Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaleanpunainen lääkeliemi 70-luvulta

Vierailija
17.12.2023 |

Muistaako kukaan 70-luvulta sitä vaaleanpunaista lääkelientä, jota lapsille annettiin? Mikä sen nimi oli?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 90-luvun alussakin annettu munuaistulehdukseen ainakin jotain tuollaista. Oli makeaa.

Vierailija
22/46 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan valkosuklaaseen lisättyä D-vitamiinia?

Tuote oli nimeltään Jekovit ja sai yhden suklaapalan ottaa päivässä. Oli todella hyvää. Sitä säilytettiin jääkaapissa.

Näin 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen vaaleanpunaisen antibiootin. Ruiskulla annosteltiin, meidän keittiön katossakin oli vaaleanpunainen läikkä :D

Vierailija
24/46 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki penisilliini, Kvilla, fluoritabletit ja läpikuultavat D-vitamiinihelmet oli 80-luvun alkuvuosina eletyn lapsuuden kulmakiviä. Ja tietysti punainen jaffa sekä kalanmaksaöljy.

Melkein terve aikuinen noista huolimatta olen.

Vierailija
25/46 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä litkusta tuli myös jossain vaiheessa toinen yhtä maukas vaihtoehto: esanssi-ananas... 

Vierailija
26/46 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lunerin. Sitä oli myös ainakin vielä 90- luvun alussa, jolloin oma lapseni oli pieni ja kärsi korvatulehduksista.

Lunerin oli nuhalääke eikä vaaleanpunaista. Se oli myös hyvää toisin kuin penisilliini.

Vierailija
27/46 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan sen vaaleanpunaisen antibiootin. Ruiskulla annosteltiin, meidän keittiön katossakin oli vaaleanpunainen läikkä :D

Tosiaan ne muoviset ruiskutkin, pinkki lääke näkyi niistä hyvin läpi. Outoa miten voi tulla nostalgiseksi jostain tällaisestakin! Äiti antoi pinkkiä lääkettä ja varis-yskänlääkettä, oli turvallista ja jopa jotenkin mukavaakin siinä sairastaa viltin alla. 

Vierailija
28/46 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penisilliiniä ainakin mulla se oli - enkä voi juda noita energiajuomia, joku niistä maistuu täsmälleen samalle. Olisko red bull?

Vierailija
29/46 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan ne muoviset ruiskutkin, pinkki lääke näkyi niistä hyvin läpi. Outoa miten voi tulla nostalgiseksi jostain tällaisestakin! Äiti antoi pinkkiä lääkettä ja varis-yskänlääkettä, oli turvallista ja jopa jotenkin mukavaakin siinä sairastaa viltin alla. 

Juu kipeänä oli kivointa se, kun äiti kerrankin leikki kanssani. Muulloin hänellä ei ikinä ollut aikaa.

Vierailija
30/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuin Hota-pulverin

Vierailija
31/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se vihreä mahalääke oli 70-luvulla, jota annettiin lapsille. Ihan hirveän pahaa. Mummolassa sai joskus Pervetiniä, kun oli pää kipeä. Ei ollut kyllä sen lääkkeen jälkeen.

Vierailija
32/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut rinomar, tuo yskänlääke. 

Vierailija
33/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä rakastin tuota litkua. Lapsena olin onnesta soikeana kun tuota sai.

Aikuisena olen juonut salmiakinmakuista yskänlääkettä (NAM!) Ja myös jotain lakritsin makuista. Tykkäsin niistäkin ihan tosi paljon, harmi että mulle riittää lyhyt kuuri, voisin juoda koko pullollisen!

Vierailija
34/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä lääkettä. Meinasin aina oksentaa.

Vierailija
35/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä oli jo 60-luvun puolivälissä. Pidin koska yhdistin sen ajatukseen paranemisesta. Penisilliiniä se oli ja joku sanoi kai sen nimenkin oikein, A:lla alkava, en tosin osannut lukea parivuotiaana mutta se sanottiin ääneen. Ehdin saada sitä vain muutaman kerran, tulin allergiseksi. Ja kyllä, minulla on supermuisti.

Vierailija
36/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 lisää: aine oli ruskeassa lasipullossa.

Vierailija
37/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambina

Vierailija
38/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyi ihan hirveää penisilliiniä oli🤮 Se vaaleanpunainen värikin ravostutti kun oli tottunut että sen väriset asiat on hyviä ja ihania kuten ruusut, rusetit, prinsessamekot, sydämet jne. Sain sen jälkeen aina lääkekarkkeja. Afrikan eläimiä tai nallekarkkeja. Vieläkin ostan joskus sen tyyppisiä jellykarkeja lohdukkeeksi😆

Vierailija
39/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-pen mega.

Vierailija
40/46 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin siitä. Kvillaa sai päälle.

Sama, ei maistunut yhtään pahalle (oikeasti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä