Mistä tunnistaa epätoivoisen kumppaninetsijän?
Jos joku etsii ns epätoivoisesti kumppania, mistä tällaisen ihmisen sitten treffeillä tai deittisovelluksessa tunnistaa? Aina kuulee sitä, että vaikkapa kumppania epätoivoisesti etsivä nainen ihan vetää puoleensa sitten niitä huonoja miehiä, jotka ovat vaan helpon piparin perässä.
Miten se epätoivoisuus näkyy tai kuuluu?
Kommentit (22)
Kai ihmiset vaan aistii sen jotenkin. Pitäisi siis ennemminkin keskittyä epätoivoisuuden poistoon kuin sen peittely-yrityksiin.
- Tilanteeseen nähden liian suuret ilmaisut. Esimerkki: "Me kuulutaan yhteen, oot parasta, mitä mulle on koskaan tapahtunut!" -tokaisu ensitreffeillä.
- Surkuttelee jatkuvasti itseään ja huonoa tuuriaan deittirintamalla. On uhriutuva, passiivis-aggressiivinen ja mutisee, että "säkin varmaan jätät mut ku oon tämmönen" mulkoillen sinua samalla möksähtäneen koiranpennun näköisenä.
- Ylimiellyttäminen ja teeskentely. Jos sinä sanot tykkääväsi Quentin Tarantinon leffoista, hän on heti samaa mieltä kanssasi. Jos mainitset tykkääväsi jostain tietystä suklaasta, hän on heti seuraavana aamuna kotiovesi takana mukanaan rasiallinen juuri tätä suklaata. Ylimiellyttämis-/esittämisvaihe ei yleensä kestä kovin kauaa, koska on oikeasti rankkaa teeskennellä olevansa jotain, mitä ei oikeasti ole. Vastapainona väsymisen koittaessa lipsahdus toiseen ääripäähän: kaikki, mitä teet ja sanot, mistä tykkäät ja mistä et on noloa, tyhmää, naurettavaa, naisten kotkotuksia ja ties mitä typerää.
- Epärealististen haavekuvien kehittely, projisointi ja niistä jankkaaminen sinulle. Jos olet tyyliltäsi enemmän farkut ja tennarit -tyylinen käytännön ihminen ja treffikumppani huokailee sinun olevan hänen oma hauras satuprinsessansa, niin kiristä tennarinnauhat ja juokse.
- Puheista kuulee, että kaverit ovat kaikki pariutuneet ja äitikin kyselee heilan perään. Ei vaikuta olevan kiinnostunut sinusta ihmisenä eikä oikeastaan deittailusta muutenkaan, mutta haluaa vain jonkun, koska kaikilla muillakin on. On laimea, välinpitämätön ja etäinen mutta pillastuu heti, jos ilmaiset, että hän ei vaikuta olevan kiinnostunut sinusta ja että haluat lopettaa tapailun sen takia.
Jos hän lähettelee viestejä yhtenään. Jos hän heti alkaa puhua yhteenmuutosta.
Minun ainakin olisi helpompi lähteä suhteeseen "epätoivoisen" kanssa. Ehkä kokisin silloin, että riitän omana itsenäni eikä minun vaadittaisi olevan toisenlainen tai odoteta jotain elintason nostoa tms.
Tuntisin, että minuun tyydytään eikä etsitä parempaa. Tyydytään siis positiivisessa merkityksessä.
m43
Kai ihmiset vaan aistii sen jotenkin. Pitäisi siis ennemminkin keskittyä epätoivoisuuden poistoon kuin sen peittely-yrityksiin.
-😂😂😂
Jotenkin vie romantiikkaa hommasta pois. Eräs nainen on itseeni kuulemma kovin ihastunut ja olisi valmis sen paremmin tuntematta perustamaan perheen. Varmaan juu ihan ok tyyppi, mutta haluaa ilmeisesti vain lapsia ja tämä ei ole paras lähtökohta parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on äpäriä entuudestaan
nämä ei ole luotettavia muutenkaan ja niiden kanssa ei kannata toivoa pitkää parisuhdetta
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisemmin se epätoivoinen on neljääkymmentä lähestyvä lapseton mies tai nainen, joka haluaa äkkiä löytää vaan jonkun lapsentekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä ei ole luotettavia muutenkaan ja niiden kanssa ei kannata toivoa pitkää parisuhdetta
Onko sulla jotain traumoja näistä? 😂
vai oliko äitisi sellainen?
Musta tuntuu, että etäpätoivoiset kumppanin hakijat yleensä haukkaa paskaa siksi, että heillä ei ole kovin kummoisia kriteerejä suhteelle. Kun joku vähän kiinnostuu ja osoittaa jotain laimeaa ajanviettohalua, niin siihen tarraudutaan kuin viimeiseen oljenkorteen eikä pohdita, että mitä nyt oikeasti tunnen tämän ihmisen kanssa. Onko oikeasti hyvä olla, vai olenko tässä vain siksi, että en halua olla yksin?
Aina sanotaan, että kumppanin saa, kun alentaa kriteerejä. Mulla on ihan päinvastainen näkemys. Nimenomaan kriteerejä pitää nostaa, jos on taipumusta joutua huonoihin suhteisiin. Ei kannata tähdätä liian alas.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Minun ainakin olisi helpompi lähteä suhteeseen "epätoivoisen" kanssa. Ehkä kokisin silloin, että riitän omana itsenäni eikä minun vaadittaisi olevan toisenlainen tai odoteta jotain elintason nostoa tms.
Tuntisin, että minuun tyydytään eikä etsitä parempaa. Tyydytään siis positiivisessa merkityksessä.
m43
Saan kiinni mitä tarkoitat! Itsellä ainakin huono itsetunto aiheuttaa tunteita, että en riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain traumoja näistä? 😂
vai oliko äitisi sellainen?
ei yh-mammoista pikaisen seksin lisäksi muuta saakaan kuin traumoja
Kaffebulla kirjoitti:
Musta tuntuu, että etäpätoivoiset kumppanin hakijat yleensä haukkaa paskaa siksi, että heillä ei ole kovin kummoisia kriteerejä suhteelle.
Aina sanotaan, että kumppanin saa, kun alentaa kriteerejä. Mulla on ihan päinvastainen näkemys. Nimenomaan kriteerejä pitää nostaa, jos on taipumusta joutua huonoihin suhteisiin. Ei kannata tähdätä liian alas.
Hyvä analyysi.
Treffeillä sellainen tietynlainen hermostuneisuus. Kaikkia jännittää, mutta noilla on "tätä ei saa nyt tyriä" -meininki.
Epätoivoisilla on kaikissa mahdollisissa sivustoissa profiili ja he pyrkivät heti treffeille kylmiltään.
Jankuttaa jatkuvasti kuinka haluaa lapsia. Tinderissä näitä pyörii vaikka ikää on melkein 50 v. Joka toinen lause on että haluan siis lapsia mutta voin pitää hauskaa sitä ennen. Etsii siis vain lapsentekokonetta.
Hirveästä kiireestä tunnistaa epätoivoisen.
Esimerkiksi, jos on suhde hiljattain päättynyt eroon tai vaikka kuolemaan, niin on jo uusi pian haussa, kun ei osata olla yksin tai ilman seksiä tm.
Kun ihminen on epätoivoinen, niin siihen on aina myös joku syy, mikä sen epätoivon aiheuttaa. Ja yleensä se on jonkun asian puute. Puute taas ajaa yleensä liialliseen hoppuiluun, kun ihminen ei kerran pärjää ilman sitä, mitä ilman on jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Jankuttaa jatkuvasti kuinka haluaa lapsia. Tinderissä näitä pyörii vaikka ikää on melkein 50 v. Joka toinen lause on että haluan siis lapsia mutta voin pitää hauskaa sitä ennen. Etsii siis vain lapsentekokonetta.
Joo, nää on näitä nuoruuteensa jämähtäneitä, täydellisesti irti realiteeteista olevia ikuisia poikamiehiä joita kukaan ei ikinä tule huolimaan. Nuoremmat nauraa päälle ja samanikäiset tunnistaa luuserin.
Oho, luulin että täältä tulisi pettämättömät analyysit hetkessä.
Kysyn koska epäilen että olen vähän epätoivoinen itse, ja olisi kiva tietää mitä asioita välttää jotta ei antaisi sitä epätoivoista kuvaa itse 😄