Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurisi soittaa ovikelloa keskellä yötä. Avaatko?

Vierailija
22.12.2023 |

Meidän ovikelloamme soitti vuosia sitten yöllä samassa talossa asuva mummo ihan eri kerroksesta. En ollut koskaan edes keskustellut hänen kanssaan, tervehtinyt vain. En avannut.

Myöhemmin kävi ilmi, että hän oli soittanut myös jonkun muun (muiden?) ovikelloa, ja yksi naapuri oli sitten ohjannut hänet kotiin. Mummo joutui siitä ehkä vuoden päästä vanhainkotiin.

Onko teillä.mielipiteitä siitä, miten pitäisi tälläiseen yöhäirintään suhtautua?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avannut ja vein kerran mummon kotiin. Hän sitten katosi, joten meni ilmeisesti hoitokotiin ja nyt on varmaan kuollut, kun asuntoa remontoidaan. 

Vierailija
2/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku mummo niin ehdottomasti. ole lähimmäinen toiselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikelloni on aina pois päältä.

Ja vaikka ei olisi, niin en avaisi. 

Vierailija
4/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan, koska tunnen naapurini riittävän hyvin.

Vierailija
5/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida. Ei kyllä ole ovikelloakaan. Eikä ole kyllä naapureilla syytä eksyä ovelle yöllä, enkä tunnistaisi kuin yhden.

Vierailija
6/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka siellä olisi. Lapsille, mummoille ja tuntemilleni naapureille tietenkin avaisin. Jos olisi joku 25-v. kundi kännissä, niin en avaisi.

Vierailija
7/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttu, avaan.

Vierailija
8/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avaisin. Asun sen verran syrjässä, että naapureita ei ole paljon ja tunnen heidät. Olisi varmasti tosi kyseessä, jos tulisivat yöllä ovikelloa soittelemaan.

Vierailija
9/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästyisin kyllä pahemman kerran jos ovikello soisi vaikka olisi päivä. Meillä ei ovikelloa ole.

Jos naapurin mummo tulisi yöllä koputtelemaan niin kyllä hänellä joku hätä olisi, joten kyllä mä soittaisin hätäkeskukseen. Sen verran syrjässä asutaan että ei se mummo tänne huvikseen yöllä eksyisi häiriköimään.

Vierailija
10/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ovikelloa 🤷

Vierailija
11/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaisi,katson ovisilmästä kuitenkin.

Vierailija
12/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin avaisin, ei kukaan naapuri turhaan soittele ovikelloa yöllä.

Vierailija
13/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin avaisin, ei kukaan naapuri turhaan soittele ovikelloa yöllä.<<Kerostalossa Helsingin lähiössä kyllä humalinen vanhempi mies yksinäinen, paarista tulessa  yksin ,saattaa soitaa sen yksin asuvan vanhan naisen   ovikelloa yöllä,Jolle päivää sanoo päivällä.. Toisia on sitten jotka meinaa naapuri on vippi kassa. Ovikello pois ja ovi aukeaa meillä vain puhelimen kautta sovitulla tulolla.

Vierailija
14/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avaisin, koska silloin on varmaan hätä. 

Vierailija
15/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä avaisin. Asun sen verran syrjässä, että naapureita ei ole paljon ja tunnen heidät. Olisi varmasti tosi kyseessä, jos tulisivat yöllä ovikelloa soittelemaan.

Sama homma, vaikken asu mitenkään erityisen syrjässä vaan ihan tavallisella omakotialueella. Tunnen kuitenkin kaikki naapurini sen verran hyvin, että jos joku heistä tulisi yöllä oveni taakse, sille olisi painava syy.

Vierailija
16/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ovea päivälläkään, jollen odota jotakuta henkilöä tai lähetystä.

Silloinkin vasta kun olen vilkaissut ensin kuka oven takana seisoo.

Se, että tunnistan henkilön ei tarkoita, että avaisin.

En vastaa myöskään puheluihin, jollen tunnista numeroa tai odota soittoa.

Vierailija
17/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisin. Voi olla joku hätä. Mä en ole mikään epäkohtelias psykopaatti, joten mulla kyllä jäisi omatunto kolkuttamaan, jos ei avaisi ja kysyisi, että onko joku hätänä.

Vierailija
18/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittaja on se naapurostossa asuva komea mies, johon olen aina halunnut tutustua.

Vierailija
19/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin tottakai, koska olen jo noussut ylös ja tullut ovelle katsomaan kuka siellä on.

Mistä muuten tietäisin että siellä on naapuri?

Vierailija
20/74 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin. Olin nukkumassa. Talossa oli tulipalo ja naapuri tuli kiireellä pelastamaan.