Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 v ollut poissa työelämästä, nyt luultavasti työllistyminen edessä, en edes muista miten työhakemus tehdään

Vierailija
17.12.2023 |

kaikki ahdistaa ja stresaa. pelkään että nolaan itseni. Sairastan myös sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Voitteko auttaa

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Sama aika ja olen mennyt askel kerrallaan. Hain keikkatyötä. Joka ikinen askel on ollut hermoja raastavaa ja omien pelkotilojen kohtaamista. Nyt vain pitäisi uskaltaa painaa hyväksy nappia tarjottuun keikkaan. Sen jälkeen pitää mennä sinne. Tiedän, että jännittäminen ja ahdistus loppuu kun vain menen sinne sen yhden kerran. Loput sitte hoituu itsestään. Yritän muistaa mitä psykologini sanoi, että arvostan muita ihmisiä liikaa ja liian vähän itseäni. Minun pitää oppia katsomaa ihmisiä vähän niin kuin ne olisi tyhmempiä kuin minä.

Jep jep.. Mitä esim sanoa haastattelussa miksi on ollut noin pitkään työtön? Voiko sanoa suoraan että ollut mielenterveysongelmia koska senhän takia olen ollut työtön..

Terveydentilasta ei saa kysyä edes huijaten

Prle näitä lainauksia!

Mutta asiaan: Eihän kukaan kirjakieltä PUHU vaan puhekieltä. Työtehtävästä riippuen jossakin kelpaa mainiosti Rauman murre tai somali, jossakin toisessa vaaditaan hyvää suomea ilman mitään korostusta.

Vierailija
22/24 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiin poissaoloihin voi sanoa, että olen ollut pois perheasioihin liittyvien syiden vuoksi, mutta en nyt halua tarkemmin kertoa, kun koskee muita ihmisiä. Eli vihjaat olleesi omaishoitaja tai hoitaneesi lapsia tms. arvostettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Pystyt siihen. 

Vierailija
24/24 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pois työelämästä 8 vuotta. Se olisi jäänyt alle 7 vuoteen, mutta koronan takia ei saanut päivähoitopaikkoja, joten työttömyys piteni.

Työpaikkoja on helpposaada, varsinkin kun on akateeminen tutkinto ja on valmis tekemään myös omaa koulutusta sivuavia töitä