Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulusiivouksen koordinointi. Mies ei aio auttaa

Vierailija
16.12.2023 |

Minä sanoin jo monta viikkoa sitten, että 16.12 tehdään joulusiivous koko perheen voimin. Mies sanoi aamulla, että voi imuroida, mutta hänellä on "muuta menoa" iltapäivällä = kaveriporukan ryyppäjäiset. Niinpä minä ja 16 v teini jäimme tänne siivoamaan ja teinikin kiukuttelee kun pitäisi pestä kaiteita. Haluan meille vain kivan joulutunnelman siistissä kodissa.

Miten teillä hoidetaan joulusiivous?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon jouluprovo näin lauantain kunniaksi tässä vahvasti haiskahtaa :D

Totta. Porvoon joulunodotusta ilmassa. 

"Minä sanoin" ja ukon kaveriporukan ryyppääjäiset olisi voinut jättää mainitsematta, siitä jäi trolli kiinni. 

Vierailija
22/29 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kätevä tapa vältellä vastuitaan. Isäni on juuri tuollainen. Ei välitä kuulemma jouluhömpötyksestä ja ne saa panostaa joita kiinnostaa. Autoin aina äitiäni jouluvalmisteluissa, mutta isä lähti aina tekemään jotain "tärkeämpää".

Äitini kuoltua, emme vietä joulua samalla tavalla ja isäni kiukuttelee kun perinteet eivät kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko asunnon imurointi ei riitä kolmasosaksi joulusiivousta, niin sinä olet kehittänyt vaatimustason, jota kukaan muu perheessänne ei vaadi eikä halua.

Vierailija
24/29 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko rappusiivooja vai miksi teini kiukuttelee kaiteitten pesusta? 

😂🤣 itselle tuli mieleen joku kartano, missä kaiteita riittää. Kiitos nauruista. 

Vierailija
25/29 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän aloittajaa. Meillä pääsi asunto ihan kamalaan kuntoon viime kuun aikana kun sairasteltiin paljon, työt kasaantui, lapset kuljetelleet tavaroitaan joka paikkaan kun on ollut paljon kotipäiviä, ja itsellä ei ole ollut energiaa siivota. Mies osittain reissutöissä niin ei ole ollut paikalla paljoakaan. No, olen kuitenki jo ennakoidusti kysellyt marraskuun puolivälistä että voidaanko sitten tehdä kunnon siivous jouluksi, jne. Miehelle tämä on sopinut. Olen selkeästi selittänyt että minä en oikeasti jaksa siivota tätä kaikkea yksin.

No olen ehdotellut ja pyytänyt et voitaisko siivota, kysellyt millon sopii, mutta tähänkään päivään mennessä aina on löytynyt kaikenlaisia syitä miks ei käy just silloin. Nyt alkaa näyttää siltä että kaikki kaatuu minun vastuulle (taas). Ennen meillä on sentään ollut puhdasta, mutta nyt alkaa olemaan likaistakin. Ruoanroiskeita siellä täällä. Ja kämpässä tavaraa pitkin poikin on röykkiöittäin. Yksin mulla ei voimat riitä siivoamiseen. Ja tämä ei ole mikään marttyyri tilitys.

Ymmärrän siis aloittajaa. On epäreilua, että siivous kaatuu vain toisen niskaan.

Vierailija
26/29 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä sikaa. Siitä saa hyvän kinkun.

Vierailija
27/29 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii käyttää kumihanskoja. "Käytä juomunäkkii niin et tuu niin äkkii".

Vierailija
28/29 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole mies eikä mikään jos ei osaa tai viitsi siivota, tosin näitä uus avuttomia on paljon Suomessa.

Vierailija
29/29 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin siivoojan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi