Mikä on tänä jouluna sinulla pahin stressin aihe?
Itsellä muiden ihmisten kovat odotukset minua kohtaan. Osaan kyllä sanoa odotuksille ei, mutta silti ne jäytää mieltä.
Kommentit (81)
Raha tilanne huono, kyllä ahistaa ja masentaa.
Ei kerta kaikkiaan mikään. Me emme stressaa, me nautimme rauhaisasta joulusta.
Se, että saanko vetää kännit jouluna ilman vaimon ja lasten motkotuksia.
Miten osaan olla kiukuttelematta. Olen 3 yötä vanhemmillani ja mielelläni olenkin. Välillä vaan menee hermo tyhjästä ja tiuskin ja pilaan joulutunnelmaa. Yritän kyllä käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Et. Älä siis vedä kännejä ollenkaan. Anna lapsellesi kerrankin hyvä joulu.
Että saanko haettua ruokaa. Jotain, ihan mitä vaan.
Aattona pitäisi selvitä niin jäätävästä määrästä töitä, että menee 2 vapaata siitä toipumiseen. Stressaa jo pelkkä ajatus tästä.
Mä en yleensä stressaa joulusta, mutta nyt on hirveä stressi keretäänkö koko perhe parantua tästä vihuliaasta kuumetaudista. Mulle jouluun kuuluu isot kekkerit koko suvun kesken ja ajatus ulkopuolelle jäämisestä ahdistaa. Niin itseni kuin lastenkin vuoksi. He odottavat joulua serkkujen seurassa vähintään yhtä paljon kuin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et. Älä siis vedä kännejä ollenkaan. Anna lapsellesi kerrankin hyvä joulu.
Ja vi#ut!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä joulu.
Hei näsäviisas! Tämä taitaakin olla ennakkokysely.
En stressaa mistään kun en joulua vietä.
Yksinäisyys. Olen täysin yksin, ei perhettä, ei sukua, ei läheisiä ystäviä.
Ei oikeastaan ole stressin aiheita jouluun liittyen. Tai no sitä jännitän, saako lapsi vielä päiväkodista jonkun ykätaudin juuri jouluksi.
Päästään valmiiseen pöytään, seura jouluna on mitä mainiointa eikä tarvitse ravata kyläpaikasta toiseen. Ainoastaan miehen isovanhempien haudoilla käydään, sinnekin vain 10km suuntaansa.
Rahan vähyys stressaa. Ei mikään muu. Mutta onneksi kyse on vain rahasta eikä esim terveyshuolista tai avioerosta tms.
Rahan puute. Männävuosina olen itse auttanut muita jouluavulla, nyt olen itse joutunut anomaan apua ja jonottamaan leipäjonossa. En silti hirveästi valita, voisi asiat huonomminkin olla. Lisäksi tietysti oma terveys stressaa.
Ei ole kiire eikä ahdista. Uuni on putsattu.
En osta pakkoroinaa paketteihin. Ruokakauppa on vieressä ja sieltä saa. Shampanja on kylmässä.
Rauhaisaa Joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä oli "vitsi". Anna lapsille selvä joulu, humalainen vanhempi aiheuttaa turvattomuutta ja pelkoa. Jos on pakko ryypätä niin odota joulupäivään ja mene baariin. Älä juo kotona.
Miten ehtiä joka paikkaa. Tunti aamulla äidille, siitä tunti anopille. Siitä 2h kotiin laittamaan jouluruokia ja saunaankin olisi tänä jouluna kiva ehtiä.