Nuori äiti, ei koulutusta tai työhistoriaa
Minne hakisitte töihin? Opiskeluun ei ole varaa enää.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mistä se opintolaina on tullut, jos et ole påoskellut mitään? Jokin tässä ei täsmää.
ei koulutusta = opiskelut ovat jääneet kesken
Mä olen kuullut, että päiväkotiin pääsisi töihin lastenhoitajaksi ihan kuka vaan ilman koulutusta.
Ja sitten tietysti ravintoloihin ja ruokakauppoihin pääsee töihin ilman koulutusta, samoin hotellisiivoojaksi
Miksi et opiskele opintojasi loppuun? Melko kauan olet opiskellut, jos lainaa noin paljon.
Posti tuli minulle ensimmäisenä mieleen. Tai voisit opiskella edes hygieniapassin verran niin ovet aukeaisi ravintola-alalle.
Mutta anna kun arvaan, ap:lle käy vain päivätyö 8-16.
Erotiikkaa pääsee tekemään ilman koulutusta.
Hei AP! Mitä sä sitten teit peruskoulun jälkeen? Kävitkö lukion ja heti sen jälkeen teit lapsen?
Elintarvikeala, tietysti pitää olla se hygieniapassi
Christiiina kirjoitti:
Hei AP! Mitä sä sitten teit peruskoulun jälkeen? Kävitkö lukion ja heti sen jälkeen teit lapsen?
Kouluttamaton tarkoittaa, ettei ole toisen asteen koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän lukio anna pätevyyttä mihinkään vaikka onkin 2. Asteen koulutus
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän lukio anna pätevyyttä mihinkään vaikka onkin 2. Asteen koulutus
Se on silti toisen asteen koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opiskele opintojasi loppuun? Melko kauan olet opiskellut, jos lainaa noin paljon.
Kesken jäänyt amiskoulutuskin saa aikaan helposti tuollaisen lainan tai isommankin.
Itse olin monen monta vuotta kotona lasten kanssa (4 lasta) ja opiskelin vasta myöhemmin ammatin ennen kuin täytin 40 vuotta. Todella epävarma olin itsestäni ja vielä yksinhuoltajana todella vaikea tilanne sekä henkisesti että taloudellisesti. Tein menneisyydessä huonoja valintoja, joka johti siihen, että elin vain tukien varassa monta vuotta. Päätin muuttaa tilannettani ja hain opiskelupaikkaa. En saanut vaikka hain kaksi kertaa. Menin avoimeen korkeakouluun ja sain tukea työkkäriltä. Pääsin tutkinto- opiskelijaksi hyvällä keskiarvolla. Olin aivan hermoraunioina kun hain ensimmäistä harjoittelupaikkaa ja työpaikkaa. Häpesin taustaani ja vähäistä työkokemusta tässä iässä. Päätin uskoa itseeni ja mennä vain eteenpäin. Kirjoitin hyvän opinnäytetyön ja sain todella kivan harjoittelupaikan. Kaikki se työ oli tämän arvoista. Muuta niitä asioita, jotka ovat sinun käsissäsi. Kannattaa ehdottomasti opiskella itselleen ammatin. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Kärsit ehkä taloudellisesti muutaman vuoden. Ole tässä kohtaa myös luova. Miten voit rakentaa hienon elämän samalla kun opiskelet. Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minne nyt kouluttamaton voi päästä... Siivoamaan, päiväkotiin, varastolle, postiin, puhelinmyyjäksi.. Alat vaan selailemaan avoimia työpaikkoja ja haet niihin mihin koet rahkeiden riittävän ja toivot parasta.
Sinänsä tämä on hyvä lähtökohta, jos et ole lukittautunut mihinkään yhteen koulutusalaan vaan voit tosiaan ottaa vastaan monen alan töitä. Tällaiset työhaluiset ja reippaat ihmiset yleensä pärjäävät aina.
Komppaan. Ei muakaan aikanaan koulut kiinnostanu joten työura lähti käyntiin mitä sekalaisemmilla silppuduuneilla. Mutta mitä enemmän niitä teki sitä enemmän aukes polkuja parempaan. Nykyään teen sitä mistä tykkään vaikka alku olikin vähän kivikkoista. Siellä kotona olemalla ei kyllä pääse puusta pitkään.
Tarvisiko kaupungin pysäköintilaitos parkkipirkkoa tai olisiko jollain firmalla kokoonpanijan työtä.
Vartijaksi pääsee parin päivän kurssituksella.
Mä menin osa-aikatöihin siivoojaksi ja opiskelin monimuotona amk-tutkinnon. Oli välillä raskasta, mutta nyt on hyvä palkka ja mielenkiintoinen työ.
Miten olisi amiksesta sähkömiehen tai putkiniehen hommat? Hyvä palkka ja työllisyystilanne.
Vierailija kirjoitti:
Tarvisiko kaupungin pysäköintilaitos parkkipirkkoa tai olisiko jollain firmalla kokoonpanijan työtä.
Vartijaksi pääsee parin päivän kurssituksella.
Kokoonpanotyö on normaalisti jotain teknistä metallihommaa. Niihin ei ole koulutusta, vaan asia opetetaan työpaikalla.
Kiinteistövälitys tai HR ei vaadi koulutusta.
Jos sulla olisi kuorma-autokortti, voisit yrittää roskakuskiksi. Meilläpäin nuori tyttö hoitaa tuota hommaa.
Opiskele hyväpalkkainen työllistävä ammatti ja pelasta tulevaisuutesi. Ei mulla muuta.