Onko kenelläkään diagnosoitu välilevyn pullistumaa selässä?
Itselläni on ja olen ymmärtänyt että se ei koskaan " parane" vaan oireilee läpi elämän..Leikkaustakin ehdoteltiin mutta aion ainakin yrittää pärjäillä ilman...Kokemuksia muilla?
Kommentit (5)
Puudutti toista jalkaa kun painoi hermoa. JA sen jälkeen ollut leikkaustarvetta, mutta ei ole leikattu, sillä halvautumis riski olis niin suuri.
sen kanssa pystyy elämään kunhan pitää selästään huolta.
Itse olen saanut apua selkäkuntoutuksesta, jossa opetettiin käyttämään syviä lihaksia. Oppimillani harjoituksilla saan alkavan selkäkivun helpottamaan.
Jooga on myös auttanut kovasti.
Ja tietysti se, että perhe ymmärtää tilanteen eikä odota että nostelisin ja kantaisin esim. painavia kauppakasseja tai muuta selkää kipeyttävää tekisin.
Siivoojan palkkaaminen on myös helpottanut tilannetta.
koska siitä ei ole 100 % apua. Mulla on selkä oikeastaan aina kipeä, joskus enemmän, joskus vähemmän. Mutta sairaslomaa en ole ikinä sen takia ottanut, sen kanssa vain oppii elämään. Vaikka työni on sellaista, että varmasti saisin pitkät sairaslomat, jos vain menisin valittamaan.
välilevyn pullistuma selästä alimpien nikamien välistä. Painoi hermoa, helvetinmoiset kivut säteili vasempaan jalkaan ja jalka oli puutunut. Kuukausi sitten leikattiin ja kivut on poissa. Särkylääkkeitä ei ole tarvinnut moneen viikkoon. Ennen joutui syömään päivittäin suuria annoksia vahvoja lääkkeitä.
ja nyt se onkin ilmeisesti syöpä kuitenkin...