Joulusiivouksen koordinointi. Mies ei aio auttaa
Minä sanoin jo monta viikkoa sitten, että 16.12 tehdään joulusiivous koko perheen voimin. Mies sanoi aamulla, että voi imuroida, mutta hänellä on "muuta menoa" iltapäivällä = kaveriporukan ryyppäjäiset. Niinpä minä ja 16 v teini jäimme tänne siivoamaan ja teinikin kiukuttelee kun pitäisi pestä kaiteita. Haluan meille vain kivan joulutunnelman siistissä kodissa.
Miten teillä hoidetaan joulusiivous?
Kommentit (29)
Oletko rappusiivooja vai miksi teini kiukuttelee kaiteitten pesusta?
Ethän haluaisi kivaa tunnelmaa, vaan päinvastoin haluat pilata kaikilta kivan tunnelman leikkimällä marttyyriä.
Imurointi, pölyt ja vessa ennen joulua. Joulun jälkeen tammikuussa, kun kaikki koristeet on otettu pois, siivoan tarkemmin.
Tyypillinen joulu-uhriutuva äiti. Jättäkää joulusiivous tekemättä.
Sinä sanoit milloin tehdään joulusiivous ja mies onkin aikuinen eikä taivu sinun käskyjen alla ? Meillä tehdään normaali viikkosiivous jouluksi ja ens vuonna sitten aloitan isommat siivoukset. Mitään järkeä ei ole missään joulusiivouksessa, jos ette aio koko joulua ja joulun alustaa vain patsastella
Jos yhden kerran jää miehen osallistuminen väliin, se tuskin on maailmanloppu vai väitätkö seuraavaksi, että mies on aina lähtenyt "ryyppyreissulle" sovittuna joulusiivous-päivänä jättäen sinut ja lapsen siivoamaan?
Tein kunnon siivouksen itsenäisyyspäiväksi, enne kuin kannoin kuusen sisään. Jouluksi teen vain perussiivouksen. Sitten, kun kannan kuusen ja muut joulukoristeet taas pois, siivoan taas hieman perusteellisemmin. Mutta en ole muutenkaan mikään himosiivooja.
Meillä pidetään koti siistinä ympäri vuoden sekä minun että miehen toimesta. Ei tarvitse mitään erillistä joulusiivousta.
No jos miehellä on just tuona päivänä menoa ja olette yhdessä sopineet isommat joulusiivouksen tekemisestä, niin pistäköä hoidettavat asiat listalle, merjatkaa niihin kuka hoitaa ja jokainen tehköön osansa ennen joulua sopivana ajankohtana. Ongelma ratkaistu, eikä kenenkään tarvitse luopua sovituista menoistaan, kiukutella tai uhriutua.
Ei ainakaan minä sanoin -periaatteella.
Nämä joulumarttyyriäidit tiedetään: koskaan kukaan muu ei tee mitään, minä aina joudun yksin tekemään kaiken, kukaan ei osaa siivota täällä paitsi minä jne jne
Miksi ihmeessä pitäisi tehdä suursiivous ennen joulua, ketä varten? Jos tulee vieraita niin ei kai ne teidän kaiteita tule kyttäämään...Jos tekee normaalin viikkosiivouksen kerran viikossa niin ei tarvittaisi mitään suursiivouksia, kuinka paskaista teillä muuten on?
Mä osaan siivota kotiani ympäri vuoden, enkä kuuraa portaitten kaiteita joulun alla. Ne voi hinkata vaikka syksyllä. Toki en tiedä millasilla rapasormilla elelette muutenkin kotona. Voi olla et kaiteet saat kiillottaa ens viikolla myös. Mee ittekki relaa baariin välillä.
Vanha kunnon jouluprovo näin lauantain kunniaksi tässä vahvasti haiskahtaa :D
Kaiteista puheen ollen, pesin kerran meidän rapussamme kaikki kaiteet koska olivat aivan tahmeat enkä nähnyt että siivooja olisi koskaan niitä pessyt. Lisäksi oli korona- aika joten laitoin hihat heilumaan, ihan vapaaehtoisesti.
Mies tekee osuutensa seuraavana päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee osuutensa seuraavana päivänä?
Ei hänellä ole mitään osuutta. AP on ihan yksipuolisesti määrännyt jonkun "joulusiivouksen", joka on tarpeeton eikä kukaan muu aio siihen osallistua.
Tai siis todellisuudessahan tämä on provo, eikä tarinan henkilöitä ole edes olemassa.
Miksi ette palkanneet siivoojaa? Voisitte kaikki perheenä puuhastella mukavia kun työt tekee joku muu. Toki silloin valituksen aihe alkaisi " palkkasin joulusiivoojan, eikä osannut edes....
Ei mitenkään. Meillä tehdään ihan normaali siivous.