Kuuluuko hernekeitto, verimakkara ja hapankaali joulu pöytään?
Kuuluuko hernekeitto, verimakkara ja hapankaali joulu pöytään?
Mielestäni kuuluu mutta mies on eri mieltä.
Kommentit (24)
Sinne kuuluu just ne asiat, mitä haluat!
Joulupöytä on just sellainen, kuin itse haluat. Jos mies vaatii jotain perinteistä, lähetä kauppaan, käske ostaa ja laittaa, mitä se itse haluaa.
Kuka ihme on päättänyt mikä kuuluu joulupöytään? Ja miksi ihmeessä tuon asian suhteen ollaan sitten niin perinteisiä, että mitään ei voisi muuttaa?
Virossa kuuluu ainakin hapankaali ja verimakkara.
Verimakkaraa ei. On kuin söisi puuroa, niin paljon on ryynejä.
Tapolan mustamakkara on parempaa.
Kyllä kuuluu, tältä palstalta löydät reseptin 24€ joulu hernekeittoon.
Hapankaalia voi olla mutta ei muuta.
Joulupöytä on yhdyssana, muuten tee mitä haluat. Tarjoa vaikka kokonaisena grillattu lehmä.
Hernekeitto ja hapankaali kuullostaa herrkulliselta. Prööt
Virolaiseen joulupöytään kyllä. Eikä se ole hernekeittoa, se on paksua hernemuhennosta (johon usein lisätään savustettua ihranpaloja).
Vastakysymyksenä: Kenen joulupöytään kuuluu makea hernemuhennos (siis kuivatuista herneistä tehty)?
Kas kun anoppi ei ole eri mieltä.
Ei minun joulupöytääni, muut syökööt mitä tahtovat.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme on päättänyt mikä kuuluu joulupöytään? Ja miksi ihmeessä tuon asian suhteen ollaan sitten niin perinteisiä, että mitään ei voisi muuttaa?
Aikoinaan kaverin kanssa väänsin niistä laatikoista.
Hänen mielestään niitä pitää olla. Kysyin että söikö niitä kukaan, ei, mutta oli pakko maistaa!
Nyt kun kysyin, oli ääni jo muuttunut kellossa..."ruokahävikki"...Ihan turhaa rahanhaaskausta ja ruuanhaaskausta vuoskausia kun kukaan ei syönyt!
Sinne joulupöytään saa laittaa vaikka paistettuja hämähä'kkejä jos joku haluu!
Vietän palstalla useita tunteja päivässä, mutta tämä 24 euron hernekeitto on mennyt itseltäni kyllä täysin ohi. Onko tämä samaa sarjaa 200 gramman häämakaronilaatikon kanssa?
Joulupöytä kuuluu kirjoittaa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Virossa kuuluu ainakin hapankaali ja verimakkara.
Luin tuosta viime vuonna ja jouluna sitten paistoin pannulla mustaa makkaraa ja lämmitin hapankaalia, olipa hyvää. Parempaa mielestäni kuin nämä suomalaiset kinkut ym. Nyt menen vanhempieni luokse jouluksi ja voisin ostaa sinnekin noita mukaan, luulen että ainakin isälleni maistuisi.
Hernari ei meillä kuulu, mutta verimakkara ja hapankaali kyllä.
Saksassa kuuluu, Suomessa ei.