Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä juoma kuulu ehdottomasti joulupöytääsi? Kaikilla on tietty vettä, joten unohdetaan se tälläkertaa.

Vierailija
21.12.2023 |

Mulla kuuluu Hannibal. (Vuoden ainoa punkku ja ainoa jota pystyn juomaan.)

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hannibal on markkinoiden sokerisin punaviinimehu. Jätä viinit hyllyyn, jos mehua haluat juoda.

Heh, olikohan tämä se punkku mitä ostin banaanikärpästen ja muiden pikkupörriäisten hävittämiseksi.. Tuo nimi on jotenkin tuttu kun ajattelin alkossa että hannibalhan oli jotenkin raakalainen niin sehän sitten sopii hyvin tällaiseen massamurhaaamiseen..

Vierailija
22/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögi tietenkin ja ilman mitään terästyksiä. Jo toinen tölkki marlin perinteistä menossa ja pitäisi ehkä ostaa jemmaan lisää talven ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en laita joulupöytää ollenkaan tänä vuonna, koska yksinään on niin tyhmää yrittää syödä "pitkän kaavan mukaan" joten tänä vuonna ei ole joulujuomiakaan glögiä lukuunottamatta.

Mä ostin eilen kokonaisen lohen ja pian alan perkuuhommiin. Toinen file menee pakkaseen ja toisesta fileestä graavaan pätkän ja lopusta teen joko lohikiusauksen tai -keiton. Noista perkeistä keitän kalaliemen joka tapauksessa, mutta tosiaan tuo joulun pääruoka on vielä auki.

Vierailija
24/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absintti ja uiski, niillä pääsee uusiin sfääreihin.

Vierailija
25/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt Pinot noir joulupöytään ja juustoille tuhdimpi punkku, sekä konjakilla terästetty glögi illan istujaisiin.

Vierailija
26/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hannibal on markkinoiden sokerisin punaviinimehu. Jätä viinit hyllyyn, jos mehua haluat juoda.

Sepä se, ainoa punaviini mitä mun maha kestää. Kerran vuodessa siis ostan tuota, pitkät perinteet sillä. ap.

Vierailija
27/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle pitää olla maitoa, muuten kiukuttelee koko aaton. 

Vierailija
28/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ja vissy ? Joulupöydässä ??

Vierailija
29/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikalja ja roseviini.

Vierailija
30/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en laita joulupöytää ollenkaan tänä vuonna, koska yksinään on niin tyhmää yrittää syödä "pitkän kaavan mukaan" joten tänä vuonna ei ole joulujuomiakaan glögiä lukuunottamatta.

Mä ostin eilen kokonaisen lohen ja pian alan perkuuhommiin. Toinen file menee pakkaseen ja toisesta fileestä graavaan pätkän ja lopusta teen joko lohikiusauksen tai -keiton. Noista perkeistä keitän kalaliemen joka tapauksessa, mutta tosiaan tuo joulun pääruoka on vielä auki.

Ja niin ne joulun juomat joita keskustelu koski. Seurassa ja enempi jouluisassa ruokapöydässä olisi viiniä ja oluttakin, mutta kun yksin en alkoholia tykkää käyttää enkä tee kovinkaan jouluisaa ruokaakaan niin ihan menen vissyllä ja prossattomalla glögillä tämän joulun.

Vierailija
31/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hyvä roseviini. En ole mikään hifistelijä, mutta sopii mielestäni jouluruoan kanssa. Punaviinistä tulee migreeni ja valkkari ei maistu.

Vierailija
32/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosolut.

Kotikalja tulis hyvänä kakkosena jos tuota olutta ei jostain syystä olisi.

Vierailija
33/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartwallin jouluomenalimonadi.

Vierailija
34/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guinness.

Vierailija
35/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti jouluolut! 

Vierailija
36/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle 2 tlk ukrainalaista olutta.

Vierailija
37/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, ainoa punaviini mitä mun maha kestää. Kerran vuodessa siis ostan tuota, pitkät perinteet sillä. ap.

Mä en muistaakseni (heh!) edes maistanut vaan lorottelin vaan kippoihin houkutukseksi.

Ja tuohan on just jees, että on joku sellainen juttu joka on muodostunut perinteeksi jota ei tee kuin kerran vuoteen. Ihan jokaisella pitäisi ollakin "se jokin" mitä ilman esim joulu ei vaan ole oikeanlainen eikä edes ihan joulukaan. Ne perinteet maadoittaa ja luo turvallisuudentunnetta kun ainakin siltä osin kaikki on just kuten ennenkin.

Hyvää Joulua!

Vierailija
38/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani jouluun kuului vain alkoholiton glögi, jouluolut, vesi, maito, vissy tai limsa. Miehen kodin perinteiden myötä nykyään tarjolla on myös punaviiniä ja joskus jälkkärikahvin kanssa avec, konjakki, baileys tai joku muu likööri. Saatan juoda jossain vaiheessa myös jonkun kuivan siiderin, oluet jäävät minulta väliin.

Nykyään perinteeksi on muodostunut myös campari-tuoremehudrinkki aattona ruokia valmistellessa. En muista mistä tämä on tarttunut mukaan juuri jouluun, mutta se on äitini ja minun suosikkidrinkki, ja kuuluu jo itsestään selvänä osana aattoon.

Mielestäni jouluun, kuten mihin tahansa juhlavampaan ruokailuun, kyllä kuuluu alkoholi, mutta humaltuminen ei. Tästä on tullut myös törmäyksiä, sillä mieheni kodin perinteisiin on kuulunut ihan rehti ryyppääminenkin. Sitä en meidän jouluun halua, joten joskus on pitänyt jättää kaikki alkoholi pois kokonaan, kun kaikilla ei ole pysynyt mopo hallussa.

Vierailija
39/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi ja vissy ? Joulupöydässä ??

Joo mitähän nää tyypit juo arkena? Sorbusta ja Suomi viinaa????

Vierailija
40/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoviini

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi