Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemiset keski-ikäiset, aiotteko olla töissä sinne seitsemäänkymppiin mitä eläkeikä on?

Vierailija
17.12.2023 |

Huvittaako olla?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Etenin teollisessa työelämässä nopeasti melko korkeisiin johtotehtäviin. Työura katkesi aikanaan yritysjärjestelyihin. Eläkeikään on vielä 10v ja olen ollut pitkäaikaistyöttömänä vuosikaudet, edes haastatteluihin ei pääse.

En takuulla pääse eläkeläisenäkään sen kummemmin töihin, kun nytkään ei ketään kiinnosta. Eläkeläisenä voisin tosin sen työelämän kiireissä keskeneräiseksi jääneen väitöksen tehdä loppuun. Tosin en sen jälkeen edelleenkään pääsisi  sen paremmin töihin.

Nuo osa-aika-/paska-/hanttihommat ei kiinnosta, kun olen niistä aikanaan nimenomaan pyrkinyt pois ja päässytkin, miksei, kun olin niin opiskeluissa kuin työelämän meriiteissäkin aina siellä parhaassa päässä.

Vierailija
22/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä henki lähtee, ennenkuin saavutan 70 vuoden iän, ikävä kyllä. Eläkeuudistajat taitavat olla aika sekaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa ollakin, mutta nyt ensin pitäisi saada se työpaikka.

Vierailija
24/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aio. Olen naisvaltaisella matalapalkka-alalla. Ei mitään etuja tai houkutuksia jatkaa edes eläkeikään saakka. 

Vierailija
25/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan aio. Olen naisvaltaisella matalapalkka-alalla. Ei mitään etuja tai houkutuksia jatkaa edes eläkeikään saakka. 

...eli sinä olet juuri sitä porukkaa, jota halutaankin jatkamaan eläkkeellä.

Nuo hyvin palkatut johtoduunit taas ovat niitä, joihin on jo omastakin takaa kilometrien jono, josta kaikki yli-ikäiset 40+ karsitaan keinolla tai toisella pois ja minne eläkeläisiä ei takuulla haluta etenemisteiden tukkeeksi.Ihan sama, mitä osasi ja kuinka hyvä on tekemisissään.

Vierailija
26/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt eläkkeellä mutta aion jatkaa täysipäiväisesti töitä 3-4 vuotta, jos vain terveys riittää. Sen jälkeen vähennän. Olen nyt 65 v. Työni on fyysisesti kevyttä ja henkisesti palkitsevaa. 

27/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla ja tehdä osa-aikatyötä eläkkeelläkin, jos se on mahdollista. Toivotaan, että terveyttä riittää. 

🇺🇦🇮🇱

28/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Etenin teollisessa työelämässä nopeasti melko korkeisiin johtotehtäviin. Työura katkesi aikanaan yritysjärjestelyihin. Eläkeikään on vielä 10v ja olen ollut pitkäaikaistyöttömänä vuosikaudet, edes haastatteluihin ei pääse.

En takuulla pääse eläkeläisenäkään sen kummemmin töihin, kun nytkään ei ketään kiinnosta. Eläkeläisenä voisin tosin sen työelämän kiireissä keskeneräiseksi jääneen väitöksen tehdä loppuun. Tosin en sen jälkeen edelleenkään pääsisi  sen paremmin töihin.

Nuo osa-aika-/paska-/hanttihommat ei kiinnosta, kun olen niistä aikanaan nimenomaan pyrkinyt pois ja päässytkin, miksei, kun olin niin opiskeluissa kuin työelämän meriiteissäkin aina siellä parhaassa päässä.

Kuulostat tosi ylimieliseltä. Kun sinä olet niin älykäs, niin yhteiskunnan pitää elättää sinua? 

Sinä siellä ylhäisyydessäsi pidät paskaduunareina niitä jotka käy töissä ja maksaa veronsa, joilla sinua elätetään? Tukehdu paskaan!

ai niin, mutta sinähän olitkin provo.

🇺🇦🇮🇱