveellistä ja monipuolista ravintoa ilman turhaa herkuttelua/ Todellisuus on noutoruokaa, karkkia ja suklaata ihan liian usein

-ihmissuhteet: aktiiviset ja tasapainoiset kaveri- ja ystäväympyrät/ Todellisuus on liian harvoin ja liian pintapuolista kanssakäymistä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että elän tienaamallani palkalla. Ei tarvi mitään muuta. En ole yhteiskunnan rasite.

Vierailija
2/14 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin menestynyt jos jättäisin ihmiskunnan tieteelliseen tietoon oman jälkeni. Ei valitettavasti onnistunut.

Materialla ja titteleille ei minulla ole mitään väliä En laske noita menestyksen mittareiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onnellisuus olisi se tärkein mittari

Vierailija
4/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on mielestäni hyvin pinnallinen käsitys menestyksestä, eikä tuollainen vastaa omaa käsitystäni todellisesta menestyksestä.

Vierailija
5/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso talo meren rannalla. Ja toinen asunto Espanjassa, sekä mökki Etelä-Suomessa ja Lapissa.

Kansainvälistä menestystä rapakon takana, joka näkyy tilipussissa, apurahoina, ja lehtiartikkeleina. Kehuttu ja palkittu.

Ulkoisesti 20 kiloa laihempi, rypytön ja hyvinvoivan näköinen. Kuntoilen joka päivä.

Suuri ystäväpiiri.

Hyvä parisuhde.

Todellisuus on: Luovuus aika ajoin hukassa. Olen vankina kaupunkiasunnossa. Jaksamisen kanssa ongelmia. Olen lähes erakko.

Vierailija
6/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin illusorinen fantasia menestyksestä. Ei ihme jos masentaa. Realiteetit.

7/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden haaveilin, että olis niin mahtavaa olla laitekuski 🤩 

Nyt oon ollu sellainen jo 7 kesää 😍

Oon menestyjä! 😎

Vierailija
8/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi varallisuutta, niin ettei tarvitse käydä töissä jos ei huvita.

Rakastava vaimo.

Iloiset, onnelliset lapset.

Vierailija
9/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle menestys on sitä, että ihminen tekee itselleen mielekästä työtä ja tulee sillä toimeen omaan tasoonsa nähden hyvin. Eli perusasiat on pulkassa. Ihmisellä tulee myös olla mieluinen koti ja harrastuksia, joista pitää. Eli ihminen, joka on elämänsä tyytyväinen ja joka on tehnyt itselleen hyviä päätöksiä. 

Olen itse periaatteessa tuossa, tosin nykyinen ammatti ei tunnukaan enää niin hyvältä, kuin silloin kun aloitin. Kaipaisin lisää haasteita, jonka vuoksi opiskelen tällä hetkellä lisää. 

Vierailija
10/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin itseäni todella menestyneenä, kun ei tarvitsisi ansaita omassa mielessäni paikkaa auringon alla vaan voisin arvostaa itseäni sellaisena kuin olen.

Vierailija
11/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiseen on johtanut nykykulttuuri jossa kaikkien pitää olla menestyjiä ja erityisiä. Ei riitä tavallisuus ihmisille. Itsellä on kaupungin vuokrakämppä, hyvin matala palkka ja suhteessa arjen tylsyyttä. En saanut lapsia. Silti olen onnellinen, olen käynyt nuorena pohjalla niin osaa arvostaa pieniä asioita. Niin moni juttu on omasta asenteesta ja perspektiivistä.

Vierailija
12/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela, molemmat veropörssissä tänäkin vuonna puolisoni kanssa. Akateemiset koulutukset, johtotason työpaikat. Olen tyytyväinen.

N 45 & M 50

Vierailija
13/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen henkisesti tasapainossa   X

Kun pärjään työnteolla hyvin ja rahaa jää pikkasen säästöönkin   X

Kun osaan sommittaa rakkauspohjaisen parisuhteen elämääni

Olemalla oma itseni   X

Vierailija
14/14 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni ja rakastan puolisoani edelleen. Ajan hammas ei ole purenut kumpaankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme