Millä summalla te ostatte teinille joululahjoja?
Kommentit (41)
Noin 200 euroa. Sisältää osan rahana kun säästää autokoulua varten, sit saa vaatetta ja suklaata.
Rikkaitten kokoontumisajot. Jaahas.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaitten kokoontumisajot. Jaahas.
Rikkaasta en tiedä, säästäväinen ja talos hallinnassa ennemmin. Just tein ens vuoden budjetin, yhteiset menot 700 ja ruoka, kummankin omat laskut mukaan niin 2100. Kolmisen tonnia jää ruokaan ja satunnaisempiin menoihin, kuten teinin joululahjoihin joka kk. Just oli iltapulussa itkua kun 7000 nettotulot ei riitä mihinkään... Kannatti päätyä yhteen pihinpuoleisen miehen kanssa, niin ei ole tuollaisia ongelmia.
Ei ole omia lapsia, joululahjakeräykseen annoimme noin 150 e arvoisen lahjan.
Kylläpä ostelette kalliita lahjoja. Mahtaa teinin hymy hyytyä kun menee töihin ja tajuaa et rahat ei juurikaan riitä ylellisyyksiin. Tai sit ei jos edelleen makselette.
Vierailija kirjoitti:
😳😳😳 Aion laittaa 50 € teinin tilille. J**sus sentään. Siis mitä te ostatte monella sataa euroa??????
No minä oon tuo 300-400eur. Ostettiin pelinäyttö, joka maksoi reilun 200eur, muistaakseni 239eur, huppari 69eur ja 50 eur lahjakortti urheiluliikkeeseen. En pidä tätä mitenkään överinä. Teini ei toivonut mitään. Kaksi keskituloista vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
😳😳😳 Aion laittaa 50 € teinin tilille. J**sus sentään. Siis mitä te ostatte monella sataa euroa??????
17v pojalle tabletti, 2kpl merkki collegepaitoja, hiusfööni, suklaata, huonetuoksua, Fiskarsin sakset, 3prk tiettyä toivottua hiusvahaa, saattoi olla muutakin mitä en just muista.
Joku 300-500€ on aika tavallinen summa vuosittain.
Ainakin 400e menee. Eipä tuolla summalla ihan hirveästi nykyään enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ostelette kalliita lahjoja. Mahtaa teinin hymy hyytyä kun menee töihin ja tajuaa et rahat ei juurikaan riitä ylellisyyksiin. Tai sit ei jos edelleen makselette.
Mun 16v sanoi keväällä valitsessaan vaatteita, ett täytyy ostaa nyt kun me maksetaan, että opiskelijana oo enää varaa goretexiin. Että ei ne pienet tulot tule yllätyksenä ja toisekseen osaa lukea palkkataulukoita yhdessä yhteisvalintaoppaan kanssa.
Ja siis tuolla 400e saa hupparin, tuoksun, yhden 60e lahjakortin ja pari pikkulahjaa(suklaata ja hygieniatarvikkeita). Voi niitä aikoja kun pystyi ostamaan leluja lahjaksi.
Puhuimme juuri eilen vaimon kanssa ettei teini vain ole kuullut meidän rahakeskusteluja. Kertoi jo aiemmin ettei varsinaisesti tarvitse mitään erityistä joululahjaksi. Hygieniatuotteet yms riittäisi. Mainitsi että ostaisi itse mielummin että tulee varmasti oikeat joten rahaa vähän tassuun. Joskus kun mennyt hankinta hieman pieleen. Vaatteita ei kuulema nyt tarvitse. Teini käy jonkin verran töissä joten pienesti on omaakin rahaa aina käytössä. Viimeksi osti uuden kännykän omilla rahoillaan.
Ei meillä kauheasti ylimääräistä mutta teini on kuitenkin ainoa jolle ostamme joululahjoja. Annamme ehkä 200 euroa. Voi käyttää miten haluaa. On suht tarkka rahoistaan koska ostaa aina sen mitä tarvitsee tai säästää isompaa ostosta varten. Myssyyn ei rahojaan tuhlaa esimerkiksi.
Tuli palkkaa 1800e tilille. Yhdestä lapsesta tulee vielä lapsilisä, mut alle 2000e jää kuukauden tulot. Teinejä kolme. Säästöjä käyttäen noin 200e/lapsi menee tämä joulu. Enempää en raaski vaikka periaatteessa mahdollisuus olisi. Hintojen nousu ja pieni palkka vaikuttaa.
Minun (äidin) ostamat lahjat on n.150e. Lisäksi tulee lahjoja isältä ja sukulaisilta, yleensä yhteissumma kohoaa kyllä jonnekin 600e.
Kahden teinin lahjoihin 300-400 €. Ei olla hyvätuloisia ja toiveetkin maltillisia esim. hajuvesi, laukku, sisustusjuttuja.
Olen hivenen häkeltynyt näistä summista. Olemme hyvätuloinen perhe ja teinien lahjoihin menee noin 200 e, ehkä vähän yli, kun laskee mitkä kuuluvat vielä elatusvelvollisuuteen (vaatteethan ovat elatusvelvollisuutta, ei tietty tarvitse olla "merkkilisää".
Kuinkakohan moni ostaa luotolla lahjat.... No maksettavahan nekin on.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan moni ostaa luotolla lahjat.... No maksettavahan nekin on.
Tämän ketjun satasia hassaavista aika moni.
100-200 lahjakortit + jotain meikkejä yms pientä.
Pistää säästöön. 50 € on ihan hyvä määrä lahjaksi.