Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sinulla auttoi siihen, että hyväksyit itsesi sellaisena kuin olet? Miten sivuutat, että mitä muut ajattelevat sinusta?

Vierailija
22.12.2023 |

Olen nuori ihminen, niin varmaan ihan oletettavaakin vielä. Vähän kaikkia osa-alueita elämässä. Onko erikoista olla vaikka ujo, mutta tutustuttaessa ihan erilainen. Pitäisikö minun olla sittenkin jonkin muu. Olenko tarpeeksi ruma. Onko tämä paita ruma minun päällä.

Vähän kaikenlaista.

Mikä saa ihmisistä sellaisia, että ovat immuuneja muiden kommenteille?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psilosybiinisienten, eli suippumadonlakkien syöminen. Auttavat luomaan uusia yhteyksiä aivoihin, kun näkee asiat eri perspektiivistä

Vierailija
2/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja kertyneet vuodet on auttanut itseäni tässä asissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. Ei vaan jaksa enää kiinnostaa muiden mielipiteet. Tietoisuus elämän rajallisuudesta ja että vakava sairaus tai kuolema voi olla huomenna edessä. Ei viitsi tuhlata kallista aikaa murehtimalla muiden aivotuksia.

Vierailija
4/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole saanut tuollaisia kommentteja ainakaan edessäpäin. Enkä takuulla jäisi sellaiseen tuttavuussuhteeseen, jos joku alkaisi erityisemmin arvostella.

Ei haukku haavaa tee, ole rohkeasti oma itsesi. On haukkujan häpeä, jos arvostelee toista, heillä ei itsellään mene kovin hyvin.

Mistä voit tietää, mitä toiset sinusta ajattelevat? Ehkä kuvittelet niin.

Vierailija
5/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditaatio

Vierailija
6/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus

Vierailija
7/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea ei kannata hyväksyä. Lihavuus on asia, josta itse kunkin kannattaa pyrkiä eroon, koska lihavuus lisää VAKAVAA riskiä sairastua erilaisiin sairauksiin ja se myös vammauttaa. 

"Tutkimusten mukaan lihavuudesta johtuva vuosittainen lisäkustannus Suomelle on ainakin 5 miljardia euroa.

Lihavuuden aiheuttamat sairaudet lisäävät terveydenhuollon kuluja, vievät ikääntyneet aikaisemmin hoivan piiriin ja vähentävät työn tuottavuutta.

Lihavuutta voidaan torjua epäterveellisiin elintarvikkeisin kohdistuvalla verotuksella ja muilla kulutusta vähentävillä säädöksillä."

https://tervepaino.fi/mita-lihavuus-maksaa-suomelle/

Vierailija
8/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mallin siellä päänsisällä tarvii vain naksahtaa, että pystyy ymmärtämään miten muiden tulkinnat sinusta on vain muiden tulkintoja siitä minkä olettavat olevan sinä.

Vierailija
9/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kiinnostuneita lähinnä itsestään. Kiinnittävät muihin ja muiden asioihin huomiota tuskin ollenkaan. 

Vierailija
10/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit muistuttaa itseäsi siitä, ettei muita loppujen lopuksi kauheasti edes kiinnosta. Kaikkihan ovat lähinnä itsestään huolestuneita/kiinnostuneita.  Toisekseen jos joku kiinnittää suhun merkittävästi huomiota, voit ottaa sen positiivisesti: et ole sentään pelkkä tapetti. 

Vierailija
11/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajanhan ihmiset katsoo ja vertailee. Sitte somessa ja kahvipöydissä arvostellaan. Turha antaa sellasta kivaa luuloa et näin ei tapahtuis. Kyllä ihmisiä muiden oleminen ja tekeminen ja ulkonäkö kiinnostaa. Vaativat silmät seuraa.

Vierailija
12/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvin lähellä yrittää itsemurhaa. En erinäisistä syistä sitä sitten kuitenkaan tehnyt ja sain lähes välittömästi tilanteeseeni apua tutulta terapeutilta. Kun selvisin pahimmista itsetuhoajatuksista, niin tajusin, että jos mielin jatkaa elämääni, on minun kerta kaikkiaan lakattava antamasta painoarvoa muiden ihmisten mielipiteille minusta.

Asiallinen, rakentava palaute ja aidosti sydämestä tulevat kehut ovat asia erikseen. Liian usein muiden ihmisten näkemykset ovat vain silkkaa omien ennakkoluulojen projisointia, pahan olon purkamista toisen niskaan, päällepäsmäröintiä, manipulointia ja halua pitää toinen jotenkin huonommassa tai vähäpätöisemmässä asemassa, jotta itse näyttäisi rinnalla coolimmalta. Näitä ei pidä päästää ihon alle eikä ottaa niitä osaksi identiteettiään. Jos joku oikeasti pitää ja välittää sinusta, hän myös näyttää sen sinulle niin, että mitään arvailun varaa tai omituista, ristiriitaista tunnetta ei jää.

Ensisijaisesti kannattaa olla ystävä itselleen ja vasta sitten muille. Hyvä itsetuntemus ja halu pitää itsestä huolta kantavat pitkälle ja toimivat hyvinä vastalääkkeinä manipuloivaa ja myrkyllistä käytöstä vastaan.

Vierailija
13/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja kiusattuna oli vaikeaa hyväksyä itseään. Ajan myötä koin monia onnistumisenkokemuksia, jotka ovat saaneet minut hyväksymään itseni.

Toivottavasti monille muillekin kävisi elämässään samoin.

Vierailija
14/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin elin muita varten.

Että kaikilla olisi kivaa, kukaan ei pahoittaisi mieltään, ettei kukaan ajattelisi minusta pahaa jne. Kuuntelin muiden mielipiteitä joka asiassa. Esim auton ja moottoripyörän ja vaatteet ostin sellaiset mitä muut pitivät sopivina. Avensis ja Suzuki bandit. Hajuttomia, mauttomia mutta fiksuja.

Asuin kerrostalossa Hki keskustassa koska "se on fiksua". Olutta ei saanut ottaa ennen kello 18 koska se oli juoppoutta.

Lähestyessäni neljääkymppiä, päätin että elän itselleni.

Myin kämpän, rakensin omakotitalon, pukeudun pieruverkkareihin ja ajan ministeritason edustusautolla. Olutta otan kun mieli tekee. Elämäni parhaita päätöksiä.

Vierailija
15/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyin jo kauan ennen kuin poikani amerikkalainen tyttöystävä tuli suomeen, mutta hän vahvisti minun itseni hyväksymistä.Hän on mustaihoinen. Sanon värin koska se on oleellinen tieto siitä miten hän näkee valkoiset. Minua on elämäni aikana haukuttu monesti rumaksi. Siinä yksi pohjatieto lisää. Joka tapauksessa hän sanoi, että kaikki suomalaiset naiset näyttää minulta! :D Te olette rumia joka ikinen. Miltäs nyt tuntuu? Olkaa hyvä :)

Vierailija
16/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet" tätä kutsuttiin suomessa ennen termillä "LUOVUTTAMINEN".

Näin tästäkin paheesta on saatu tällainen hienon kuuloinen hyvä ja näin se rima taas sen kun laskee ja laskee ja sitten tämän paheen oppii myös lapset ja taas rima laskee ja laskee....

Vierailija
17/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet" tätä kutsuttiin suomessa ennen termillä "LUOVUTTAMINEN".

Näin tästäkin paheesta on saatu tällainen hienon kuuloinen hyvä ja näin se rima taas sen kun laskee ja laskee ja sitten tämän paheen oppii myös lapset ja taas rima laskee ja laskee....

Menee samaan sarjaan kehopositiivisuuden kanssa. Ihmisten tulisi oikeasti kiinnittää huomionsa elämässä pärjäämiseen, taloutensa ja mielenterveytensä suojaamiseen ja itsensä terveenä pitämiseen kuin ulkonäkö hömppään. Tasapainoinen elämässään pärjäävä ihminen näyttää aina hyvältä ja kuulostaa myös siltä.

Vierailija
18/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä, arvot muuttuu kun vanhenee. Niin sitä näkyy tulevan makkaroita muillekin eikä vaan enää jaksa välittää mitä muut ajattelevat

Vierailija
19/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyin jo kauan ennen kuin poikani amerikkalainen tyttöystävä tuli suomeen, mutta hän vahvisti minun itseni hyväksymistä.Hän on mustaihoinen. Sanon värin koska se on oleellinen tieto siitä miten hän näkee valkoiset. Minua on elämäni aikana haukuttu monesti rumaksi. Siinä yksi pohjatieto lisää. Joka tapauksessa hän sanoi, että kaikki suomalaiset naiset näyttää minulta! :D Te olette rumia joka ikinen. Miltäs nyt tuntuu? Olkaa hyvä :)

En ymmärtänyt miten hänen ihonvärinsä tähän liittyi? Siksikö olet ruma kun et ole musta vai häh?

Vierailija
20/31 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt miten hänen ihonvärinsä tähän liittyi? Siksikö olet ruma kun et ole musta vai häh?

Minua on koko ikäni sanottu rumaksi. Miten ihmeessä suomalaiset olisi minua haukkuneet rumaksi siksi koska en ole musta? Miten sinä väänsitkin asian noin. Jos et ymmärrä niin rotu vaikuttaa siihen miten näkee jonkun toisen rodun piirteet. Koska minua on aina haukuttu rumaksi ja hän sanoi että kaikki suomalaiset naiset näyttää minulta on looginen päätelmä se, että suomalaiset naiset on rumia. Oliko tämä nyt jotenkin vaikea ymmärtää?