Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lattialämmitys ei toimi , ei saa vuokrahyvitystä. KODISTO

Vierailija
19.12.2023 |

Lattialämmitys ei toimi. Kyseessä ei ole mukavuuslattialämmitys. Ei ole muita lämmitystapoja kylpyhuoneessa. Aika surkeaa asua täällä. Autohalli maksaa 60€ ja tosi ahdasta parkkeeraa. Hissi täynnä koiran karvoja ja kusta aika usein. Ranskalainen parveke on vitsi, se on vain iso ikkuna, josta vesi pääsee sisään sateella. Kokkaillessa palohälytin syttyy aina, pitää odottaa ruuan kylmettymistä. Ainoa iso plussa ettei näe naapureita. Kuulee vain palohälyttimen ja on rauhallista. Vieressä pauhaa työmaa 24/7.

Ilmoituksessa väitetään:

"Pesuhuoneessa on myös sähköinen mukavuuslattialämmitys"

Linkki asuntooni:

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/vantaa/17390158

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläsen uikuttajan vuokraa pitäs nostaa 100% et älyäis lähtee menemään.

Vierailija
22/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lattialämmitys menee sinun omasta sähköstä, ei sitä tarvitse vuokrassa hyvittää. Korjata se kyllä pitää, jos ei toimi.

Mitäpä jos asunnosta olisi kokonaan sähköt pois rakennusvirheen takia, eikö silloinkaan tarvi hyvittää, koska asiakas maksaa sähkölaskun?

Ei ny hysteerinen tartte olla. Sä oot ihan vaan haastamassa täälläkin riitaa. Kiukuttelet kaikille kommentoijille ku pikkulikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mukavuuslattialämmitys ( Lumo) ja ihan itse sen saa päälle/ pois päältä vessan seinän napista. Ja mitä vedenpaineeseen suihkussa tulee niin vaihtaa sen suihkupään niin johan tulee vettä kuin paloletkusta. 

Ei kyllä liittynyt suihkupäähän mitenkään minun asunnossani. Kaikissa hanoissa ja käsisuihkussakin ihan sama juttu, vettä tuli liruttamalla. En jäänyt toki selvittelemään tai murehtimaan asiaa, koska vaihdoin mieluummin asuntoa kun tuo vedenpaine ei ollut ainoa ongelma.

Vierailija
24/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on lattialämmitys niin kyllä siellä kylpyhuoneessa myös patterit pitää olla, lattialämmitys jos/kun menee rikki niin sitten sitä tilaa voi lämmittää pattereilla.

Lattialämmityksen korjaaminen siis on usein sitä että koko kylppäri menee samalla uusiksi ellei se vika ole ohjausyksikössä.

Mutta kuten sanottu niin paljonko siellä kylpyhuoneessa nyt on lämpöasteita eli onko kyseinen huone lämmin ilman lämmitystä?

Vierailija
25/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on mahdotonta keskustella. Jos aihe ei ole sinua varten pysy v i t t u pois. 

Vierailija
26/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mukavuuslattialämmitys ( Lumo) ja ihan itse sen saa päälle/ pois päältä vessan seinän napista. Ja mitä vedenpaineeseen suihkussa tulee niin vaihtaa sen suihkupään niin johan tulee vettä kuin paloletkusta. 

Kaikissa asunnoissa lattialämmitystä ei voi säätää itse, niin kummalliselta kuin se kuulostaakin. Minun aikaisemmassa kämpässäni lattialämmitys paahtoi kylppärissä täysillä, tunnelma oli kuin saunassa. Vähempikin olisi riittänyt, ja kaipa tuo ylenpalttinen lämpö näkyi sähkölaskussakin. 

Vierailija
27/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa asunnoissa lattialämmitystä ei voi säätää itse, niin kummalliselta kuin se kuulostaakin. Minun aikaisemmassa kämpässäni lattialämmitys paahtoi kylppärissä täysillä, tunnelma oli kuin saunassa. Vähempikin olisi riittänyt, ja kaipa tuo ylenpalttinen lämpö näkyi sähkölaskussakin. 

Monesti taloyhtiöt laitatuttavat lattialämmityksen ja ne vaativat että se lattialämmitys on pidettävä päällä eli silloin asukas itse maksaa kaukolämmityksen sekä myös lattialämmityksen.

Vierailija
28/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tarkistanut sulaketaulun? Sähkötoimisessa lattialämmityksessä pitää olla sulake.

Vierailija
29/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veikkaus on että lattialämmitys on rikki siten että koko kylppäri pitäisi purkaa jos sen haluaa korjata eli sitä on tutkittu jo. Korjaavat sen sitten kun tulee putkiremontti.

Vierailija
30/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on mahdotonta keskustella. Jos aihe ei ole sinua varten pysy v i t t u pois. 

😅uli uli

Vierailija
31/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et säästäisi pientä jäsen maksua vuodessa kuuluakseen vuokralaisten keskusliitoon.Saisit heiltä tietoa ja apua aiheeseen,kuin jokainen asunto asioissa jos tarve. Tällä voimme vain ottaa kantaa, joka ei johda mihinkään.

Vierailija
32/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap paljon lämpöasteita siellä kylpyhuoneessa on? 

Tällä hetkellä kylpyhuoneessa on 16C ja olohuoneessa on 17.5C  ja patterit on kolmosella eli maksimilla.

Kylpyhuoneen lattia tuntuu oksettavan kylmältä ja asunnossa tulee paha olo kylmyydestä.

Isännöitsijälle jos valittaa, niin sanoo vaa ota verhot pois patterin edestä vaikka verhoja ei edes ole. :D

Isännöitsijä ehdotti, kun käy suihkussa, avaa kylppärin oven, niin kosteus katoaa sieltä... -> makuuhuoneeseen ja muualle. Mitä tuohon idiotismiin voisin sanoa?

Lainaus isännöitsijältä:

Hei,

otsikon asunnossa tämän viikon alussa käynyt sähköasentaja pyysi olemaan sinuun päin yhteydessä.

Kuten hän ymmärtääkseni jo ilmoittikin, asunnon kph:n lattian mukavuuslämmitystä ei saada korjattua eteisen puolelta. Koska kyseessä on mukavuuslattialämmitys ja korjaus vaatii kph:n lattian aukipiikkauksen, ei näihin korjauksiin ryhdytä asumisen aikana.

Vika ei valitettavasti myöskään ole peruste vuokranalennukseen tai vuokrahyvitykseen, sillä kyseessä on mukavuusjärjestelmä, ei osa asunnon lämmitysjärjestelmää. Toki, mikäli koette asuntonne lämpötilan olevan liian matala, voitte olla yhteydessä huoltoon ja pyytää asunnon lämpötilan tarkistamista.

Vierailija
33/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta nyt äkkiä lämminilmapuhallin, että tarkenet käydä suihkussa. Tällä viikolla sunnuntaihin asti on fiksu lämminilmapuhallin Tokmannilla vain 13 euroa.

Eikö isännöitsijä tajua, että noin koko kämpästä tulee homeasunto, kun on kosteaa ja kylmää ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi