Mikä on teidän ÄO:nne?
Kertokaa toki myös koulutustaustaa ja siunattuja älynlahjataustoja
Kommentit (194)
Olen tehnyt vain Mensan nettitestin työpaikallani kesken töiden josta sain 123. Sivusto suositteli hakeutumaan viralliseen Mensan testiin. En tiedä kuinka suuntaa antava tuo nettitesti todellisuudessa on. Sairaanhoitaja olen.
Ei ole testattu, mutta varppina on ainaskin yli 200 sano.
Niin kerta, kansakoulutodistuksessakin oli uskonnosta ja käytöksestä täys kymppi. Opettaja antoi olla järjestäjänäkin. Irvistelin ikkunasta niille tyhmemmille.
Että ei vois mummolta enempää vaatia täällä metsämökissä. Hyvin tällä pärjää.
Jotain 125-130 tienoilla luulisin. Siihen suuntaan ne ilmaistestit on antaneet ja sit on yksityisissä neurotutkimuksissa todettu, että ole keskimääräistä huomattavasti älykkäämpi. Olen ollut työtön koko ikäni, mutta siihen liittyvät syyt eivät johdu älykkyydestäni. Koen itseni yksinäiseksi, sillä on hankala löytää ihmissuhteita, jotka pystyisivät tarjoamaan ns. saman aaltopituuden ajatuksia ja keskusteluja, joten olen mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
ÄO:ni on 147, vuosituloni ovat 200 000e, asun kartanossa ja juoksen Cooperissa 3400m.
Olen keskiverto av-palstalainen.
Toi cooper tulos on kyllä hyvä.
Ilmaistesteistä 125-168, työnhakutesteistä viisiportaisella asteikolla huomattavasti yli akateemisesti koulutettujen keskiarvon, eli ylin mahdollinen. Testeissä tuota hajontaa tuntuu riittävän, mutta tulos on johdonmukaisesti jokseenkin korkea. Sitä on sitten vaikeampi sanoa, ovatko nuo korkeat tulokset oikeasti paljonkin yleisempiä kuin testien tarjoajat väittävät.
Ammattikoulu ja äo 132 Mensan testin mukaan
120, nuorempana 135. Miksi se laskee? Sitä olen miettinyt, että onko joku alkava muistisairaus tai muuta...ikää 40v.
Sain tosta nettitestistä 131, virallisesta testistä 105. Et täyttä paskaa toi on.
Jos minä saisin kehittää uuden ÄO testin, se olisi seuraavanlainen:
1) Tekoäly tarkistaa "silmien tuikkeen"
2) Mitataan pään ympärys ja kengän koko
3) Mitataan "savolainen kierous"
Saattaisi kyllä nostaa esiin aika outoja tyyppejä.
Avaajalta unohtui taas kertoa oma älykkyysosamääränsä. Minä en todellakaan omaani tiedä, mutta arvelisin sen olevan suurempi kuin hattuni koko. Hattuni on muuten 61,5. Jos arveluni pitää paikkansa, niin se on suurempi kuin avaajalla.
171. Tipuin kyllä pienenä pää edellä kiikusta. Ilman sitä olisin vielä todennäköisesti 20 pistettä älykkäämpi.
Enemmän kuin 135. Asiantuntijatyössä olen ja turhaudun kyllä, mutta päällikkötasolla turhautuisin vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Avaajalta unohtui taas kertoa oma älykkyysosamääränsä. Minä en todellakaan omaani tiedä, mutta arvelisin sen olevan suurempi kuin hattuni koko. Hattuni on muuten 61,5. Jos arveluni pitää paikkansa, niin se on suurempi kuin avaajalla.
Toivottavasti koska afrikanneekereiden keskimääräinen äo on 65 joka suomen mittapuulla on lievä kehitysvamma
Vierailija kirjoitti:
120, nuorempana 135. Miksi se laskee? Sitä olen miettinyt, että onko joku alkava muistisairaus tai muuta...ikää 40v.
Ne on skaalattu uudelleen ja nykyään sama tulos antaa vähemmän pisteitä.
-985 potenssiin biljardi vai oliko se nyt miljardi
Mun ÄÖ on puolikas Uuno Turhapuro.
Jaa-a. Matematiikassa ja kielissä olen aivan pahviaivo, mutta olen luova ja osaan piirtää hyvin. Kaipa noihin kahteen jälkimmäiseen jotain lahjoja tarvitaan, mutta liekö silti mitään tekemistä ÄO:n kanssa.