Onko 850€ paljon vuokraa omakotitalosta?
Päälle tulee vielä lämmitys(kaukolämpö), sähkö, vesi (osuuskunnan halpa vesi), jätemaksut ja kotivakuutus.
Talo vanha, mutta hyväkuntoinen ja nätiksi rempattu. Asuinneliöitä 145 ja runsaasti varastotilaa ja tontin koko 2000 neliötä maalaiskunnan keskustassa.
Säästän samalla omarahoitusta, että saisin ostettua tämän talon. Sitä mukaa kun talon omistajan lainasumma pienenee tästä talosta, niin sitä mukaa talon kauppahinta laskee. Jos tätä nyt yrittäisi myydä, niin ei tästä saisi sitä mitä tästä on velkaa. Muuttotappiokunta ja talojen myynti vaikeaa.
Mä kuulemma maksan liikaa vuokraa tästä sukulaisen mielestä, mutta tämä on rakas koti ollut jo melkein 10 vuotta. Talo siis exän nimissä ja meille tuli ero, mä jäin vuokralle. Kuulemma 400€ olisi sopiva vuokra tästä lämmityksen kanssa, mutta eihän täällä saa edes kaksiota kunnalta tuolla rahalla!
Vuokralainen
Kommentit (23)
Miksi et osta omaa okt? Maksat tuollakin 850€:lla monta laskua. Oma kannattaa aina eikä vuokralla asua. Asun itse omassa kerrostalo kaksiossa joka maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et osta omaa okt? Maksat tuollakin 850€:lla monta laskua. Oma kannattaa aina eikä vuokralla asua. Asun itse omassa kerrostalo kaksiossa joka maksettu.
Niin, että sitä noin vain ostetaan talo? Mä haluan ostaa tämän talon, meidän kodin. En mä saa lainaa ennen kuin on tietty määrä säästössä rahaa. Ei kaikilla ole noin vain mahdollista ostaa taloja tai asuntoja. Mähän kirjoitin hyvin selvästi aloitukseen, että säästän rahaa ja aikomus ostaa tämä talo.
Vuokralainen
Meillä on vuokra ok-talosta 350 e, pienehkössä kaupungissa, laitamalla. Tontti on 3000 neliötä ja paikka rauhallinen järvenranta. Tämä talo on tosin pienempi kuin ap:n. Kuluja tulee lisänä sähkö, puut, vesi ja jätemaksut. Talo on hyväkuntoinen, hiljattain rempattukin.
Sähkö siirtoineen korkeimmillaan ollut 150 e/kk, vesi noin 35 e/kk, puut ostettiin vuodeksi; hinta 330 e kuljetuksineen, jätemaksu on noin 5 e/kk.
Itsellä ei olisi varaa ap:n ilmoittamaan vuokraan, mielestäni kallis.