Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia hyväksi asiakaspalvelijaksi? Saan toistuvasti huonoa palautetta töissä vaikka yritän parhaani :(

Vierailija
21.12.2023 |

Yritän aidosti parhaani ja olen kohtelias. Joku olemuksessani on silti sellaista mistä ihmiset ei pidä ja saan huonoa palautetta. Voikohan mulla olla autismi/asperger, jos en osaa olla asiakaspalvelutilanteissa. Olen mielestäni normaali, mutta joku tässä mättää - yritän parhaani, välitän aidosti ihmisistä, haluan olla kohtelias, mutta ulospäin välittyvä kuva on ihan jotain muuta. 

 

Mitä pitäisi sanoa ja tehdä, että olisi hyvä asiakaspalvelija? 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinua sitten moititaan?

Vierailija
2/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saat asiakkailta huonoa palautetta? Sitä ei todellakaan pidä ottaa vakavasti, kun näistä suurin osa on niitä ammattivalittajia. Koittaa vaan vastata kohteliaasti ja perusteilla omaa toimintaansa, kaikki tehdään niillä säännöillä ja ohjeilla mitä on saanut, ei voi itse mennä soveltamaan asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista saamasi palaute on?

Yksi työkaverini yrittää olla tosi ystävällinen, mutta ei jotenkin ymmärrä muita ihmisiä. Saa tuon vuoksi huonoa palautetta. En usko, että hän itse voi tuolle mitään.

Vierailija
4/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutu kauniiksi. Sitten ihmiset suhtautuvat sinuun hyvin ja antavat anteeksi kaikki virheesi.

Vierailija
5/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakas, olet aivan tarpeeksi hyvä. Tuollainen huono palaute ei ole mistään kotoisin. Koulutus ja kokemus voi auttaa. 

Vierailija
6/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele asiakasta ja tee mitä hän pyytää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran työtä asiakaspalvelu 

Vierailija
8/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oppia niistä palautteista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita hymystä, silmiin katsomisesta, äläkä karsi puheesta ns. itsestäänselvyyksiä pois. Esim. jos menen kaupassa kysymään myyjältä onko teillä tomusokeria, on kokemus aivan eri kun myyjä hymyilee, katsoo silmiin ja sanoo jotain hmm, mennäänpäs katsomaan, kuin että totisella naamalla lähtee suoraan viipottamaan kohti sokerihyllyä. Vielä lopuksi silmiin katsominen ja hymy, ei siinä muuta tarvita. :) 

Vierailija
10/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yleensä omissa murheissaan ja väsyneitä ja uupuneita ja nälkäkiukkuisia. Harmillisesti purkavat syyttömiin asiakaspalvelijoihin omaa pahaa mieltänsä. Sano kiperässä tilanteessa ihan rehellisesti, että "Anteeksi, yritin parhaani.""

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutu kauniiksi. Sitten ihmiset suhtautuvat sinuun hyvin ja antavat anteeksi kaikki virheesi.

Miksi alapeukut? Eikö täällä saa sanoa totuutta?

Vierailija
12/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi rakas, olet aivan tarpeeksi hyvä. Tuollainen huono palaute ei ole mistään kotoisin. Koulutus ja kokemus voi auttaa. 

 

Mistä sinä voit tietää, onko ap tarpeeksi hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä sinua sitten moititaan???

Millaista palautetta olet saanut, voitko kirjoittaa esimerkkejä???

Vaikea muuten ottaa kantaa...

Vierailija
14/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pahoittele, vaikka ei olisi sinun syy vaan asiakkaan, sillä se saa ihmiset tuntemaan että heitä on kuultu ja asia otetaan vakavasti. Muutenkin aina kuuntele asiakasta. Tarjoa jotain korvaukseksi jos mokattu. Ja kuuntele saamasi palautetta esihenkilöltä ja pyydä vaikka konkreettisia esimerkkejä miten toimia paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas on aina oikeassa

ja pamppu vasemmassa kädessä. 

T Polliisi

Vierailija
16/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat ovat ihan lahkeesta. Luulevat kaieknlaista amerikkalaisten reality- ja saippuasarjojen myötä.

Oikeasti kunnioitus toista ihmistä kohtaan on laskenut ja pienen persoonan ainoa pätemismahdollisuus on asiakaspalvelutilanteissa.

Vierailija
17/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet töissä?

Vierailija
18/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa nyt vähän niitä aspa tilanteita? Jos lyhyitä tuskin siinä hirveästi se ystävällisyys tai millainen olet ihmisenä voi edes näkyä. 

Vierailija
19/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko liian totinen vaikka olet kohtelias. Minä en pidä eräästä joka töksäyttää vakavalla naamalla

Vierailija
20/42 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä kerätään joskus nimetöntä palautetta, ja siinä olen saanut heikkoja arvioita. Vaikea muistaa mitään yksittäistä, mutta esimerkiksi on sanottu, että en ole kuunnellut, vaikka mielestäni kuuntelen aina. Kyse ei siis ole siitä että en kuuntelisi - vaan ilmeisesti näytän siltä, etten kuuntele. Ja välillä sanallinen arvio on huono/keskinkertainen eikä sitä ole avattu sen enempää. 

 

Välillä tulee ihan vainoharhaiseksi, että onko kyse mahdollisesti ulkonäössä, kun en ole mikään kaunotar. Pitää ehkä alkaa enemmän panostaa myös ulkoiseen olemukseen. 

 

Kiitos kaikille vinkeistä. 

 

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan