Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän ÄO:nne?

Vierailija
17.12.2023 |

Kertokaa toki myös koulutustaustaa ja siunattuja älynlahjataustoja

Kommentit (194)

Vierailija
121/194 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole testannut, mutta psykologi epäili, että saattaa olla täydet sata. En kuitenkaan ala vouhkaamaan sillä. Olen taksinkuljettaja.

100 on alle suomalaisten keskiarvon, joka on n. 101,4.

Vierailija
122/194 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole testannut, mutta psykologi epäili, että saattaa olla täydet sata. En kuitenkaan ala vouhkaamaan sillä. Olen taksinkuljettaja.

100 on alle suomalaisten keskiarvon, joka on n. 101,4.

Suomen Mensassa on jäsenenä muutama taksinkuljettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/194 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120, nuorempana 135. Miksi se laskee? Sitä olen miettinyt, että onko joku alkava muistisairaus tai muuta...ikää 40v.

Ne on skaalattu uudelleen ja nykyään sama tulos antaa vähemmän pisteitä.

Tää on jännä. Joskus päälle kakskymppisenä sain 134 mutta nyt parikymmentä vuotta myöhemmin tuloksena 169. En pidä noita testejä muuna kuin viihteenä eikä sillä väliä ole. Älykkäänä eläminen tällä planeetalla on yhtä helvettiä, tyhmempänä olisin onnellisempi. Siksi kai välillä tulee yritettyä sitä itsensä tyhmentämistä.

Vierailija
124/194 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin testeihin voi harjoitella, ja hyvin harva niihin harjoitteleamatta meneekään.

Vierailija
125/194 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se on jonkin verran alle sata. Olen kuitenkin yliopistosta valmistunut. Työelämä on ollut kyllä kivikkoista ja raatelevaa minulle. Olenkohan sittenkin liian vähä-älyinen vaativaan työhön?

Eihän yliopisto vaadi kuin kielipäätä ja keskinkertaisen matematiikan. Keskiverto maisteri on akateeminen amis joka tekee työuransa rutiinitöissä.

Vierailija
126/194 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

118, se mikä unohtuu on lahjakkuuden jakauma. Matematiikassa olin koulussa 8 oppilas. Ehkä pikkuisen keskivertoa parempi. Kielet olivat ja ovat vieläkin minulle vaikeita. Mietin jos olisin syntynyt Amerikkaan. Olisinko pärjännyt paremmin. Kun siellä ei käsittääkseni aivan oikeasti tarvitse työelämässä edetäkseen. Tarvitse osata kuin englantia.

Vierailija
127/194 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeks    ihana elää    en mittaile

Vierailija
128/194 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kengännumero eli 41 ja olen Persu, mestari pressaksi.

Vierailija
129/194 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kun testattiin (ainoa kerta, kun olen käynyt virallisessa Mensan testissä) niin oli 136 tai 138, en enää muista, kumpi. Minulla on kolme akateemista loppututkintoa, joten varmaankin olen keskimääräistä älykkäämpi. En usko, että enää saisin kuitenkaan yhtä hyvää tulosta, jos nyt keski-ikäisenä tekisin testin.

Vierailija
130/194 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei ole mikään merkki älykkyydestä. Toki sillä voi sen verran päätellä oletko keskiarvon ala vai yläpuolella. 

Vierailija
131/194 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

132

Vierailija
132/194 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri Tieteen Kuvalehden nettitestin. Sain tulokseksi 123 pistettä. Ikää on 20 vuotta, nainen olen. En harjoitellut testiin mitenkään, ihan vain hetkenmielijohteesta sen tein.

Olen todella, todella, todella yllättynyt ja äimistynyt. Luulin, että olisin saanut tyyliin oman kengännumeroni verran pisteitä! xD Olen aina pitänyt itseäni melkoisena ilmapäänä, tyhmänä ja vähä-älyisenä. Aina haluaisin kirjoittaa ÄÖ, vaikka se on ÄO, ja niin on muutamia kertoja vahingossa tapahtunutkin. :,D

Olen aina ollut todella huono artikuloimaan ajatuksiani, ja lähipiirini on kyllä näyttänyt hämmentyneisyytensä. Annan usein heidän hoitaa puhumisen puolestani, koska en osaa selittää aiheuttamatta turhaa sekaannusta, joten kaikille helpompaa niin. Harvoin opin myöskään asioita muita kuuntelemalla, vaan minun pitää itse paneutua asiaan x syvästi, ennen kuin opin sen, ja siihenkin saattaa mennä tovi aikaa, riippuen aiheesta ja kiinnostukseni tasosta.

Sain 123 pistettä. "121-131 Keskitasoa älykkäämpi". Sanotaan, että älykkäät ihmiset ovat uteliaita, eikö vain? No, en seuraa pahemmin politiikkaa, enkä ole kiinnostunut melkeinpä mistään. Akateemisten, teoreettisten ja syvällisten aiheiden miettimisen sijaan olen kiinnostunut enemmän vauva-palstan hullunkurisista keskusteluista, ja mieleni lyö tyhjää suurimman osan ajasta. Kävelen vain eteenpäin. Minulla ei ole myöskään intohimoa keskustella mistään. Tiedän tykkääväni siitä, mistä tykkään, mutta ei minulla ole sen erityisempää sanottavaa tai ajateltavaa siitä. Tykkään vain.

En jaksa opiskella haastavia konsepteja esimerkiksi biologiasta, koska tieto ei huvita minua. Monien asioiden opiskeleminen tuntuu turhalta, koska kumminkin kuollaan, joten mitä varten painaa mieleen pikkutarkkoja asioita, jos niiden opiskelemisesta tai tietämisestä ei edes nauti? Toki tieto voi olla kallisarvoista maailmankuvan luomisen kannalta esimerkiksi, mutta koen silti, että on paljon turhaa tietoa myös. Ainakin se on turhaa sellaiselle, joka ei ole kiinnostunut aiheesta lainkaan. Yleissivistykseni on sen vuoksi huono, ja ihailen sellaisia ihmisiä, joilla on laajasti tietoa monista eri aiheista, sillä nautin heidän kuuntelemisestaan. On vaikuttavaa, miten vaivatta jotkut osaavat selittää asioita, ja miten paljon nippelitietoa joidenkin päähän voi mahtua. Itse olen liian patalaiska sellaisiin pyrkimyksiin. Kielien opiskelemisesta kuitenkin nautin.

Olen myös todella hidas ajattelemaan, toisinaan hajamielinenkin ja sanani menevät liian usein solmuun ja puuroksi. Kaikissa tehtävissä ei ollut aikarajoitusta, ja jos olisi ollut, uskon, että olisin saanut paaaaaaljon matalammat pisteet. Piti tarkasti katsoa kuvia ja miettiä pitkään, mikä yhteys niillä oli toisiinsa. Uskon myös, että mukanani oli tuuria, koska kaikkien tehtävien vastauksia en tiennyt, ja osan arvasin.

Vierailija
133/194 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein juuri Tieteen Kuvalehden nettitestin. Sain tulokseksi 123 pistettä. Ikää on 20 vuotta, nainen olen. En harjoitellut testiin mitenkään, ihan vain hetkenmielijohteesta sen tein.

Olen todella, todella, todella yllättynyt ja äimistynyt. Luulin, että olisin saanut tyyliin oman kengännumeroni verran pisteitä! xD Olen aina pitänyt itseäni melkoisena ilmapäänä, tyhmänä ja vähä-älyisenä. Aina haluaisin kirjoittaa ÄÖ, vaikka se on ÄO, ja niin on muutamia kertoja vahingossa tapahtunutkin. :,D

Olen aina ollut todella huono artikuloimaan ajatuksiani, ja lähipiirini on kyllä näyttänyt hämmentyneisyytensä. Annan usein heidän hoitaa puhumisen puolestani, koska en osaa selittää aiheuttamatta turhaa sekaannusta, joten kaikille helpompaa niin. Harvoin opin myöskään asioita muita kuuntelemalla, vaan minun pitää itse paneutua asiaan x syvästi, ennen kuin opin sen, ja siihenkin saattaa mennä tovi aikaa, riippuen aiheesta ja kiinnostukseni t

Heikoin osa-alueeni oli matematiikka. Lukiossa käyn lyhyttä matematiikkaa, mikä on ollut tarpeeksi riittävä haastavuustaso minulle. 30 sekuntia aikaa päässälaskentaan, ilman mitään apuvälineitä, ei todellakaan riitä minulle matemaattisiin laskuihin. Sormilla on aina pakko laskea, ja kertotaulujakaan en enää ulkoa muista, koska ainahan nekin voi laskea/päätellä. Laskutehtäväosiosta sainkin vähiten pisteitä, 12 pistettä 20 pisteestä, osa siinäkin hätiköidysti arvaten. Parhaimmat pisteet olisin saanut, jos ei olisi ollut aikarajoitusta, olisin saanut käyttää paperia ja laskinta ajatteluni tukena, mutta siitä olisi sitten mennyt koko testin idea. :D Taitoni pyöritellä ja hahmottaa numeroita on vain yksinkertaisesti huono/aivoni eivät ole tottuneet sellaiseen. En edes muista, kuinka monta nollaa on miljoonassa! Ja sitten kun on vielä satamiljoonaa, kymmenenmiljoonaa... hämmennykseni on taattu. Analogisen kellon lukeminenkin on aina tuottanut minulle vaikeuksia, ja tarvitsen aikaa miettimiseen ja viisareiden tulkitsemiseen. Näinä aikoina on vain helppo katsoa kellonaika nopeasti digitaalikellosta sen kummempaa miettimättä...

Vaikeimmaksi osa-alueeksi koin logiikkatehtävät. Tuntuu, että niissä olisi ollut useampi oikea vastaus. Yllätyin, kun siitä tuli 18 pistettä 20 pisteestä, sama pistemäärä kuin kuvatehtävistä. Logiikkatehtävät filosofiantunneilla olivat ihan outoja minulle.

En pidä itseäni sen älykkäämpänä (vaikka tämä kokemus kieltämättä hyvää egolle tekikin ;D), ja muutamassa vuodessa (tai päivässä :D) uskon tulosten tippuvan, kun lukiostakin lähtee, eikä haasta aivojaan enää samalla tavalla. Ei siis kannata liikaa ylpistyä! Lisäksi nettitestit saattavat vaihdella tuloksiltaan paljonkin, luulisin.

Olen kuitenkin todella ylpeä ja iloinen. En usko, että saisin 123 pistettä toista kertaa, jos testin jälleen tekisin. Ainakin olen kerran elämäni aikana saanut edes omasta mielestäni hyvät pisteet!

Vierailija
134/194 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120, nuorempana 135. Miksi se laskee? Sitä olen miettinyt, että onko joku alkava muistisairaus tai muuta...ikää 40v.

Tää on jännä. Joskus päälle kakskymppisenä sain 134 mutta nyt parikymmentä vuotta myöhemmin tuloksena 169. En pidä noita testejä muuna kuin viihteenä eikä sillä väliä ole. Älykkäänä eläminen tällä planeetalla on yhtä helvettiä, tyhmempänä olisin onnellisempi. Siksi kai välillä tulee yritettyä sitä itsensä tyhmentämistä.

Kerro ihmeessä testi jolla sait tuloksen 169 ja vuosikymmen

En nimittäin usko

Vierailija
135/194 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai on psykologi kettuillut sinulle noin rumasti,  miksi?

Vierailija
136/194 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä kun testattiin (ainoa kerta, kun olen käynyt virallisessa Mensan testissä) niin oli 136 tai 138, en enää muista, kumpi. Minulla on kolme akateemista loppututkintoa, joten varmaankin olen keskimääräistä älykkäämpi. En usko, että enää saisin kuitenkaan yhtä hyvää tulosta, jos nyt keski-ikäisenä tekisin testin.

Eli 124 siis

Vierailija
137/194 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

124 Mensan testillä. Olen huono matematiikassa ja olen melko varma, että minulla on joku oppimishäiriö. 

Olen siistijä-vahtimestari ja tyytyväinen työhöni ja elämääni. Työni on itsenäistä ja fyysisesti vaihtelevaa. 

Olen taiteellinen ja musikaalinen sekä idearikas. 

Vierailija
138/194 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvii mitään äo rää. Uskon Jumalaan. 

Vierailija
139/194 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos visioihisi uskotaan tai saat muut uskomaan niihin ja itse uskot niihin, voit tienata paljon rahaa. Vaikeinta on saada muut uskoteltua ideoihisi.

Vierailija
140/194 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin testeihin voi harjoitella, ja hyvin harva niihin harjoitteleamatta meneekään.

Harjoittelu ei nosta ÄO:ta, eikä myöskään merkittävästi vaikuta tulokseen. Kokeile vaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi