Joulun laatikot pakkaseen?
Oletko tehnyt niin, että laitat raakoina pakkaseen ja paisto vasta aattona? Miten se onnistuu esim.imelletyn kanssa, kun ensin imellytetään uunissa tuntikaupalla ja sittenkö pakastus vaikka loogisinta olisi kypsentää jo suht lämmin laatikkomassa..
Kommentit (9)
Mulla on sellanen ohje, ettei sitä imellytetä uunissa.
Pakastan raakana, imeltyy lisää pakastimessa, perunahan makeutuu kun se jäätyy.
Paistan vasta aattoaamuna.
Joo peruna makeutuu pakkasessa
mulla oli pottumuussia ja ajattelin jäähdyttää partsilla
unohdin ja jäätyi
oli makeutunut
Siis imellytätte ensin, tietysti, ja sitten jäähdytys (jos siis imellytys uunissa) ja pakkaseen? Aattona kypsennyspaisto?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellanen ohje, ettei sitä imellytetä uunissa.
Aina imellyttänyt "ei uunissa" ja ikinä se ei niin löysäksi ole mennyt kuin minusta pitäisi. Siksi nyt uunikokeilu.
Vierailija kirjoitti:
Siis imellytätte ensin, tietysti, ja sitten jäähdytys (jos siis imellytys uunissa) ja pakkaseen? Aattona kypsennyspaisto?
Ap
Imellytän lämpimässä ja sekoitan tarvittavat aineet, jäähdytän, pakastan ja aattona uuniin kypsymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Imellytän lämpimässä ja sekoitan tarvittavat aineet, jäähdytän, pakastan ja aattona uuniin kypsymään.
Ideaali imellytysläpmpötila kuulema 55-65 ja ilm sen alle omani aina jääneet, koska ei ole sellaista kuin haluaisin se lopputulos. Uuniliedellä ollut massa-astia liinojen alla. Nyt kokeilen uunissa pitämistä 60 asteessa.
Ap
Onnistuu se, mitä sitä jankkaamaan. Kohta aloitan perunoiden kuorimisen.
Teen aina niin
tosin esipaistan ne