Voiko tällainen sairaus muka vetää näin huonoon kuntoon?
Eräällä tutullani on puhjennut joku harvinaisempi autoimmuunitauti, johon ei ole vielä saanut lääkitystä. On ihan puhki, valittaa olevansa todella väsynyt ja kärsivänsä kivuista. Ei jaksa tehdä juuri mitään. Ulkoisesti on ihan raadon näköinen nykyisin, hiukset roikkuu pitkin päätä ja naama on vanhentunut lyhyessä ajassa ihan hirveästi. Voiko muka tuollainen pikkusairaus vetää noin huonoon kuntoon? Epäilen, että kerää vaan sairaudellaan sääliä.
Kommentit (22)
Mitä luulet autoimmuunisairauden aiheuttavan?
Mikä pikkusairaus? Minulla meni kilpirauhanen sekaisin ja olin kyllä ihan elävä kuollut sen takia.
Vierailija kirjoitti:
No korkeintaan vähän huonoa oloa. Onhan noihin lääkkeet. Eiköhän kohta ole ihan 100% kunnossa.
Ap
Ap. Tauti on vakava. Toivottavasti löytyy lääke.
Toivottavasti aloittaja itse sairastuu. Katsos karma opettaa tuomalla sen mitä muille annat.
Voi. Monet jopa kuolee sairauteen.
Niin että naama vanhentunut ihan halusta kerätä sääliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No korkeintaan vähän huonoa oloa. Onhan noihin lääkkeet. Eiköhän kohta ole ihan 100% kunnossa.
Ap
Tutun sairauteen varmaan löytyykin lääke, muttei sinun idiotismiisi !!
Minulla on reumasairauksiin luokiteltava autoimmuunisairaus. Voin sanoa, että ei ole mikään pikkujuttu ja olin aidosti aivan järkyttävän kipeä, ennen kuin saatiin lääkitys jotenkin kohdalleen. Ulospäin ei ehkä toiset tajua, miten vakavia tällaiset sairaudet on. En siksi menisi arvostelemaan toisen vointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä tarvitsisit lääkkeitä päässäsi olevaan sairauteen.
Jotkut autoimmuunitaudit kuten vaskuliitit, SLE tai autoimmuunienkefaliitti voi tappaa. Mut koko aloitushan oli silkkaa provoilua.
Täällä vastaavia tapauksia,
Kun tajuatte että viesti on pahantahtoista provoilua niin älkää lähtekö siihen mukaan. Ilmianto riittää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti aloittaja itse sairastuu. Katsos karma opettaa tuomalla sen mitä muille annat.
onko tuo vähän kuin halla ahon juttu vassurille että toivoisi että se raiskattaisiin matun toimesta
0/5
Paitsi että on kyllä oikeastikin olemassa ihmisiä jotka ajattelee noin. Mutta ne ei avaudu täällä vaan hylkää ystävänsä ja vaihtaa ne parempiin.
No ei taida sitten olla pikkusairaus.
Autoimmuunisairaudet ovat elinikäisiä sairauksia. Joskus saattaa mennä aikaa, että lääkityksen saa kohdalleen ja senkin jälkeen voi olla lääkkeiden kanssa jatkuvaa säätöä.
T DM1
Tää on taas joku edistyneempi rybo tai takkupelle.
Jos olet tosissasi, etkä provo:
Sinulla ei selvästi ole mitään käsitystä tuollaisista sairauksista. Kaikki sairaudet eivät myöskään näy ulospäin eli ei siitäkään voi päätellä mitään.
Sinäkö olet joku lääkäri arvioimaan toisen vointia?