Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti ADHD diagnoosi? Muutto ulkomaille edessä...

Vierailija
20.12.2023 |

Diagnoosin tekemisessä kuulemma menee keskimäärin noin vuosi. Olen kuitenkin lähdössä ulkomaille opiskelijavaihtoon ensi syksynä, joten mieluiten tietenkin haluaisin diagnoosin ja lääkitykset kokeiltua ennen tuota muuttoa... 

Joskus kuulin, että yksityisen kautta saattaisi olla nopeampi prosessi? Onko jollain tästä enemmän tietoa?

Olen kaiketi melko selvä tapaus ja tätä diagnoosia on väläytelty useamman kerran elämän eri vaiheissa, mutta olen muuttanut usein ja diagnosointia ei ole koskaan aloitettu. Itse en ole ymmärtänyt, että voisi olla oikeasti ADHD, sillä yksin kotona pystyn jotenkin keskittymään... jos saan aloitettua. (ja sitten lopetettua, laaja oireskaala; hyperactivity, inattention, hyperattention)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin sulla menee jos olet kyvykäs opiskelemaan ja valmistelemaan ulkomaille opiskeluun lähdön.

Vierailija
2/6 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas eli muotitauti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun prosessi kesti yksityisellä kuusi viikkoa. Siitä alkaa sitten lääkityksen testailu joka voi löytyä nopeasti tai kestää kuukausia.

Vierailija
4/6 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa hakea tutkimukset sieltä minne muutat, tuo vuosi voi mennä että pääsee edes ensimmäisen kerran näkemään Psykologia. 

Lisäksi niitä diagnooseja annetaan helpommin muualla kuin täällä.

Kannattaa ottaa sellainen vakuutus mikä kattaa noi tutkimukset.

Vierailija
5/6 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuvailemasi "oireet" on lähes jokaisella nuorella aikuisella. Haluat vain kokeilla, josko "pirilääke" antaisi kivoja fiiliksiä, laihtuisi ja niitä ikäviä työhönkeskittymisongelmia ei olisi. Kuule, niitä on ainakin ajoittain kaikilla: ei viitsis, ei jaksais, ei huvitttais. Mutta jotain muuta kyllä huvittaa.

Vierailija
6/6 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljon olet ilmeisesti googlaillut jo kun luettelit sanoja englanninkieliselta oirelistalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi