Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö sairastui pe ja on edelleen kipeänä. Miten hoitovapaa menee?

Vierailija
16.12.2023 |

On virusperäisessä flunssassa ja meillä myös toinen lapsi joka on vielä terve. Itse virkamiehenä. Tilapäinen hoitovapaa on 4 päivää, ilmeisesti per lapsi, per sairaus? Miten ilmoitan tämän? Sairaslomatodistusta ei ole, mutta lääkärissä käyty la. Mitä jos poika sairastuu? Saako sama vanhempi jatkaa hoitamista? En ole aiemmin vielä joutunut olla pois lasten sairauden takia. Kiitos

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sairaus

Vierailija
2/19 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kuukausipalkkaisessa työssä, la-su lasketaan päiviksi, eli pe-ma lasketaan niin, että maanantai on neljäs päivä ja usein palkaton. Sitten on saatava joku muu hoitamaan, jos ei työnantaja jousta antamalla poikkeuksellisesti lisää palkatonta.

Opin kantapään kautta tämän kun lapset oli ekaa kertaa kipeitä päiväkotiin menon jälkeen. Teen töitä vaan ma-ke, mutta kuukausipalkka. Olin poissa keskiviikkona ja taas maanantaina, kun toinen lapsi sairastui viikonlopun aikana ja maanantai meni palkattomaksi, kun laskivat myös la-su palkallisiksi hoitopäiviksi. Meillä pois saa olla sairaan lapsen takia 4 päivää, mutta vaan kolmelta ekalta maksetaan palkkaa.

Jatkossa jos lapset sairastuu, mies saa olla se, joka on keskiviikkona poissa lastenhoidon takia, ja minä otan sitten alkuviikon, koska aika usein nuo sairastuvat niin, että ensin toinen ja sitten toinen, joten herkästi tulee sairautta puolikin toista viikkoa ja yleensä maanantaina olen itse vielä kotona, kun mies on töissä, niin se maanantai vaan jää sitten minun vastuulle heitä hoitaa. Nyt ovat onneksi terveitä olleet jo reilun kuukauden, mutta joulun jälkeen varmaan taas sairastellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esimieheltä tai palkanlaskijalta, mistä me sinun sopimuksesi tiedetään.

Vierailija
4/19 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, kiitos avusta 

Vierailija
5/19 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta työnantajana viduttaa maksaa ensin työntekijän poissaolosta tyhjästä ja sitten päälle vielä niiden pentujen sairastelusta.

Vierailija
6/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta työnantajana viduttaa maksaa ensin työntekijän poissaolosta tyhjästä ja sitten päälle vielä niiden pentujen sairastelusta.

Niin. Elämä on! Sun vidutuksilla nyt ei vaan ole mitään merkitystä. Jos haluat olla työnanantaja, niin hyväksyt myös ne haittapuolet. Voit vaihtoehtoisesti myös siirtyä työntekijäksi, ja saat samat edut itsekin.

Vierailija
7/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantain saat vielä palkallista, sen jälkeen saa jäädä palkattomalle hoitovapaalle. 

Vierailija
8/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kuukausipalkkaisessa työssä, la-su lasketaan päiviksi, eli pe-ma lasketaan niin, että maanantai on neljäs päivä ja usein palkaton. Sitten on saatava joku muu hoitamaan, jos ei työnantaja jousta antamalla poikkeuksellisesti lisää palkatonta.

Opin kantapään kautta tämän kun lapset oli ekaa kertaa kipeitä päiväkotiin menon jälkeen. Teen töitä vaan ma-ke, mutta kuukausipalkka. Olin poissa keskiviikkona ja taas maanantaina, kun toinen lapsi sairastui viikonlopun aikana ja maanantai meni palkattomaksi, kun laskivat myös la-su palkallisiksi hoitopäiviksi. Meillä pois saa olla sairaan lapsen takia 4 päivää, mutta vaan kolmelta ekalta maksetaan palkkaa.

Jatkossa jos lapset sairastuu, mies saa olla se, joka on keskiviikkona poissa lastenhoidon takia, ja minä otan sitten alkuviikon, koska aika usein nuo sairastuvat niin, että ensin toinen ja sitten toinen, joten herkästi tulee sairautta puolikin toista viikkoa ja yleensä maanantaina ol

Tuntipalkkasilla sama, la-su lasketaan mukaan.

Vierailija
9/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, kiitos avusta 

Älä jaksa olla lapsellinen. Esimiehesi on ainoa joka osaa neuvoa miten sinun tulee tilanne hoitaa. 

Työntekijällä on oikeus saada enintään neljä työpäivää vapaata lapsen hoitoa TAI lapsen hoidon järjestämistä varten. 

Joku työnantaja voi vaatia jopa lapset toisen vanhemman esim työnantajalta todistukset, että tämä on estynyt hoitamaan lasta.

Vierailija
10/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusperäinen flunssa. Johan siellä on tarkasti tutkittu. Meilläpäin ei yleensä oteta edes sisälle, vaan soitto riittää. On mikä on, jos pärjää kotona pitää pysyä kotona. 

Vierailija
11/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään ja kohta voi vakituisia pienten lasten äitejä helposti irtisanoa. 

Vierailija
12/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa jos lapset sairastuu, mies saa olla se, joka on keskiviikkona poissa lastenhoidon takia, ja minä otan sitten alkuviikon, koska aika usein nuo sairastuvat niin, että ensin toinen ja sitten toinen, joten herkästi tulee sairautta puolikin toista viikkoa ja yleensä maanantaina ol

Siis mitä? Eri lapsi sairastui ja et saanut hänestä palkkaa. Ja tosiaanko vain kokmelta päivältä maksetaan? Mun tessissä maksetaan neljältä päivältä ja oen tuntipalkkanen. ja lapsen tai sairauden vaihtuessa, alkaa palkalliset alusta.

Vierailija
13/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään ja kohta voi vakituisia pienten lasten äitejä helposti irtisanoa. 

Irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä. 

Vierailija
14/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissa saa olla 4 pv josta kolme ekaa palkalla ja neljäs palkaton

viikonloppu lasketaan myös mukaan 

Eli sulla on 4 pv aikaa järjestää hoitaja 

Vierailija
15/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Elämä on! Sun vidutuksilla nyt ei vaan ole mitään merkitystä. Jos haluat olla työnanantaja, niin hyväksyt myös ne haittapuolet. Voit vaihtoehtoisesti myös siirtyä työntekijäksi, ja saat samat edut itsekin.

Se on vaan jännä että yleensä ne on nämä samat ihmiset joille kasaantuu sekä sairaslomaa että sairaan lapsen hoitolomaa. Ja sitä ei ymmärretä että lapsen sairastuessa ei ole automaatio jäädä hoitamaan lasta kotiin, vaan pitäisi etsiä lapselle hoitaja.

Vierailija
16/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako teillä on olla omallailmoituksella pois töistä lapsen sairauden takia? Olitko jo pe poissa töistä? 

Vierailija
17/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske vain pienten lasten äitejä vaan muitakin saikuttajia.

Vierailija
18/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi poissaolot on lapsikohtaisia, eli jos olet ollut toisen lapsen takia keskiviikkona pois, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, jos olet maanantaina sitten seuraavan lapsen kanssa kotona. Hopihopi yhteyttä palkanlaskentaan että korjaavat sen vanhan virheen.

Vierailija
19/19 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt lääkärissä,  niin aina varmuuden vuoksi sairaslomatodistus mukaan. Tämä on ainoa aukoton näyttö, että olet aiheellisesti poissa töistä ja selventää sitä kuviota, että ensin sinä tai lapsi sairastuu ja sitten toinen perässä. Ja kun päiviä kasaantuu useampia, niin sairaspoissaoloista tulee muutoinkin esittää sairaslomatodistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä