180€ tilillä, tilipvä 15.1.
Joululahjat onneksi on ostettu, lapsille, ja ruuat muutamaa juttua vaille hommattuna.
Vaan onhan tässä vielä yhdet synttärit ja uusivuosikin ennen palkkapäivää.
On se juhlaa käydä joka päivä töissä, antaa siellä itsestään kaikki, ja kituuttaa kuukaudesta toiseen pienellä palkalla ja miettiä mitä ostaa ja mitä ei.
Onneksi olen taitava pihistelemään.
Jos mahdollista, menkää töihin jonnekki muualle kun vakaan. (Varhaiskasvatukseen, päiväkotiin) tai jos alalle suuntaatte, älkää tehkö omia lapsia. Yksin vielä tällä palkalla pärjää.
Kommentit (40)
Saathan sä lapsilisät perjantaina.
Jos rahat ei riitä, kenen syy se on ?
sulla on liuan suuret menot
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat ei riitä, kenen syy se on ?
sulla on liuan suuret menot
Sanoisin että palkat on surkeat
Oletko ap lastenhoitaja? Tulosi? Montako lasta?
Ei kannata antaa kaikkea itsestään töissä. Etkä ole edes kaikkeasi antanut, jos jaksat valmistella lapsille joulun yms.
Mulla kanssa todella huono tilanne, veetuttaa niin saa tanasti kun nää muunväriset saa enempi. Olen sentään ollu yli 40 v työelämässä ja tuntuu että nää kun ei oo koskaan tehny töitä saa enempi.
Eikös sun huushollissa ole toista palkansaajaa ?
Tuo joulu on kyllä ehdoton säästökohde.
Oon itekki ollu joskus matalapalkka-alalla eikä se mitään herkkua ollut. Mutta kyllä mä säästöön aina jotain sain kun säästeliäästi eleli.
Anteeksi, mutta tuntuu että sinulla on vähän turhan isot menot palkkaasi nähden. Ei se vaka -alan palkkataso nyt niin huono kuitenkaan ole, kyllä tuo on ihan normielämää monelle. Onko kulutusluottoja, liian iso asuntolaina?
Enkä siis todella halua ilkeillä, tiedän itsekin kuinka tympeää on elää kun palkka ei ole suurensuuri. Mutta sitä suuremmalla syyllä nyt kulut tehotarkkailuun, lapsiperheessä 180 euron puskuri on järkyttävän vähän. Eikä tuo oke edes puskuri vaan kuukauden käyttöraha? 😢
Olet tuhlannut palkkasi muutamassa päivässä?
Ap, kerro palkkasi ennen veroja ja vähennyksiä sekä palkkasi niiden jälkeen (brutto ja netto).
Kerro sen jälkeen kaikki pakolliset menosi.
Tämän jälkeen kerro kaikki muut menot.
Katsotaan miten saadaan taloutesi tasapainotettua.
Saan minä normi kuukautena jotain säästöönkin, nyt ollut joulun lisäksi tässä kaikkea "kivaa" eli pakollisia extralaskuja.
Jos säästöjä ei olisi, olisi tilanne karu.
Lapsilisän saan kyllä. Olikin ajatuksena avata palkan riittävyyttä.
Ei ole toista palkansaajaa. On erittäin hankala ex, jonka elämäntehtävä on romuttaa mun talous.
Hänen kanssaan todellaki olisi pitäny käyttää ehkäisyä.
Onneksi lapset välillä isällään, silloin pihistelen ja elän tosi niukasti.
Ja joulukin on tänä vuonna varsin säästeliäs.
Tämä kuukausi saa jälleen tajuamaan sen, että kukkaron nyörejä pitää todella kiristää jatkossa.
Hanki lisätöitä. Niin mä vakalaisena teen.
Toisaalta, kuka ne lapsesi silloin hoitaisi?
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerro palkkasi ennen veroja ja vähennyksiä sekä palkkasi niiden jälkeen (brutto ja netto).
Kerro sen jälkeen kaikki pakolliset menosi.
Tämän jälkeen kerro kaikki muut menot.
Katsotaan miten saadaan taloutesi tasapainotettua.
Palkka 1 250€ netto
Vuokra 800 €
Vesi kulutuksen mukaan: 180€ 3 kk välein
Sähkö: 40€ kuukausittain
Kotivakuutus: 150€ vuosittain
Ruoka: 500 €
Muut: 600€
- ap
Joka tilistä olen säästänyt 300 euroa jo vuosien ajan. Säästän kaikessa enkä kuluta mitään. Nuorena päätin jo että pitää säästää jos haluaa pärjätä. Ei tarvii ostaa kaikkea heti kun saa palkan tilille niin kannattaa miettiä mitä tarvii eikä rynnätä ostamaan kaikkea elektroniikkaa heti ja kaikkea. Siten ei tule ongelmaa että tili on 15.1 ja rahaa vain 180 euroa.
Tuollahan saa jo monta stobea häpi auerista