Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sinulla auttoi siihen, että hyväksyit itsesi sellaisena kuin olet? Miten sivuutat, että mitä muut ajattelevat sinusta?

Vierailija
22.12.2023 |

Olen nuori ihminen, niin varmaan ihan oletettavaakin vielä. Vähän kaikkia osa-alueita elämässä. Onko erikoista olla vaikka ujo, mutta tutustuttaessa ihan erilainen. Pitäisikö minun olla sittenkin jonkin muu. Olenko tarpeeksi ruma. Onko tämä paita ruma minun päällä.

Vähän kaikenlaista.

Mikä saa ihmisistä sellaisia, että ovat immuuneja muiden kommenteille?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan erityisemmin stressannut muiden mielipiteistä.

Vierailija
22/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyin jo kauan ennen kuin poikani amerikkalainen tyttöystävä tuli suomeen, mutta hän vahvisti minun itseni hyväksymistä.Hän on mustaihoinen. Sanon värin koska se on oleellinen tieto siitä miten hän näkee valkoiset. Minua on elämäni aikana haukuttu monesti rumaksi. Siinä yksi pohjatieto lisää. Joka tapauksessa hän sanoi, että kaikki suomalaiset naiset näyttää minulta! :D Te olette rumia joka ikinen. Miltäs nyt tuntuu? Olkaa hyvä :)

En ymmärtänyt miten hänen ihonvärinsä tähän liittyi? Siksikö olet ruma kun et ole musta vai häh?

Minua on koko ikäni sanottu rumaksi. Miten ihmeessä suomalaiset olisi minua haukkuneet rumaksi siksi koska en ole musta? Miten sinä väänsitkin asian noin. Jos et ymmärrä niin rotu vaikuttaa siihen miten näkee jonkun toisen rodun piirteet. Koska minua on aina haukutt

Ymmärsin kyllä että hänen mielestään kaikki suomalaiset naiset ovat rumia. 

Minä olen melkein samaa mieltä. Tekeekö se minusta siis melkein mustan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyin jo kauan ennen kuin poikani amerikkalainen tyttöystävä tuli suomeen, mutta hän vahvisti minun itseni hyväksymistä.Hän on mustaihoinen. Sanon värin koska se on oleellinen tieto siitä miten hän näkee valkoiset. Minua on elämäni aikana haukuttu monesti rumaksi. Siinä yksi pohjatieto lisää. Joka tapauksessa hän sanoi, että kaikki suomalaiset naiset näyttää minulta! :D Te olette rumia joka ikinen. Miltäs nyt tuntuu? Olkaa hyvä :)

En ymmärtänyt miten hänen ihonvärinsä tähän liittyi? Siksikö olet ruma kun et ole musta vai häh?

Minua on koko ikäni sanottu rumaksi. Miten ihmeessä suomalaiset olisi minua haukkuneet rumaksi siksi koska en ole musta? Miten sinä väänsitkin asian noin. Jos et ymmärrä niin rotu vaikuttaa siihen miten näkee jonkun toisen rodun piirteet. Koska minua on aina haukutt

Tämä ei ole mikään rotuasia.

Tämä johtuu täysin omista traumoistasi.

Vierailija
24/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on surullisen hyvä esimerkki siitä, miksi täällä keskusteluaktiivisuus vain vähenee. Aloittaja esittää tosissaan asiallisen kysymyksen, johon kyllä monelta löytyisi myös asiallisia vastauksia. Sitten joku vastaa täysin aiheen vierestä, toinen spämmää omaa agendaansa ja kolmannen viestistä on lähes mahdoton saada tolkkua, että a) mitä hän haluaa sanoa ja b) miten tämä liittyy itse aiheeseen. Onneksi edes osa vastauksista on fiksuja.

Vierailija
25/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vaan yksinkertaisesti  kiinnosta mitä muut musta ajattelee. En vaan välitä enkä ajattele asiaa yhtään. Ei siihen liity mitään poppakonsteja. 

Vierailija
26/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto itseni ylivoimaisuudesta, enkä todellakaan välitä siitä mitä kaikki muut, eli tyhmempäni, minusta arvelevat.

Vierailija
27/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu heikossa asemassa eläviin ihmisiin. Esimerkiksi sodan keskellä asuvat, (Afrikan) slummissa elävät, jne. Lue vaikka Punaisen Ristin tai World Visionin tms. järjestön sivuja.

Huomaat äkkiä, että sulla on asiat aivan todella hyvin, ja että ulkonäköpohdinta jne on aivan turhaa. 

Jotkut tosin tarvii oman "lähellä kuolemaa" - tilanteen huomatakseen että elämä on aivan liian lyhyt muiden mielipiteistä välittämiseen. 

Vierailija
28/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditaatio tai mindfulness ovat hyviä keinoja kirkastaa mieltä. 

Vierailija
29/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on koulukiusattu ja haukuttu niin paljon, että en jaksa enää välittää mitä muut minusta ajattelevat.

Olen aina ollut vähän oman tieni kulkija.

Enkä ostanut nuorempana mitään massamuotijuttuja, kuten leviksiä ja purkkareita, joten erotuin muista. Helppo kohde.

Vierailija
30/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun jaksat kuunnella ihmisten vuodatuksia ja ehkä teet pari kysymystä lisää. Silloin olet muiden mielestä hyvä keskustelija ja mielenkiintoinen ihminen. Toisin sanoen kun on muista ihmisistä kiinnostunut kohteliaasti niin voit olla millainen muuten tahansa.

Vierailija
31/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos muiden mielipiteet ottaisi aina huomioon niin eihän sitä voisi olla oikein minkäänlainen, koska mielipiteitä on laidasta laitaan. Joten se on loppujen lopuksi ihan sama miten pukeudut tai sisustat tai mitä ikinä. Järkevintä on että annat painoarvoa eniten sille kaikkein lähimmälle ihmiselle jonka kanssa olet jumissa elämäsi loppuun asti, eli itsellesi. Toki on hyvä ottaa huomioon että pukeutuminen on myös viestintää eli sillä tavalla se ei ole ihan sama, mutta noin muuten kyllä.

Lisäksi mielestäni jokaisella pitää olla oikeus olla keskeneräinen ihminen, nuorena varsinkin. Kokemukset ne on mikä ihmisen muovaa, ei nuorena tarvitse olla mitään erityistä. Rohkeasti vaan mukaan mokailemaan meidän muiden kuolevaisten kanssa!