Opintolainan korot tonnin vuodessa :(
Kommentit (11)
Karmeinta on, jos opintolaina estää työllistymisen. Jos sitä ei pysty maksamaan, luottotiedot menevät, ja jos luottotiedot menevät, ovi moneen duuniin on lopullisesti suljettu.
Vierailija kirjoitti:
Karmeinta on, jos opintolaina estää työllistymisen. Jos sitä ei pysty maksamaan, luottotiedot menevät, ja jos luottotiedot menevät, ovi moneen duuniin on lopullisesti suljettu.
Esimerkkejä näistä monista duuneista mitkä merkintä luottotiedoissa estää?
Aika paljon, kai opiskelit määräajassa, että saat nyt valmistuttuasi tuon opintolainahyvityksen? Itse maksan reilu 500€ vuosi kun sain täydet hyvitykset.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon, kai opiskelit määräajassa, että saat nyt valmistuttuasi tuon opintolainahyvityksen? Itse maksan reilu 500€ vuosi kun sain täydet hyvitykset.
Sain opintolainahyvityksen.
Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää, että opintolainan saa korkoineen anteeksi jos elämässä kaikki ei mene hyvin?
Laskeskelin, että nykyisellä korkotasolla valtaosa hyvityksestäkin menee nykyään pelkästään opintojen aikana kertyneen koron maksamiseen.
Kun korot on korkealla, jo opiskeluaikana ehtii kertyä iso korko ennen kuin pääsee edes maksamaan sitä lainaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Hae korkoavustusta
En välttämättä saa vielä, koska oon niin tuore valmistunut. Nopeesti luin noita ehtoja. Pitää kyllä perehtyä
Maksoin opintolainaa pois työttömyyskorvauksesta ja töistä, mitä milloinkin sain. Rankkaa oli. Viimeisen erän sain maksettua yli viisikymppisenä! Nyt olen työllistettynä vuoden, hyvin menee. Oman alan töitä en ole saanut koskaan.
"Opettaja"
Ei kannata opiskella amista enempää kenenkään jolla ei ole kultalusikka perseessä.