Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hotellimainen sisustusko luksusta?

Vierailija
19.12.2023 |

Olen ihmetellyt tätä vimmaa laittaa koti kuin hotellihuoneeksi. Eli standardisisustus, jossa ei ole mitään persoonallista. Sitä ilmeisesti pidetään hienona ja jopa markkinoidaan luksuksena, jos materiaalit ovat hyvät. Mutta hotellisisustus ei silti ole luksusta - ei varsinkaan työkseen matkustavalla kuten miehelleni ja minulle, joka nykyään matkustan hänen kanssaan.

En ikinä ostaisi asuntoa, joka olisi stailattu hotellihuoneeksi. Tällaista kallista asuntoa esiteltiin sunnuntain Hesarin asuntosivuilla. Ja miksi jugend-linnaa sisustetaan loft-asunnoksi? Niin rahvaanomaista! Jos haluat asua loftissa, ostaisit asunnon jostain uudesta kerrostalosta tai betonikuutiosta, jotka ovat omalla tavallaan hienoja. Mutta jugend-linnan huonejärjestyksen tuhoaminen loftiksi on kovin surullista :(  

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii millainen hotellimainen sisustus on, niin vaihtoehtoja on vaikka muille jakaa. Minulle se on luksusta, ettei ole sitä arjen krääsää esillä; pyykkikasoja, lehtipinoja, palautettavia pulloja jne. Hotellit on mulle luksusta.

N31

Tuossahan on se hyvä puoli, että voit helposti muuttaa kotisi luksukseksi karsimalla tavaroita :)  Tämä oli hyvä tarkennus itselleni, joku muu ketjussa aiemmin toi sen myös esille, että luksuksella viitataan krääsättömyyteen. Mutta kun matkustaminen on työtä, olisi helkkarin masentavaa palata kotiin, jossa oven takana odottaa hotellihuonetta muistuttava makuuhuone. Eli hotelli ei sillä tavalla edusta matkustavalle luksusta, vaan työtä. Ap

Ymmärrän tuon pointin myös täysin. Varmasti kaikkeen kyllästyy. Mutta sanoisin silti, että vaihtoehtoja on tarjolla nii

Suurkaupungeissa on tietysti paljon vaihtoehtoja, mutta pikkupaikkakunnilla on monesti otettava se ainoa mikä tarjolla on. Äänieristys voi olla heikko, sänky notkolla ja sisäilmaongelmatkin ovat Suomessa yleisiä. Eli sisustus on sinänsä marginaalinen asia täällä Suomessa työmatkalaisen kannalta. Hotelli ei oikeasti useinkaan ole mikään hotelli, vaan jokin motellin ja hostellin vaihtoehto, jossa yöpyvät reppumiehet (usein virolaisia, puolalaisia jne.) Kerran sattui todella pelottava tilanne, kun joku heistä luuli minua seksityöläiseksi... Ap

Vierailija
22/24 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta miten lofr liittyy hotelliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko asuntokauppa on kaatunut edellisen omistajan huonoon sisustusmakuun? Joku tapetti on helposti vaihdettavissa ja irtokalusteet harvoin kuuluvat kauppaan.

Varmaan itseasiassa aika moni. Jos on kovin huonosti sisustettu niin asunto voi esimerkiksi vaikuttaa paljon ahtaammalta kuin onkaan. Ja vaikka kuinka mennään asuntokaupoilla "järki edellä" niin loppupeleissä monella fiilis (johon myös se näytön/kuvien sisustus tuo osansa)  vaikuttaa enemmän kuin moni kehtaa myöntää.

Vierailija
24/24 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta miten lofr liittyy hotelliin?

Loft on asunnon tyyli, jota olen tavannut mm. Hollanissa perinteisessä korkeakattoisessa hotellissa, joka oli sisustettu niin että tuli mieleen paloasema. Koko tila oli yhtä avointa tilaa kahdessa kerroksessa ja vessa oli läpinäkyvä lasikuutio.

No, tuo oli ehkä pahin eikä ollut Suomessa. Mutta kyllähän arkkitehtien muoti-ilmiöt vaikuttavat paljon hotellienkin sisustukseen. En tiedä miksi nimenomaan arkkitehdit ovat innostuneet loft-tyylistä. Juged-talosta puretaan seinät niin että se näyttää vanhalta teurastamolta... Ap