Hiiriä puutalon kellarissa? Meillä on. Miten niistä eroon?
Ällöttää hakea takkapuita, kun hiiret vaan juoksee edessäni. Asutaanpa vielä ison kaupungin keskustassa.
Kommentit (16)
Menet kellariin ja sanot kovalla äänellä: "Nyt teidän on aika muuttaa pois kellaristani." Vielä heiluttelet kilistellen avainnippua, niin johan lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Menet kellariin ja sanot kovalla äänellä: "Nyt teidän on aika muuttaa pois kellaristani." Vielä heiluttelet kilistellen avainnippua, niin johan lähtevät.
Ei siellä demoni sentään majaile...
Pelko perustuu siihen, että tuntematon koetaan uhkana. Tutustukaa toisiinne. Keskustelkaa niin, että opitte näkemään asiat toistenne silmin. Ystävystykää. Kyllä Sinun Suuren talon suuressa kellarissa varmaan on tilaa niille pienille jyrsijöille?
Ison kirjan sanoin: "Mutta Kuningas vastasi heille: Se, minkä te teette yhdelle näistä kaikkein vähäisimmistä veljistäni, sen te teette minulle"
Kyllä se siitä.
Hiiret eivät haittaa metsässä, mutta asuinrakennuksiin ne minusta eivät kuulu. Pidä ruuat asuinkerroksissakin niin, että hiiret evät pääse niihin käsiksi - muovi tai lasitölkeissä jne., lattiat puhtaina. Hiiri on hyvä kiipeämään. Kellariin hiirenpyydyksiä, joko lisku tai vesiämpäri, myrkkyäkin myydään, mutta itse en pidä sen käytöstä. Hiiret levittävät myyräkuumetta eli kannattaa käyttää käsineitä puiden käsittelyssä, jos kellarissa asustaa hiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Hiiret eivät haittaa metsässä, mutta asuinrakennuksiin ne minusta eivät kuulu. Pidä ruuat asuinkerroksissakin niin, että hiiret evät pääse niihin käsiksi - muovi tai lasitölkeissä jne., lattiat puhtaina. Hiiri on hyvä kiipeämään. Kellariin hiirenpyydyksiä, joko lisku tai vesiämpäri, myrkkyäkin myydään, mutta itse en pidä sen käytöstä. Hiiret levittävät myyräkuumetta eli kannattaa käyttää käsineitä puiden käsittelyssä, jos kellarissa asustaa hiiriä.
Hiiret eivät levitä myyräkuumetta. Vain metsämyyrä levittää.
Mitä ne hiiret sielä kellarissa haittaa? Ihmisillä on kauhea pelko kaikkea kohtaan ilman järjellistä syytä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne hiiret sielä kellarissa haittaa? Ihmisillä on kauhea pelko kaikkea kohtaan ilman järjellistä syytä.
Yleensä ne änkeävät sieltä asuintiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Hanki kissa
Tai käärme tai molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Hanki kissa
Kissa syö kissanruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiiret eivät levitä myyräkuumetta. Vain metsämyyrä levittää.
Mistä me tiedämme, onko Ap:lla hiiriä vai myyriä? Itse asun maalaistalossa ja syksyllä pyrkii kumpiakin sisään. En ainakaan itse erota vilahduksesta kumman näen, vasta ansaa tyhjentäessäni tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin vapaaehtoinen siivoamaan hiirenpaskoja sieltä kellarista. Jos siellä on säilytyksessä tavaraa, nekin ovat virtsassa ja ulosteessa.
Loukkuja. Myrkkyä.