Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekopalkka lapasista?

Vierailija
20.12.2023 |

Taitava työkaveri teki pyynnöstä kauniit kirjoneulelapaset. Hänen on vaikea määritellä tekopalkkaa. Mikä mielestäsi olisi oikeudenmukainen tekopalkka? Materiaalikustannukset tulevat erikseen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivis-aggressiivista, ettei kerro itse hintaa.

Vierailija
2/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra antaja pallon avustuspakkaukseen, ja vastaavasti ottaa yhden paidan pois... Vasta neljännelle lapselle lapsilisä nousee muutaman kympin.... Joten se siitä lapsilisien korotuksista.. 🙈🙈🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 40e vaikka. Ei se todellisia tunteja kata, mutta oletan että ystäväsi harrastaa neulomista mielellään ja se oli myös ystävän teko.

Vierailija
4/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20e, kun langat maksetaan erikseen.

Vierailija
5/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö kirjoneulelapaset tunnissa mielestäsi?

Vierailija
6/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksaisin 20 euroa. Neulon siis itsekin eikä lapasiin menee paljoa aikaa, mutta kirjoneule nostaa vaikeuskerrointa.

Vierailija
7/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntihinta 50€ + materiaali.

Vierailija
8/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en maksaisi mitään ellen ole itse tilannut. Lapasten arvo kokonaisuudessaan on ehkä 10-15e. Sillä suostuisin ostamaan a) jos tarvitsisin lapaset b) ne olisivat hienot c) haluaisin neulotut, enkä vaikkapa goretexia

Vierailija
9/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon seuraavat:

- langan paksuus , sillä se vaikuttaa työaikaan. Mitä paksumpaa sen nopeammin työ edistyy.

- jos et itse tiedä käsitöistä mitään et voi silloin arvioida onko työ oikeasti taitavaa vai ei. Jos tunnet jonkun, joka tajuaa työn päälle pyydä arvioi tasosta ja laadusta. Itse tehty ei aina tarkoita, että sen arvo olisi suuri vain siksi,

- kyse on pohjimmiltaan harrastelijasta, jolloin hän on saanut mielihyvää käsillä tekemisestä

- korvaus pitää aina sopia etukäteen. Jouduit vastuuseen asiasta, jossa joudut ehkä tarjoamaan enemmän kuin olisit alkujaan halunnut maksaa. Joten kiristä hintatietoa vielä uudelleen. 

Teen paljon ompelu- ja virkkaustöitä tutuille käsityöalan koulutus pohjana.  Päätin, etten ota työstä mitään korvausta. En jaksa tuollaista vääntämistä. Jos on aivan vieras laitan hinnan niin korkealle, ettei tilausta tule. 

Vierailija
10/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa materiaalin hinta? Tällä monet hinnoittelee.

Vierailija
11/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passiivis-aggressiivista, ettei kerro itse hintaa.

Kyllä, tekijä tietää ettei ostaja kehtaa maksaa liian vähän joten saa ihan överihinnan eikä tarvitse koskaan enää tehdä samalle ihmiselle. Röyhkeää minusta ja inhoan ihmisiä jotka noin tekee.

Vierailija
12/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjäisissä on pitkävartisia villasukkiakin myynnissä jotain 25 - 30 eurolla, ja tuossa on materiaalikulutkin mukana.

Vierailija
13/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en maksaisi mitään ellen ole itse tilannut. Lapasten arvo kokonaisuudessaan on ehkä 10-15e. Sillä suostuisin ostamaan a) jos tarvitsisin lapaset b) ne olisivat hienot c) haluaisin neulotut, enkä vaikkapa goretexia

Taitava työkaveri teki pyynnöstä kauniit kirjoneulelapaset

Vierailija
14/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30e

Vierailija
15/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en maksaisi mitään ellen ole itse tilannut. 

Niin no, aloituksessa luki, että oli tilannut.

Vierailija
16/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä, mitä olet tilannut. Kirjoneulelapaset neuloo 3,5mm puikoilla huomattavasti vähemmällä työllä kuin vaikka 1,5mm puikoin.

Vierailija
17/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin montako tuntia meni ja laittaisin sen perusteella jonkinlaisen tuntipalkan. Käsityötä pitää arvostaa.

Vierailija
18/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjäisissä on pitkävartisia villasukkiakin myynnissä jotain 25 - 30 eurolla, ja tuossa on materiaalikulutkin mukana.

Ap on tilannut mieleisensä lapaset työkaverilta. Täysin eri tilanne kuin myyjäiset.

Vierailija
19/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostasin lapaset jostain myyjäisistä. Jää turha vänkääminen pois

Vierailija
20/21 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa Gore Tex lankaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä