Vaaleanpunainen lääkeliemi 70-luvulta
Muistaako kukaan 70-luvulta sitä vaaleanpunaista lääkelientä, jota lapsille annettiin? Mikä sen nimi oli?
Kommentit (46)
Muistan saaneeni sitä, maistui makealle. Valitettavasti en muista nimeä. Oli sellaista paksua vaaleanpunaista ruskeassa lasipullossa.
Oliko se jotain mansikan makuista vielä?
Muistan, penisilliiniä se oli, v-pen mega ehkä?
Se oli penisilliiniä mutta nimeä en muista.
Penisilliini. Kauppanimeä en muista. Ruskeassa lasipullossa vaaleanpunaista litkua, jota äiti annosteli mukana tulleella mittalusikalla. Kaipa se aikuisille markkinoitiin jotenkin makeana, että sitä on helppo saada lapset syömään, mutta ihan helvetin pahaa se oli.
Ei ole mansikkaa nähnytkään, maku oli lääkemäisen kitkerä, väri luultavasti vain lapsille huijaukseksi.
Tuli ihan maku suuhun kun luin näitä. Olin 80-luvulla korvatulehduskierteessä vuosia ja ällöttävä kefolor tuli liiankin tutuksi.
Minä tykkäsin siitä. Kvillaa sai päälle.
Vierailija kirjoitti:
Amorium, oli penisilliini.
Korjaan Amorion.
Mutta muistaako kukaan väritöntä lähinnä lakritsan makua muistuttavaa yskänlääkettä, pullon paketissa oli yrttien kuvia. Sääli, ettei muista nimeä, sillä lähti yskä kuin yskä. Reseptilääke
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäsin siitä. Kvillaa sai päälle.
Kvilla oli hyvää.
Lunerin. Sitä oli myös ainakin vielä 90- luvun alussa, jolloin oma lapseni oli pieni ja kärsi korvatulehduksista.
Vierailija kirjoitti:
Mutta muistaako kukaan väritöntä lähinnä lakritsan makua muistuttavaa yskänlääkettä, pullon paketissa oli yrttien kuvia. Sääli, ettei muista nimeä, sillä lähti yskä kuin yskä. Reseptilääke
Rinomar?
muistan sen lakritsin makuisen yskänlääkkeen oli hyvän makuista.
Muistan ja tykkäsin. Jotain penisiliiniä se oli.
Korvatulehduksiin join kymmeniä penisilliinikuueja. Oli kauheeta vaaleanpunaista nestettä.