Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisen joka ei saa työtä vaikka kuinka etsii? Kaikki minun tuntemat työttömät ovat työttömiä koska

Vierailija
17.12.2023 |

a) ei kannata mennä töihin, tuet niin hyvät

b) ei halua tehdä tarjolla olevia töitä

c) ei saa sellaista työtä mitä haluaisi tehdä

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tehtailee vihaa työttömiä kohtaan tänne nyt urakalla. et saanut korkkia kiinni ja huomenna viikonlopun jälkeen odottaa työpäivä krapulaisena tai kännissä ja pelottaa jo valmiiksi ja olis kivempi kun ei tarviis mennä?

Vierailija
2/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullshittia taas. Kuka palkkaisi kaltaistani paljon sairastanutta keski-ikäistä muka.

Välittäjät voi mennä kokeilemaan sitä palkkausta mitä työttömille tyypillisesti nykyään tarjotaan eli 9euroa päivältä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bullshittia taas. Kuka palkkaisi kaltaistani paljon sairastanutta keski-ikäistä muka.

Välittäjät voi mennä kokeilemaan sitä palkkausta mitä työttömille tyypillisesti nykyään tarjotaan eli 9euroa päivältä! 

Olet tapaus a) ja b)

Vierailija
4/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut yli 1000 työpaikkaa. Mites nyt suu pannaan, ap?

Vierailija
5/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla ja koulutetuilla on helpompaa. Vaan kuka palkkaisi kouluttamattoman kuusikymppisen? Asuinpaikallakin on vaikutusta.

Vierailija
6/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain määräaikaisen työpaikan. Ei ole mun alan töitä mutta se ei haittaa. Rahaa on vähän enemmän käytössä ja pidän siitä työstä. Ei tarvitse tylsistyä kotona.

Vierailija
7/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla ja koulutetuilla on helpompaa. Vaan kuka palkkaisi kouluttamattoman kuusikymppisen? Asuinpaikallakin on vaikutusta.

Asuinpaikkansahan voi valita!

Vierailija
8/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa töitä vaikka haluan, hävettää ja inhoan jouluakin tämän takia kun pitää lähteä sukulaisia näkemään. Olen ollut työtön 4kk

Vierailija
9/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne työtöntä. 

Vierailija
10/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENISIVÄT TÖIHIN

Vierailija
11/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella työttömällä on työssäoleva puoliso. Lisäksi jostain syrjäseudulta ei saa taloaan myytyä ja vuokrat vaikkapa Helsingissä on aika suolaiset.

Vierailija
12/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan viihtyy kaltaistensa seurassa, jättäisin työnvieroksujan puheet omaan arvoonsa.

Vierailija
13/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 2 vuotta työtön ja oikeasti halusin töihin! Lopulta sain suhteilla kuukauden työpestin ja sitä onkin kestänyt kohta jo 8 vuotta!

Vierailija
14/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella työttömällä on työssäoleva puoliso. Lisäksi jostain syrjäseudulta ei saa taloaan myytyä ja vuokrat vaikkapa Helsingissä on aika suolaiset.

Huonoja tekosyitä kaikki. Puolison kanssa ei ole pakko asua, talonsa voi vaikka lahjoittaa pois ja Helsingissä käydään töissä riihimäkien ja järvenpäiden takaa, missä on halvat asunnot.

Jokaisen ensimmäinen velvollisuus on itsensä elättäminen. Sitten tulevat mukavuuskysymykset.

Vierailija
15/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka ei ole ykkösprioriteetti asuinpaikan valinnassa. Itse esimerkiksi en Pohjois-Savosta kotipaikkakunnaltani peritystä talosta muuttaisi mihinkään, vaikka nykyiset työt loppuisivat. Naurettava ajatuskin. Toki eri asia kun on vuokra neuvostokuutiossa jossakin kaupungin kuppaisessa lähiössä. Sieltä lähtö ei tietenkään tunnu missään.

Vierailija
16/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ketään sellaista, ainuttakaan ihmistä, joka

a) ei halua olla samalla alalla töissä kuin sinä vaan jossain toisella alalla

b) haluaa itse päättää oman ammattialan ja työpaikan

c) ei halua, että puolituntemattomat ja tuntemattomat ihmiset lähtee hakemaan sinulle pyytämättä ja ja kysymättä töitä, jotka vielä ovat sellaiselta alalta ja työpaikasta jonne itse kaikista viimeisimmäksi jos ollenkaan menisit ja vielä

d) haluaisitko itse, että jokin mafioso gang stalkinging rypäs ihmisiä alkaa vainota ja hakea sinulle töitä kysymättä ja yllättäen?

ja vielä

e) tunnetko yhtään ainutta ihmistä politiikan ja hallinnon ulkopuolelta, sellaista, joka on aivan normi tavisduunissa ja elää ihan normitavid arkea?

Vierailija
17/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoja tekosyitä kaikki. Puolison kanssa ei ole pakko asua, talonsa voi vaikka lahjoittaa pois ja Helsingissä käydään töissä riihimäkien ja järvenpäiden takaa, missä on halvat asunnot.

Jokaisen ensimmäinen velvollisuus on itsensä elättäminen. Sitten tulevat mukavuuskysymykset.

Mitä järkeä hankkia halpa asunto Jörvenpäästä tai Riihimäeltä kun matkakulujen kanssa se tulee yhtä kalliiksi tai jopa kalliimmaksi kuin koti lähempää? Lisäksi tulee vielä monta tuntia työmatkoihin joka päivä.

Vierailija
18/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko yhtään ainutta ihmistä, joka EI halua olla poliitikko ja jos et niin miksi et tunne?

Vierailija
19/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on perhe ja pienet lapset sekä miehell työ, ei siitä niin vain muuteta työn perässä.

Vierailija
20/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tunnen vain sellaisia, joita kiinnostaa työ, joihin heillä on edellytyksiä JA eivät ole tulleet valituksi, koska on liikaa hakijoita. 

Kenelläkään tuntemistani työttömistä ei ole niin isot tuet, että ne riittäisivät hyvin elämiseen. Jokainen heistä haluaisi töihin. Jopa se, jonka olisi kuulunut olla jo muutama vuosi sairaseläkkeellä.

Sinulla on todella erikoinen tuttavapiiri. Poimivat ja metsästävät itse ruokansa, saavat tutuilta vaatteensa tai varastavat ne, ja asuvat ilmaiseksi jossain vai? 

Toinen vaihtoehto. Tuttusi ovat hyvin nuoria, asuvat vanhempiensa luona ja saavat ilmaiseksi sapuskat ja vaatteet, ja käsittävät että tuet ovat taskurahaa?

Kolmas vaihtoehto. Olet keksinyt uuden kulman provoiluun.