Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisen joka ei saa työtä vaikka kuinka etsii? Kaikki minun tuntemat työttömät ovat työttömiä koska

Vierailija
17.12.2023 |

a) ei kannata mennä töihin, tuet niin hyvät

b) ei halua tehdä tarjolla olevia töitä

c) ei saa sellaista työtä mitä haluaisi tehdä

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä hankkia halpa asunto Jörvenpäästä tai Riihimäeltä kun matkakulujen kanssa se tulee yhtä kalliiksi tai jopa kalliimmaksi kuin koti lähempää? Lisäksi tulee vielä monta tuntia työmatkoihin joka päivä.

Käy jonakin aamuna paikallisjunassa kyselemässä. Se on täynnä työmatkalaisia.

Vierailija
42/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hakijamäärät ovat ainakin mukamas kuulemma suuria, mutta kun me juuri haettiin työntekijää firmaan, niin tuli kokonaiset 5 hakemusta, joista 2 oli täysin luokattomia ja loputkin 3 täynnä todella pahoja kirjoitusvirheitä, yms... ja tämä paikka olisi ollut vakituinen ja työ alkaa kotoa firman autolla. Firma myös valmis kouluttamaan ja tärkein taito olisi asenne. 

Että ei kyllä tunnu siltä, että Suomen sadattuhannet työttömät todella haluaisivat töihin. 

Todella surullista.

En valitettavasti voinut hakea, koska minulla ei ole ajokorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkujen jälkeen olet hyvin vähän aikaa työmarkkinoille kelpaava ihminen. Mikäli et äkkiä saa uutta työpaikkaa, niin nuoremmat ikäluokat menevät nopeasti ohi. Sitten ammattitaitosi on auttamatta vanhentunut. Ongelma on hankala, jos ammatinvalintasi oli aikoinaan tismalleen oikea. Sitten pitäisi nopeasti vaihtaa alaa. Siellä tulet vielä enemmän takamatkalta muihin nähden. Toisen alan hommiin ei vaan voi hypätä noin vain. Työtahti on sevverran rankka eikä työporukka välttämättä ymmärrä, että olet hitaampi. Vielä pahempi, jos on ikää. 

Vierailija
44/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itseni. En saa töitä, koska olen syyllistynyt törkeään rikokseen edellisessä työpaikassani. Rikoksen löytää hyvin helposti googlettamalla minut ja minun nimisiä on olemassa vain yksi. Oikeuspsykiatrian erikoislääkäri pitää minua hengenvaarallisena ja työkyvyttömänä, mutta niin vain olen työtön työnhakija ja kelalta ei myönnetä edes sairaslomaa, joita lääkärit kirjoittaneet. 

Vierailija
45/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän itseni. En saa töitä, koska olen syyllistynyt törkeään rikokseen edellisessä työpaikassani. Rikoksen löytää hyvin helposti googlettamalla minut ja minun nimisiä on olemassa vain yksi. Oikeuspsykiatrian erikoislääkäri pitää minua hengenvaarallisena ja työkyvyttömänä, mutta niin vain olen työtön työnhakija ja kelalta ei myönnetä edes sairaslomaa, joita lääkärit kirjoittaneet. 

Vaihda nimeä.

Vierailija
46/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. 58-vuotias mies, ei koulutusta, tehtaassa koko ikänsä kunnes irtisanottiin. Nyt työttömänä muutaman vuoden. Ei kukaan ota töihin mihinkään. Sama kohtalo suurella osalla työkavereita. Nuorimmilla sentään jotain mahdollisuuksia. 

Olitko vihreä kuula-linjastolla?

Vierailija
47/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hakijamäärät ovat ainakin mukamas kuulemma suuria, mutta kun me juuri haettiin työntekijää firmaan, niin tuli kokonaiset 5 hakemusta, joista 2 oli täysin luokattomia ja loputkin 3 täynnä todella pahoja kirjoitusvirheitä, yms... ja tämä paikka olisi ollut vakituinen ja työ alkaa kotoa firman autolla. Firma myös valmis kouluttamaan ja tärkein taito olisi asenne. 

Että ei kyllä tunnu siltä, että Suomen sadattuhannet työttömät todella haluaisivat töihin. 

Todella surullista.

Eli siivoustyö. En suosittele. 

Vierailija
48/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut työpaikkoja aktiivisesti. Siis sekä määräaikaisia että vakituisia, joissa tarjotaan täysiä tunteja. Hakijoita on yleensä ollut pari sataa per paikka. Todella monet firmat eivät vastaa hakemuksiin mitenkään. Itse hakevat tyyppejä "hyvällä asenteella". Mun mielestä tuollainen vastaamattomuus on osoitus aika hemmetin huonosta asenteesta.

Vierailija
49/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. He kaikki ovat koulutettuja keski-ikäisiä. Vähemmän koulutetut tuntuvat työllistyvän nopeammin ja helpommin, vaikka tilastot sanovat muuta. Koulutus ei kannata, mutta eipä sitä tehtyä saa tekemättömäksi.

Vierailija
50/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihan korkeasti koulutettujakin jotka ei saa töitä. Ja olleet työttömiä 8 vuotta ainakin. Kaverini on paperiprosessin hoitajana ollut paperitehtaalla mutta ei saa enää töitä kun tehdas meni konkkaan. 

Vierailija
51/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ihan korkeasti koulutettujakin jotka ei saa töitä. Ja olleet työttömiä 8 vuotta ainakin. Kaverini on paperiprosessin hoitajana ollut paperitehtaalla mutta ei saa enää töitä kun tehdas meni konkkaan. 

Minä tunnen erityisen paljon juuri korkeakoulutettuja työttömiä. Ovat työttömiä siksi, kun niin monet hommat eivät sovi heidän arvolleen.

Vierailija
52/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen korkeasti koulutettu. Olen tehnyt monelaisia töitä kuten puutarhatöitä, myyntityötä, olin festareilla töissä ja leirintä alueellakin olen ollut töissä kesäisin. Olin lastenkodissa töissä myös ja vielä rakennusfirmassa.

Nykyään tuntuu ettei sitten kelpaa mihinkään. Olen hakenut kelaan töihin mutta hiljaista on.

Vierailija
53/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista.

Eli siivoustyö. En suosittele. 

Mä tein sitä päivän. Seuraavan yön kärsin niin kovasta migreenistä, etten pystynyt nukkumaan. En olisi ollut ajokunnossa enää seuraavan päivän iltapäivänä, joten oli pakko lopettaa työ.

Jos löydätte mulle työn, joka sopii yhteen tämän kroonisen migreenin kanssa, niin menen ilomielin vaikka heti!

Vierailija
54/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan terve keski-ikäinen, oon vaan se joka jää aina toiseksi valinnoissa. Vähän masentavaa.

Vierailija
55/55 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen erityisen paljon juuri korkeakoulutettuja työttömiä. Ovat työttömiä siksi, kun niin monet hommat eivät sovi heidän arvolleen.

Mä olen kyllä hakenut ihan kaikenlaisia töitä koulutuksestani huolimatta. Yleensä en ole tullut valituksi. Pari kertaa on tärpännyt, mutta vuokrafirma on potkaissut ulos ekan sairausloman jälkeen. Eli vain täysin terveet ja 100 % viruksille vastustuskykyiset kelpaavat noihin suorittavan tason töihin, muut laitetaan ulos samantien.