Kirjasuosituksia Stepheng Kingiltä.
Oon lukenu kyseiseltä herralta ainoastaan Under The Domen (kuvun alla).
Jos oot lukenu enemmänkin kyseiselta kirjailijalta, niin mitä on "must read" ja sellaiset, jotka voi hyvillä mielin skipata?
Kommentit (42)
Vanhemmista Uinu uinu lemmikkini on hyytävä.
Tervetuloa Joylandiin oli positiivinen yllätys, tykkäsin sen tunnelmasta.
Eksyneiden jumala.
Käsittämättömän hyvä kirja
Yhtäkään huonoa Kingin kirjaa ei ole tullut vastaan.
Stephen King kirjoitti paljon kirjoja aliaksellaan Richard Bachman.
Siellä on todella hyviä kirjoja.
https://www.goodreads.com/list/show/138454.Richard_Bachman_Ranked_A_Per…
Vanhemmista Hohto, Christine ja Pitkä Marssi ja uudemmista Duma Key säväytti.
Kalpea aavistus ja uneton yö on mahtavia.
Paras Kingin kirja on minusta Se. Rakastin sitä jo nuorena ja keräilen kaikkea Pennywise-aiheista.
Muita erittäin hyviä on uinu, uinu lemmikkini, tappaja-auto Christine, hohto, piina, pimeyden talo, eksyneiden jumala, epätoivon kaupunki, Carrie, julma leikki, unensieppaaja, naisen raivo...
Vierailija kirjoitti:
Kalpea aavistus ja uneton yö on mahtavia.
En tiedä miksi tuo Uneton yö on minusta niin hyvä vaikka sitä harvoin näissä listauksissa mainitaan. Joku siinä tarinassa vaan vetoaa erityisesti. Pitääkin lukea uudelleen.
Nostaisin muutaman hieman vähemmän tunnetun, mutta loistokkaan teoksen.
The Eyes of the Dragon (fantasiaseikkailu, ei juuri kauhua)
Thinner (Bachman-kirja), suomeksi Kirous
Itse asiassa King kirjoitti paljon paremmin 80- ja 90-luvuilla, kun vielä veti koksua ja viinaa. Raitistuttuaan kirjoissa on jotenkin eri tunnelma, joka ei vedä puoleensa samalla tavoin kuin esim. Lemmikkejen hautausmaa ja Piina.
Musta torni -sarjaa en sen sijaan ole koskaan jaksanut lukea, menee liikaa dystopia-fantasian puolelle. Tosin ainoa kirja, joka Kingiltä jäi kesken, oli Laitos. Aivan karmean tylsä teinipäähenkilöineen.
Mulla on hyllyssä koko Kingin vanhempi tuotanto. Perin suurimman osan noita äidiltäni. Se tunnelma noissa kirjoissa on tosiaan aivan erityinen, dystooppinen
Tulisilmää ei tainnut kukaan vielä mainita
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmista Hohto, Christine ja Pitkä Marssi ja uudemmista Duma Key säväytti.
Kiitos muistutuksesta, Duma Key tosiaan säväytti.
Vierailija kirjoitti:
Vanha tuotanto toimii.
Uinu,uinu,lemmikini
Talismaani ja Painajainen on ehdottomat omat suosikit. Uusista Laitos.
Uinu, uinu lemmikkini oli ensimmäinen Kingi, jonka luin esiteininä. Kiitos äidille, joka lainasi sen itselleen kylän kirjastosta. Muistan vieläkin paikan, ajan ja tilanteen, kun ahmin sitä kiehtovan jännityksen vallassa.
King on vähän niinku pizza. Huonokin on aika hyvä.
Musta torni. Ehdottomasti. Uinu, uinu lemmikkini. Paljon muitakin hyviä, nämä on mun lempparit.