Onks teillä narsisti exä-jankkaajilla koskaan käyny mielessä, että te ehkä olettekin se itse?
Kommentit (17)
Terapian, pakkohoidon ja muutaman lääkeämpärillisen jälkeen olo alkaa olla kohtalainen. Kiitos kysymästä!
T. Naikkonen osastolta pöö neljätoista
Mielummin jankataan narsismiaiheista kuin p...u ja kikkelijutuista tai pieruista yms alapääjutuista joita näillä palstoilla on pilvin pimein. Näitä aloituksia tekee tyhmät miehet. Narsismiaiheet koukuttavat todella monia. Jos jotakuta ne ärsyttää niin todellakin toivon että tulette joskus kokemaan narsismin niin että teidän mielenterveys menee säpäläiksi.
Minä en jaksa lukea teidän miesten alapää juttuja. Ikävä muistutus siitä että suurin osa teistä kuuluisi häkkiin korkesaareen eikä ihmisten pariin.
Ehkä osa ei ole kuitenkaan. Vaikka parisuhteessa on aina kaksi, takavuosina jokainen lienee mokannut jotenkin - pienesti tai "isosti". Sanonut takaisin kenties. Jos mies on kovin hyökkäävä nalkuttaja, niin jos siitä ei ajoissa eroa, voi kärsiä eli ei siinä olisi järkeä.
Onhan tuo ihan aiheellinen kysymys. Kannattaa kyetä myös katsomaan peiliin, etenkin eron jälkeen kannattaa kyetä näkemään, mitä itse voisi ottaa opikseen. Ja miten itse pitäisi kehittyä.
Narsisti-existä kirjottelevia naisia yhdistää poikkeuksellisen matala älykkyys.
En, koska mulla on ollut myös ihana ex ja nykyinenkin on ihana. Ja siitä joka ei ollut ollenkaan ihana, en edes itse uskonut, että olisi narsistin piirteitä, vaikka ystäväni yrittivät sitä sanoa. Ja lopulta huomasin, että kohtelee huonosti myös lähisukuaan. Ja sitten huomasin, että hänen työkaverinsa olivat huomanneet hänen hankalan luonteensa ja yrittivät jotenkin tuoda asiaa esiin minulle. Oikeastaan vasta eron jälkeen tajusin koko asian laajuuden ja piirteet, kun sain sekä etäisyyttä että tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sitä pelastaa ja hoivaa itsensä uhraten jonkun joka ei omaa mitään arvoja.
Järjetöntä.
Ei, mutta tiedostan nyt, että olin narsistin vastinkappale läheisriippuva eli en suinkaan terve itsekään. Onneksi olen eheytynyt noista ajoista. Narsisti-ex on sen sijaan yhä aivan sama narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sitä pelastaa ja hoivaa itsensä uhraten jonkun joka ei omaa mitään arvoja.
Järjetöntä.
Tuo pelastaja-syndrooma ei tosin liity älykkyyteen, vaan kasvatukseen ja traumataustaan. Nimittäin älykkyys tuskin kasvaa sitten, kun asian alkaa tiedostaa, ja lakkaa toistamasta tätä järjetöntä kuviota.
Paksunahkainen ja ohutnahkainen narsisti ovat usein parisuhteessa keskenään eli voi olla, että ovat saman kolikon eri puolet. Ohutnahkaisesta narsistista voi jossain suhteessa tulla samalla tavalla väkivaltainen kuin paksunahkaisesta, mutta paksunahkainen on aina samanlainen.
Tunnen yhden naisen, jolla on ollut yksi narsistikumppani, muut eivät ole sitä olleet (paitsi hänen mielestään). Mielestäni hän on juuri tuollainen ohutnahkainen uhriutujanarsisti itse ja olen melko varma siitä, että diagnosikin löytyy. Ainakin hänellä on erittäin voimakkaat narsistiset piirteet, jotka ovat voineet periytyä toiselta vanhemmalta.
Hyvä ja aiheellinen kysymys. Ja me kaikki tiedämme, mitä siihen palstalla vastataan.
Akat on kaikki omatunnottomia psykopaatteja!