Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä juoma kuulu ehdottomasti joulupöytääsi? Kaikilla on tietty vettä, joten unohdetaan se tälläkertaa.

Vierailija
21.12.2023 |

Mulla kuuluu Hannibal. (Vuoden ainoa punkku ja ainoa jota pystyn juomaan.)

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan kanssa veden lisäksi maito. Ja muuten nautin alkoholitonta glögiä. En ole koskaan käyttänyt alkoholia.

Vierailija
42/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi ja vissy ? Joulupöydässä ??

No lapset ei juo punkkua, jotain niillekin pitää olla ja haluavat vissyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi ja vissy ? Joulupöydässä ??

No lapset ei juo punkkua, jotain niillekin pitää olla ja haluavat vissyä

No sitten listalla pitää olla vesi, vichy, kossu ja punkku, eikä pelkästään nuo 2 ensimmäistä.

Vierailija
44/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan kanssa veden lisäksi maito. Ja muuten nautin alkoholitonta glögiä. En ole koskaan käyttänyt alkoholia.

Kannattaisko kokeilla. Se on vähän tympeää kuolinvuoteella maistaa ekan kerran ja todeta että olipa kivaa ja hyvää ainetta. Olis pitänyt kokeilla aiemmin.

Vierailija
45/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan maitoa juodaan meillä

Vierailija
46/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluomenalimu, meillä on sitä ja vissyä oikeasti joulun ruokajuomana😅

Vierailija
47/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen vehnäolut Erdinger Schneeweisse kuuluu joulupöytään.

Vierailija
48/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkodissani jouluun kuului vain alkoholiton glögi, jouluolut, vesi, maito, vissy tai limsa. Miehen kodin perinteiden myötä nykyään tarjolla on myös punaviiniä ja joskus jälkkärikahvin kanssa avec, konjakki, baileys tai joku muu likööri. Saatan juoda jossain vaiheessa myös jonkun kuivan siiderin, oluet jäävät minulta väliin.

Nykyään perinteeksi on muodostunut myös campari-tuoremehudrinkki aattona ruokia valmistellessa. En muista mistä tämä on tarttunut mukaan juuri jouluun, mutta se on äitini ja minun suosikkidrinkki, ja kuuluu jo itsestään selvänä osana aattoon.

Mielestäni jouluun, kuten mihin tahansa juhlavampaan ruokailuun, kyllä kuuluu alkoholi, mutta humaltuminen ei. Tästä on tullut myös törmäyksiä, sillä mieheni kodin perinteisiin on kuulunut ihan rehti ryyppääminenkin. Sitä en meidän jouluun halua, joten joskus on pitänyt jättää kaikki alkoholi pois kokonaan, kun kaikilla ei ole pysynyt mopo hallussa.

Kyllä siinä väkisin humaltuu, jos alkoholia juo. Kiinnittäisin enemmän huomiota siihen miten käyttäytyy. Huppelissa tai selvänä.

Vierailija
49/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan ihan just sitä, mikä sillä hetkellä maistuu. Veikkaan, että lapset juo vettä ja pillimehua. Minä juon vettä ja kolaa. Muut aikuiset juo ruokajuomana olutta, vettä, maitoa ja punaviiniä. Kotikaljaakin ehkä. 

Vierailija
50/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulupöytään kuuluu kaviaari ja blinit ja näinollen myös samppanja, tänä vuonna Pommery.

Punaviini on yleensä ollut amarone, nyt Châteauneuf-du-Pape.

Vierailija
51/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vichyä ja miehelle kotikaljaa.

Vierailija
52/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on cokista ja julmustia.

Mies juo cokista, ei tykkää julmustista, ja lapsi ja minä juomme julmustia. 

Vierailija
53/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ja rasvaton LA piimä. 

Vierailija
54/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

julmust

Taisi olla viime joulun aikoihin kun yhdistin tummaa rommia (Capt. Morgan) ja julmustia, yhdistelmä oli hyvä.

Vierailija
55/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sahti

Täältä tuota ei saa kuin Alkosta tilaamalla, on jäänyt tilaamatta. Minulla ei ole sellaisia tiloja, että voisin itse tehdä oikeaa sahtia. On se kyllä pelleilyä kun sahtia ei saa ruokakaupasta.

Vierailija
56/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt Pinot noir joulupöytään ja juustoille tuhdimpi punkku, sekä konjakilla terästetty glögi illan istujaisiin.

ai jaa meinaat sitten joulun viettää humalassa. Tiedoksi vaan että on myös alkoholittomia punaviinejä ja muitakin juomia. 

Vierailija
57/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini.

Vierailija
58/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen punaviiniä ja sitruuna vettä. Sokeritonta pepsi max sitruuna limeä on myös varattu, mutta sitä tuskin joulupöydässä juodaan ehkä sitten illan aikana, kun jano yllättää. Sokeriton glögi on pahaa sen tilalla ehkä sokeritonta mustaviinimarjamehua kanelilla tms maustettuna.

Vierailija
59/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hartwallin jouluomenalimonadi.

Tätä ostin lapsella jouluksi silloin, kun oli alaikäinen. Nyt hoitaa itse ruokajuomiensa oston. Jos ei mitään osta joutuu sitten tyytymään sitruuna veteen tai sokerittomaan mustaviinimarjamehuun.  Ei varmaan paljoa osta olutta, jos ostaa tai sakea.

Vierailija
60/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tietty vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä