Kuinka paljon alkoholia joululomalla?
Kuinka usein ja kuinka paljon? Kuinka paljon on liikaa?
Kommentit (26)
Lihottaa ja sairastuttaa. En juo ollenkaan. Koskaan.
Korin kaljaa ostin tänään ja olen juonut jo 5 olutta. En ole joulukuussa juonut muuten.
Olen varannut jouluksi 3 pulloa punkkua ja yhden viskipullon. Punkkua aterioilla ja iltaisin juustojen kanssa, viskiä yömyssyksi. Juojia 3, tosin 1 ei varmaan juo mitään, toinenkin yleensä vain vähän, joten mulle jää enemmän ja osa varmaan säästyy vuodenvaihteen juhlintaan.1+2 vain joulunajan kylässä.
Ei yhtään, kuten ei muulloinkaan. Pari alkoholitonta olutta olen ostanut ruokajuomiksi ja kombuchaa herkutteluun.
Alkoholin juomisen lopetin osana elämäntapamuutostani noin puolitoista vuotta sitten. Muutaman kerran olen juonut lasin viiniä tai kuohuviiniä, kun on tarjottu, mutta itse en enää alkoholia kotiin osta tai ravintolassa valitse. Yhtään en ole jäänyt kaipaamaan, ja nykyään esimerkiksi alkoholillinen olut maistuu pahalta alkoholittomaan verrattuna. Myöhään juotu pienikin määrä alkoholia myös heikentää unta niin, että mieluummin olen juomatta ja nukun hyvin. Alkoholissa on myös paljon turhaa energiaa ja painonpudotusvaiheessa en halunnut juoda kaloreitani.
Ei yhtään. Ei tee mieli. On kivaa ilmankin.