Mikä on tänä jouluna sinulla pahin stressin aihe?
Itsellä muiden ihmisten kovat odotukset minua kohtaan. Osaan kyllä sanoa odotuksille ei, mutta silti ne jäytää mieltä.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että saanko vetää kännit jouluna ilman vaimon ja lasten motkotuksia.
Et. Älä siis vedä kännejä ollenkaan. Anna lapsellesi kerrankin hyvä joulu.
Että mies vetää kännit ja joudun motkottaa. Nyt on tosi tipalla, että pakkaan laukut ja lähden lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Raha tilanne huono, kyllä ahistaa ja masentaa.
Töihin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Terveys. Yllätyksenä kävi ilmi jotain, joka voi olla merkki jostakin erittäin ikävästäkin. Saa nähdä kuinka kauan selvittely kestää ja mistä on kyse. Ajatukset eivät tällä hetkellä pysty kovin mukavissa aiheissa. Jos hyviä puolia haluaa etsiä, pienintäkään joulustressiä ei todellakaan ole.
Voisiko kyse olla huomionhalusta?
Terveys, tai oikeastaan sen puute. Ei ole kyllä yhtään siivoukset tms. stressanneet.
Villien eläinten ahtaalla olo ihmislajin anastaessa yhä vain lisää maata, metsää ja merta.
Terveys täälläkin. Rahan puute. Viimeisillään raskaana olo ja liukas keli ulkona enkä pääse kipujen takia kauppaan enää yksin. Joudun kaikessa pyytää apua muilta. Lahjojen hankinta ja pakkailut oli iso urakka. Nyt olen vaan ihan poikki.
Tuli juuri muutos suunnitelmiin. Meidän piti mennä siskolle, mutta heillä on influenssaa. Nyt ollaankin meillä, enkä ole valmistautunut mitenkään. Kehitysvammainen veljeni tulee, sekä isäni ja ex. No, ei muuta kuin kaupan kautta ja jotain siivousta täytyy suorittaa. Vituttaa, kun ylinipo isäni kuitenkin arvostelee siisteystasoa, enkä jaksa enää alkaa puunaamaan. Se stressaa eniten. En jaksaisi mitään arvostelua, en edes sivulauseessa. Rahatkin pitäis saada riittämään koko sakin ruokkimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Se, että saanko vetää kännit jouluna ilman vaimon ja lasten motkotuksia.
Mikset lähde suosiolla ryyppäämään muualle? Luuletko että kaipaisivat?
Ei ole joulustressiä, ikinä. Mulla on joulukuun alussa kaikki valmiina, kuusi, koristelut, lahjat, kortit ymym. Piparkakut teen ja paistan ihan tuoksun vuoksi jouluk puolivlissä ja tietenki kinkun aatonaattona. Mä nautin joulupyhät,käyn hautausmaalla, ulkoilen, luen ja katson elokuvia.. Miehet on olleet tyytyväisiä kuun saavat kotona rentoutua.. Aikuisiällä olen kaikki joulut viettänyt omassa kotonani kaikessa rauhassa, tapaninpäivänä käydään kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli juuri muutos suunnitelmiin. Meidän piti mennä siskolle, mutta heillä on influenssaa. Nyt ollaankin meillä, enkä ole valmistautunut mitenkään. Kehitysvammainen veljeni tulee, sekä isäni ja ex. No, ei muuta kuin kaupan kautta ja jotain siivousta täytyy suorittaa. Vituttaa, kun ylinipo isäni kuitenkin arvostelee siisteystasoa, enkä jaksa enää alkaa puunaamaan. Se stressaa eniten. En jaksaisi mitään arvostelua, en edes sivulauseessa. Rahatkin pitäis saada riittämään koko sakin ruokkimiseen.
Miten ihmeessä on sinun velvollisuutesi maksaa kaikki? Älä suostu!!
Voisin tarjota oikealle ystävälle joulun, mutta arvostelijoille en todellakaan.
Alkaako mies juomaan ja kaikkien joulu on pilalla.
Se, että tämä homma menee vuosi vuodelta älyttömämmäksi. Turhaa hömpötystä kaikki, ja kaikki muu.
Se, kun olen ostanut joululahjoja yli varojeni ja loppukuun + tammikuun laskut mietityttää 🤪
Joulu kokonaisuudessaan. Ei kiinnosta yhtään, mutta pakko mikä pakko. Oispa jo maanantai.
Töitä niin paljon ettei ehtisi edes perusjoulujärjestelyjä tehdä. Lahjat ostamatta, siivoomatta, ruoatkin pitää hankkia itselle ja vanhalle isälleni. Ystäväni pitäisi nähdä, joka on ulkomailta Suomessa muutaman päivän. Huoh. Huomenna vielä pitkä työpäivä ainakin kuuteen.
Siivous, kun itse on pahassa koronassa, mies paranemassa siitä, apuna vain yksi osaamaton, mutta sinänsä avulias poikalapsi. Vieraat tulossa, tietävät kyllä, että ollaan kipeitä.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osaa sanoa ei.
Terveys. Yllätyksenä kävi ilmi jotain, joka voi olla merkki jostakin erittäin ikävästäkin. Saa nähdä kuinka kauan selvittely kestää ja mistä on kyse. Ajatukset eivät tällä hetkellä pysty kovin mukavissa aiheissa. Jos hyviä puolia haluaa etsiä, pienintäkään joulustressiä ei todellakaan ole.