Asumistukea saavan YH-äidin luona oli vieras mies
Tuskin ilmoitti Kelaan, että majoittaa miestä asunnossaan johon saa asumistukea, jotta tukea olisi voinut
leikata sen päivän osalta. Entä taloyhtiö, hän maksaa vedestä kolmen henkilön kulutuksen verran, mutta tuo mies vieras kulutti vettä neljännen henkilön osuuden verran.
Raivostuttaa nämä asumistuen väärinkäyttäjät, kai tekin teette heistä aina ilmoituksen Kelaan?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Saako ilmiantamisesta palkkion? Selvää käteistä?
Paljonko maksetaan? Voisin myös käräyttää pari ns.yksinhuoltjaa jossa mies asuu edelleen kotosalla ja vaimo saa yksinhuoltajalisät samaan aikaan, jatkunut jo monta vuotta. Paljonkohan näitä "köyhiä" suomessa on.
Miksi et käräytä? Tuohan taas meiltä muilta pois. Ketuttaa maksaa 30k vuodessa veroja ja sen kerran kun tarvii, niin eipä saa palvelua.
Kannattaa olla todella varma asiastaan. Muuten pääset itse maksumieheksi. Mulla esim käy mun henki koht avustaja päivittäin, auttaa kotitöissä ja siivouksessa sekä kaupassa käynnissä. Asuu ihan omassa asunnossaan. Että sinuna miettisin kaksi kertaa, sinustakin voi tehdä rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Olet ap yhtä säälittävä kuin ennen vanhaa vesilaskun kyttääjät kuinka monta on ilmoitettu ja paljonko vieraita majoitetaan.
Tämäpä ei uusissa asunnoissa haittaa, koska on vesimittarit. Sun varmaan kannattaa pysyä niissä vanhoissa.
Meillä mies ei oo kirjoilla mun luona, vaikka käytännössä asuu täällä. Ite oon työssäkäyvä kahden lapsen vuoroviikko vanhempi, mies on tällä hetkellä työtön ilman virallista asuntoa. Oon kyllä miettiny, et pitää kohta ottaa se ihan kirjoille tähän, mutta meidän kohdalla se tarkottaa tukien lisääntymistä, koska hän on työtön. Oon kuitenki halunnu odottaa, että se sais töitä ensin.
Vierailija kirjoitti: Pidetään huolta toinen toisistamme, niin kukaan ei pääse käyttämään meidän yhteisistä varoista maksettuja sosiaalisia etuisuuksia väärin. Naapurien väärinkäytökset voi kirjata ylös vihkoon.
Excel-taulukko tietokoneella on vakuuttavampi kuin tuherrukset vihossa. Pikku vinkki.
Tuntuu hienolta, kun ihmiset vielä välittävät naapureistaan. Naapuri paralle voi koitua tukien takaisinmaksu velvollisuus, ja mitä aikaisemmin hän lopettaa tukien väärinkäyttämisen, sitä vähemmän hänelle kertyy maksettavaa.
Oletteko muuten huomanneet, miten taloyhtiön roskiksiin viedään jätteitä miten sattuu, eikä lajitella niitä kunnolla, maitotölkitkin viedään pesemättöminä suoraan kartonkijätteisiin. Tästäkin saa jatkuvasti olla huomauttelemassa, samoin kenkien pyyhkimisestä rappukäytävän ovensuussa olevaan mattoon, ettei lika leviä koko käytävälle.
Olet ap yhtä säälittävä kuin ennen vanhaa vesilaskun kyttääjät kuinka monta on ilmoitettu ja paljonko vieraita majoitetaan.