Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten ja naisten työt, jotka olet / et ole tehnyt ja täytyisi osata.

Vierailija
22.12.2023 |

https://www.vauva.fi/keskustelu/5389776/mita-normaalia-asiaa-et-ole-iki…

Miesten ja naisten työt, jotka olet / et ole tehnyt ja täytyisi osata.

En ole tyhjentänyt puuseetä landella. Olen vain katsonut vieressä kun veljet joutuneet tekemään tämän miesten homman. Se kuuluu asioihin joista sivistyneen ihmisen täytyy jotain tietää sillä emme voi olla vain modernin kaupunkiputkiston varassa. Auton renkaan vaihto vain kerran elämässä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä mitään omakotitalon huoltotöitä koska asun kerrostalossa.

En osaa tehdä mitään auton huoltotöitä, en osaa vaihtaa renkaita enkä osaa edes tankata autoa koska en omista autoa enkä edes ajokorttia.

En osaa sytyttää takkaa, puulämmitteistä kiuasta tai hiiligrilliä koska tällaisille taidoille ei ole ollut mitään tarvetta.

En osaa neuloa villasukan kantapäätä enkä virkata mitään.

En tunnista mitään sieniä paitsi ehkä kärpässienen.

Mielestäni ei ole olemassa mitään yleisiä töitä jotka sivistyneen ihmisen pitäisi osata. Jos jotain ei osaa mutta tulee tarve osata se niin nykyään netti on täynnä ohjeita joten eiköhän sivistynyt ihminen silloin opi jos/kun oppia tarvitaa.

Vierailija
2/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että osaa tehdä rahaa sen verran, että voi ostaa tarvitsemansa miesten- ja naisten työt jotka eivät itseltä suju. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sen puuceen jotenkin saa tyhjennettyä jos pakko on. Tietty jos kovin täysi saavi on niin yhden ihmisen on vaikea. Nykyaikana tosin taitaa olla semmoiset kompostikäymälät melkein kaikilla. 

Vierailija
4/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen melko hyväkuntoinen, teknisesti lahjakas, osaan selvitä luonnossa, metsästää, laittaa ruokaa ja tarvittaessa ommella vaikka vaatteita. Kun tämä maa palaa, muutan metsään ja elän siellä todennäköisesti lopun ikääni koska uskon että jos täällä aletaan kähisemään niin suomalainen elämäntapa ja valtio nimeltä Suomi on ohi.

Vierailija
5/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on oppivainen, jos tulee vastaan joku asia joka välttämättä tarttee osata niin sitten opettelee. 

Vierailija
6/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää, että osaa tehdä rahaa sen verran, että voi ostaa tarvitsemansa miesten- ja naisten työt jotka eivät itseltä suju. 

Noin veljenikin aikoinaan sanoi. Nyt on ikuisessa remonttikierteessä ostettuaan rakennusvirheitä täynnä olevan talon. Kun yksi kohta on kalliisti korjattu, leviää jokin muu.

Mikään määrä rahaa ei riitä, kun itse on täysin  kädetön. Hän on ylilääkäri ja tienaa yli sata tonnia vuodessa.

Vierailija
7/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista hommaa ei vielä ole vastaan tullut. Modernia autoa ja talotekniikkaahan ei saa itse mennä sörkkimään, mutta kaikki muu sujuu. Olen rakentanut yhden talonkin.

N 58

Vierailija
8/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotapa vaan. Raha ei paljon naurata kun asuntosi kylmenee joulunpyhinä etkä saa ammattilaista millään rahalla.

Vierailija
9/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään miesten ja naisten töitä. On vain asioita, joita joku on opetellut ja joku muu ei. Sitten on tietysti myös henkilökohtaisia rajoitteita.

T. ajokortiton insinööri

Vierailija
10/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ainoa miehille pelkästään jäänyt duuni on ollut alkoholismi ja huoraaminen, kaiken muun on naiset hoitaneet tukkimetsästä elukoihin ja kylvöihin sekä nostoihin.

Vierailija
11/11 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on oppivainen, jos tulee vastaan joku asia joka välttämättä tarttee osata niin sitten opettelee. 

Noinhan se menee. Ei ole vielä löytynyt sellaista "perustaitoa" jota ei pysty opettelemaan tarvittaessa. Yleensä nämä omasta mielestä osaamattomat ovat vain laiskoja.