Voiko kuukautiset jäädä kokonaan pois stressin takia?
Vai onko yleensä vaan myöhässä. Ärsyttää kun ei yhtään tiedä millon niitä odottaa, viikon nyt myöhässä. En ole raskaana. Stressiä ja järkytystä on ollut elämässä.
Kommentit (8)
Ei, mutta ovulaatio voi siirtyä eteenpäin stressin johdosta, jonka johdosta myös kuukautiset luonnollisesti siirtyy. Myös ovuloimaton kierto voi olla mahdollinen, jolloin kuukautisia saattaa joutua odottamaan pitkäänkin.
Kyllä voi, eikä edes tarvitse olla mikään hirveän kamala stressi.
Et ole siis ollut yhdynnässä, kun olet noin varma ettet ole raskaana?
Eikö tämä asia ole kaikilla naisilla yleisesti tiedossa? Kyllä voi.
Kyllä voivat. Minulla oli maailman säännöllisimmät kuukautiset, mutta kun voimakas stressi iski pitkäksi aikaa, ne pysyivät poissa peräti kahdeksan kuukautta ja jatkuivat sitten normaalisti. Olin tuolloin noin 25-vuotias ja selibaatissa, joten perimenopaussi tai raskaus eivät olleet syynä.
kiitos vastauksista. täytynee sit vaan odotella että elämäntilanne asettuu ja kuukautiset joskus tulee. saa vaan olla koko ajan "varuillaan" kun ei tiedä milloin alkavat. ap
ja sinä joka vielä uudestaan kysyit, olen varma etten ole raskaana.
Ei tuossa muu auta kun pitää suojat ja särkylääkkeet saatavilla. Jos olet oikein epävarma niin käytä pikkuhousunsuojia kun olet kodin ulkopuolella, ne eivät kuivata niin kuin kuukautissiteet.
Vaippa housuihin vaan koko ajan niin ei pääse yllättään.