Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Statusmiehet ja perhekeskeisyyden käsite

Vierailija
20.12.2023 |

Ketjuni statusmiehistä on poistettu. Harmi, mutta viimeisessä vaiheessa oli puhetta perhekeskeisyydestä. Joku vinoili, että statusmiehet ovatkin melkoisia supermiehiä, kun he ovat perhekeskeisiä ja vaihtavat vaippoja vuorovedoin vauvoilleen. 

Hyvä kommentti, koska ymmärsin, että myös perhekeskeisyydelle voi antaa monenlaisia sisältöjä kuten myös "statusmiehelle". Googlasin perhekeskeisyyden (kuten tein "statusmiehelle") ja sieltä tuli määritelmä, joka mukaan ihmistä tarkastellaan paitsi yksilönä, myös osana perhekokonaisuutta, sukua tai yhteisöä. 

Itse tarkoitin perhekeskeisellä ihmistä, joka viettää mieluiten vapaa-aikansa oman puolison ja perheen parissa. Tämä merkitys oli minulle itsestäänselvyys ja sama samansisältöinen merkitys lehtijutussa, jossa käsitettä käytettiin yritysjohtajan persoonallisuutta kuvailtaessa. Se varmaan herätti myös lehtijutun lukijoissa ihmetystä, jos he tulkitsivat yritysjohtajan noudattaneen feminististä perhemallia, missä lasten- ja kodinhoito jaetaan tasan. 

Eipä tässä aloituksessa ole mitään järkeä, mutta kirjoitin silti, kun en ajatustani saanut poistettuun ketjuun voinut kirjoittaa. Juuti tällä tavalla palsta on hyvin opettavainen. Ja vaikka tätä paljon haukutaan, niin mielestäni olen myös oppinut täältä paljon. Esimerkiksi sen, miten helkkarin pihalla olen ollut pariutumiseen liittyvistä lainalaisuuksista miehen kannalta. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Aloituksessa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
2/2 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Aloituksessa ei ole mitään järkeä.

Heh, aivan. Se on vain itselleni ja jatkan vielä tajunnanvirtaa. 

Vähän aikaa sitten sanoin taas kerran miehelleni, että hän on maailman komein mies, johon hän sanoi, että ei, vaan tilanne kuin Fredde Solsidanin jossain alkuvaiheessa sanoi, että hän on vaihtanut statuksensa minun kauneuteeni. 

Olin tyrmistynyt. Mieheni ei satavarmasti ole koskaan kuullutkaan tasoteoriasta. Hän kyllä joskus aiemminkin ilmaissut käytöksellään, että haluaa olla "hyvä", että saa pitää minut, koska hän ei ehkä kokenut olevansa riittävän hyvä suhteemme alussa. Asuimme minun asunnossani, isäni on mikä on ja hän oli vasta nuori mies. Näin minä sen tulkitsen, mutta en sanonut mitään tuohon, vain naurahdin hämmentyneenä. 

En ole koskaan ollut päiväkirjanpitäjätyyppiä, mutta tännehän voi pitää päiväkirjaa, johon joku aina kommentoi. Siis sensuroimatonta päiväkirjaa.

Toivottavasti tämäkin aloitus poistetaan, koska ei ehkä ollut fiksua kirjoittaa tuota. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan