Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 850€ paljon vuokraa omakotitalosta?

Vierailija
20.12.2023 |

Päälle tulee vielä lämmitys(kaukolämpö), sähkö, vesi (osuuskunnan halpa vesi), jätemaksut ja kotivakuutus. 

Talo vanha, mutta hyväkuntoinen ja nätiksi rempattu. Asuinneliöitä 145 ja runsaasti varastotilaa ja tontin koko 2000 neliötä maalaiskunnan keskustassa. 

Säästän samalla omarahoitusta, että saisin ostettua tämän talon. Sitä mukaa kun talon omistajan lainasumma pienenee tästä talosta, niin sitä mukaa talon kauppahinta laskee. Jos tätä nyt yrittäisi myydä, niin ei tästä saisi sitä mitä tästä on velkaa. Muuttotappiokunta ja talojen myynti vaikeaa. 

Mä kuulemma maksan liikaa vuokraa tästä sukulaisen mielestä, mutta tämä on rakas koti ollut jo melkein 10 vuotta. Talo siis exän nimissä ja meille tuli ero, mä jäin vuokralle. Kuulemma 400€ olisi sopiva vuokra tästä lämmityksen kanssa, mutta eihän täällä saa edes kaksiota kunnalta tuolla rahalla! 

Vuokralainen

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko muut kulut on tuohon lisää

Vierailija
2/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpahan tuo 850 on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaukana tuosta ole, tosin riippuu asuinkunnan yleisestä hintatasosta

Vierailija
4/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon 

Vierailija
5/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea summa, voisi olla kalliimpikin. 

Vierailija
6/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kallis vuokra jos noin paljon neliöitä ja talo hyvässä kunnossa.

Vierailija
7/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko muut kulut on tuohon lisää

Lämmitys vaihtelee ja kylmimpään aikaan maksaa n. 350€/kk, mutta vastaavasti kesällä on paljon pienemmät laskut. Vesimaksu kahdesta on vain vajaa 90€ vuosi, kunnan jätevesi toki sitten kalliimpaa. Sähkösoppari on ollut mun nimissä niin hetken aikaa, että täyttä kuukautta ei ole vielä mun sopparilla tullut, mutta arvio marraskuulta reilu 60€. Kotivakuutuksen summaa en nyt muista.

Vierailija
8/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä maksat tuon vuokran pikkuisesta yksiöstä.

Vierailija
9/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laina 804€/kk+ muut kulut päälle. En maksaisi vuokraa. Meidän talo 15 vuotta vanha. Neliöitä 170. 

Vierailija
10/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laina 804€/kk+ muut kulut päälle. En maksaisi vuokraa. Meidän talo 15 vuotta vanha. Neliöitä 170. 

No ei ole vaihtoehtoja. Mä en halua muuttaa tästä pois vaan haluan ostaa tämän itselle. Tämä on meidän koti eikä mikä tahansa vuokrattu asunto.

Vuokralainen

Vierailija
11/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalojen vuokra riippuu todella paljon talon iästä/kunnosta ja sijainnista. Vuokraan Tampereella omakotitaloa 2000€/kk ja pienemmässä hämäläisessä maalaiskunnassa 800€/kk. Molempiin tulee lämmityskustannukset (ja tietty kaikki muut asumiskulut) päälle. Molemmat on ihan käypä vuokra sijaintiin ja talon kuntoon nähden - toki vanhemmassa talossa esim lämmitys usein on kalliimpaa kuin uudessa, vaikka vuokralainen voikin vaikuttaa kuluihin, joten se vaikuttaa myös siihen, mitä vuokraa voi pyytää tai mitä vuokralaisen kannattaa maksaa. Lisäksi omakotitaloja on monen kokoisia ja sekin vaikuttaa hintaan.

Jokainen valitsee itse asumistapansa ja sen, mitä on valmis siitä maksamaan. Ei sukulaiset eikä muut besserwisserit. jos samalta seudulta ei saa kerrostalokaksiota tietyllä hinnalla niin ei sillä saa omakotitaloakaan, ellei se ole joku aivan hirveä murju. Ja jos vasiten haluat siellä asua, niin ei se silloin varmaan ole ihan hirveä murju.

Vierailija
12/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulemma 400€ olisi sopiva vuokra tästä lämmityksen kanssa". Missä tuo kaveri itse asuu?

Viimetalvena oli kyllä täällä lähistöllä remontoitu talo 150€/kk sisälsi lämmityspuut.  Mutta omistaja oli vuoden komennuksella jossakin ulkomailla.  Mutta toki talosta maksaisin enempi kun jostakin kerrostalo murjusta.

Vierailija
13/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillinen vanhemmasta talosta. 

Vierailija
14/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuulemma 400€ olisi sopiva vuokra tästä lämmityksen kanssa". Missä tuo kaveri itse asuu?

Viimetalvena oli kyllä täällä lähistöllä remontoitu talo 150€/kk sisälsi lämmityspuut.  Mutta omistaja oli vuoden komennuksella jossakin ulkomailla.  Mutta toki talosta maksaisin enempi kun jostakin kerrostalo murjusta.

No asuu itse samalla paikkakunnalla. Jopa mun 19v. tytär sanoo, että ei todellakaan 400€ olisi riittävä vuokra tästä ja kuinka pihalla tämä meidän sukulainen oikein on. Lisäksi tästä talosta pitäisi tämän sukulaisen mielestä tarjota monta kymmentätuhatta vähemmän kuin mitä talon arvo on. Vaikka tämä on vanha talo, niin ei ole niin halpa kuitenkaan kuin sukulainen luulee. Lisäksi hänen mielestään talon taso sama kuin yhdessä omakotitalomurjussa missä oltiin vuokralla ennen tätä taloa. Ei todellakaan ole samaa tasoa vaan se talo oli paljon huonompi!

Vuokralainen

Vierailija
15/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan voi verrata lähialueiden vuokrahintoihin. sivukylillä vuokrat yleensä on paljon halvempia, kuin lähempänä kaupunkeja. 

Vierailija
16/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen on hyvä lypsämiskohde.

Mutta n. vuosikymmenessä muuttuu.

xam-

Vierailija
17/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainahan voi verrata lähialueiden vuokrahintoihin. sivukylillä vuokrat yleensä on paljon halvempia, kuin lähempänä kaupunkeja. 

Mä asuin aiemmin yksityisellä kolmiossa vuokralla rivarissa jossa ei ollut edes omaa takapihaa. Sauna sentään oli. Vuokra oli tuossa asunnossa 800€ sisältäen lämmityksen. Nyt kuitenkin oma rauha omakotitalossa ja oma piha. 

Vuokralainen

Vierailija
18/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kallis koska se menee vuokranantajan taskuun kokoaisuudessaan vuokralaisen kantaessa kaikki kulut. Omakotitalon vuokran ei pitäisi ikinä olla 200-300e enempi jos siihen ei sisälly sähkö, vesi, jäte ym maksut.

Vierailija
19/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti ottaen vuokra tuntuu aika käypäiseltä.

Vierailija
20/23 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kallis, mutta ei halpakaan. Mielestäni semmoinen summa mitä voi olettaa tuommoisesta. Plussaa kaukolämmöstä, se olisi muuten monta sataa lisää kuussa sähkölämmityksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan