Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua työkaveri on tuonut taas läppärin mukanaan ja vaatii minulta apua! It tukea!!

Vierailija
20.12.2023 |

Tätä on käynyt jo pari kertaa kahden vuoden aikana.

Tilanteesta tulee vaikea, koska työkaveri on erittäin pihalla internetin käytöstä, vaikka on vasta 50 vuotias.

Hän ei kuuntele eikä hänelle mene mikään mene jakeluun.

Viimeksi jouduin neuvomaan 1.5h pankkiasioissa eikä siitä tullut mitään, pomokin hermostui jo koitti auttaa, mutta ei.

Äsken minulle huikkasi yksi toinen työkaveri, että ****  odottaa sinua kahvihuoneessa, arvasin jo pahaa, mutta kävin varovasti vilkaisemassa ja näin kaverin pöydän ääressä läppäri auki, luikin pakoon, jostain syystä kaveri käyttää minua tässä hyväkseen.

En halua auttaa, mutta en voi koko päivää häntä vältellä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haethan sinäkin täältä meiltä tukea tähän asiaan?

Olisiko jotenkin vaikeaa ajatella, että autat häntä, joka apua tarvitsee ja joskus hän auttaa jotakin toista ja joku varmaan sinua pulmatilanteissa?

Vierailija
2/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakaikkiaan kieltäydyt jos ei kerran kuulu toimenkuvaan!

Tässä pikku vinkki:https://hetyfi.wordpress.com/kurssikuvaukset/aloittelijan-it-koulutus/

Kerro pomolle että on olemassa tämmöisiä koulutuksia ja netistä varmaan löytyy lisää!

Lokki kouluun vaan, mars mars!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että muistaa painaa Enter nappulaa niin työpaikka säilyy ja soe räjähtää

Vierailija
4/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kahden vuoden aikana?

On sulla huonot hermot.

Vierailija
5/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miyen työaikaa voi käyttää jonkun yksityisasioiden selvittelyyn? Eikö esimiestäsi lainkaan kiinnosta mitä siellä puuhataan? Trolli?

Vierailija
6/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa kahden vuoden aikana?

On sulla huonot hermot.

Samaa ajattelin. Jos tuo tuntuu raskaalta ja vaikealta, niin kyllä ihmisillä on liian helppoa.

Itse treffaisin työkamua muutamana iltana ja opettaisin netin käyttöä. Eikä menisi elämä sekaisin, vaikka perheellinen olenkin.

Vierailija
7/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkaveri nainen ja kenties sinkku? Sinkkumiehenä autan vuosikymmenien kokemuksella (minulla oli jo C 64) sinkkunaisia mielelläni tietokoneongelmissa.

Vierailija
8/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä auta työkaveria/kaveria/sukulaista! Ei ihmistä ole sellaseen luotu. Ole koko päivä vessassa ja sivele se kakka itteesi, siinähän sitte 2 samanlaista yhdistyy.

Vierailija
9/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tainnut ratkoa organisaation it-tuelle paljon enemmän ongelmia kuin päinvastoin. Käsittämättömän kyvytöntä porukkaa.

Vierailija
10/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todellakin noin vaikea asia auttaa kerran vuodessa dinosaurusta tietokoneasioissa, mutta vertaistukea "tähän vaikeaan tilanteeseen" ehdit kuitenkin vauva.fi-palstalta hakea?

Vierailija
11/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut opettamaan vanhaa isääni, joten tiedän tasan tarkkaan, mistä puhut. Ei riitä vain neuvot "käy vauvapalstan nettisivuilla ja kopioi haluamasi teksti, jonka jälkeen menet wordiin ja liität sen tekstin sinne". Ensimmäisenä tulee vastaan, että missä se netti on, ai miten niin tarvitaan osoite, mikä on google jne. On todella raskasta selittää asiat juurta jaksain, kun viiden minuutin päästä hän ei muista enää mitään.

Vierailija
12/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vasta 50 vuotias". Ihan normaalia ettei noin vanha ymmärrä tietokoneista. 

Vierailija
13/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku

Vierailija
14/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut opettamaan vanhaa isääni, joten tiedän tasan tarkkaan, mistä puhut. Ei riitä vain neuvot "käy vauvapalstan nettisivuilla ja kopioi haluamasi teksti, jonka jälkeen menet wordiin ja liität sen tekstin sinne". Ensimmäisenä tulee vastaan, että missä se netti on, ai miten niin tarvitaan osoite, mikä on google jne. On todella raskasta selittää asiat juurta jaksain, kun viiden minuutin päästä hän ei muista enää mitään.

Äitini muistisairaus alkoi oireilla juuri noin... samaa saakelin tietokoneasiaa vatvottiin joka ilta.

Vierailija
15/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vasta 50 vuotias". Ihan normaalia ettei noin vanha ymmärrä tietokoneista. 

Näinpä, olihan meillä akt valinnaisaineena peruskoulussa.... Jos yhtään on ollut kiinnostusta niin ikähaarukassa 40-50 taitaa olla paras ymmärrys.

Vierailija
16/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi itse kirjoitankin jokaiselle osaamattomalle selko-ohjeet. Siitä he sitten käyvät kohta kohdalta läpi.

Mummoni 80+ oppi tällä tavoin käyttämään kaikkia vimpaimia.

Koskaan en hermostunut. Hänkin opetti minua monessa asiassa lapsena, vaikka olin varmasti täysin avuton monta kertaa.

Vierailija
17/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oli siskoni kanssa, monta tuntia sain takuta läppärin/ kännykän kanssa, ja kun näytin miten toimii ei edes vilkaissut, katseli muualle, ja seuraavalla viikolla taas sama juttu, tule kahville, on läppärin kanssa ongelmia, se ei aukea.

Vierailija
18/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hienoa, jos edes teoriassa voi jotain auttaa it-asioissa, kun keskiverto av-mammalle linkin laittaminen viestiinsä on täysin ylivoimainen tehtävä.

Vierailija
19/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini muistisairaus alkoi oireilla juuri noin... samaa saakelin tietokoneasiaa vatvottiin joka ilta.

Suosittelen muistisairaalla kirjallisia ohjeita. Ja ohjeisiin kirjataan myös, että älä heitä pois, sinulla on muistisairaus tarvitset tätä ohjetta uudelleen. Säilytä ylälaatikossa. tms

Vierailija
20/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joohh, koitin neuvoa kaveria puhelimen asiassa, ja netissä...samaan aikaan...kyllä meinas hermo mennä!

Siks just aloittajan kannattas kertoo kolutuksista tuolle tyypille, ei tuhlata työaikaa tommoseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme